Skal far ha barselferie?

Trylletrollet

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Har dere planlagt at far skal ha fri og være hjemme sammen med deg og den nye babyen etter fødsel? Evt hvor lenge? Får han da permisjon med/uten lønn eller tar han ut ferie?

Her skal mamma ha barselpermisjon med meg- har hun bestemt.. Det er betalt, så da vil jeg tro at bf også får det betalt, men han må søke om det.

Her har pappa krav på 14 dager permisjon med lønn. Han ble anbefalt å ta di når jeg skrives ut av sykehuset. For er ikke vits å ha fri når baby ikke er hjemme..

Far får 14. Dg perm med lønn. Men fra den dag babyen er født. Og alt etter når baby blir født mtp påsken så skal han ha noen feriedager i tillegg.

Pappaen har rett til to uker, men skjer de midt i en tur er jeg usikker på om han får betalt. Har uansett termin midt i friperioden, så blir ikke mange dagene uten lønn dersom jeg går over.

Han får 2 uker fødselsperm med lønn fra den dagen babyen blir født :)

Her har ikke mannen rett på perm med lønn, så da blir han sikkert bare hjemme med oss i noen dager bare. Men det skal nok gå bra :-)

Får ikke permisjon med lønn...
Og må uansett ordne med de to andre barna.
Så kan tenke meg at han kun tar fri en eller to dager.

får ikke perm med lønn, men han skal ta ut 2uker av sommerferien :) - blir 2uker fra jeg må inn på sykehus
han har valgt dette helt selv, for min del har det ikke mye å si da han slutter halv3 hver dag så får mye tid med baby likevel :)

Han har flexitid og er leder så han styrer det selv. Han er nok hjemme litt og litt på jobb og litt på telefonen :-D
Han får lønn..

2uker med lønn, men kjenner jeg han rett så kommer han til å komme og gå litt fra jobb. Han blir å få hovedansvar på henting/levering i bhg.

Her blir det nok lite fødselsperm på pappaen, da han er selvstendig og i den mest hektiske perioden. Men vi håper det er rom for noen dager :-)

Min mann jobber turnus, så han har ordnet seg fri fra jobb i hele 1,5 måned. Da han jobber veldig tett. vet ikke helt om det blir lønna eller ikke. Men tror i utgangspunktet at han skulle få litt men ikke full lønn. Uansett jeg er bare glad for å ha han heime.

Her får sambo 2 uker permisjon med lønn i forbindelse med fødsel :-D Blir vel litt oppusding i tillegg til å være hjemme med oss ;-)

Her er det permisjon med lønn, 14 dager går vi ut ifra. Men han er leder, så blir nok noe jobbing på ham, tenker jeg, og litt sniking inn på jobben med papirarbeid :P

min mann er student, så går egentlig bare ut over han selv om han ikke drar på skolen. Men vi tar det litt som det kommer. Går det greit med oss hjemme drar han på skolen, er jo uansett bare et par timer undervisning om dagen.

Her har han ikke krav på perm med lønn så blir noen dager litt avhengig av hvordan ting går og når det skjer. Sist hadde han 3 dager hjemme og det gikk greit selv om jeg hadde ønsket at han kunne vært hjemme lenger.

Back
Topp