Skal du samsove med baby?

• Trådstarter Trådstarter EJ
  • Opprettet Opprettet
Skal ha baby i sprinkelseng på sia av senga vår. Tør ikke ha baby i senga vår når de er så små. Dessuten sover mini sammen med oss enda :-P <3

Har delvis samsovet med guttene, så blir nok fort til det denne gangen også ;)
Har lagt de i vogga ve siden av senga for kvelden, men ender fort med å sovne under nattammingen så da har vi ligget slik i noen timer :)

Blir han urolig så kan de hrnde vi må ellers skal jeg ha sprinkelsengen ved senga mi :)

Her skal vi så absolutt ikke samsove. Skal ikke ha ungen i sengen vår. Kjenner så sinnsykt mange rundt oss som har gjort den "feilen" som sliter nå siden de ikke får ungen i egen seng. Her skal ungen ligge i sin egen seng vedsiden av sengen vår (på min side). Og etterhvert skal ungen flyttes inn på eget rom. Tenkte å kjøpe en sleepyhead eller hva det heter, så ungen ligger trygt og godt i sin egen seng :-)

Skal ha senga inntil vår, men om det blir slik eller slik er vanskelig å si før vi ser hvordan lillegutt sover og er om natta. Trenger han nærhet på natta skal han få det. Storesøster kommer inn hver natt, og sover da stort sett mye roligere enn på eget rom = mer søvn til alle;)

Nei, kommer ikke til å samsove.Selv om jeg hadde hatt lyst, så hadde jeg ikke turt..ligger så utrolig urolig.

Vi kommer til og sette sprinkelsengen inntil dobbelsengen så lillebror ligger i egen seng men nær oss. Men regner med at det blir som med storesøster at når jeg ammer på tidligmorgen så får han ligge og kose i dobbelsengen for da sover man ikke like tung som på natten.

Hadde jeg ikke samsobet med datteren min, så hadde vi aldri fått søvn. Hun tok ikke smokk og ammet store deler av natten. Samsoving er strengt tatt å ha barnet på samme rom, enten i samme seng eller i sprinkelseng ved siden av. Vi samsov til hun var ett år.
Jeg vet ikke ennå hvordan baby jeg kommer til å få neste gang. Kanskje han liker best å sove i vugga eller sprinkelsenga?
Men jeg husker det var fælt og unaturlig for meg å ikke ha barnet i nærheten da vi sov. Alle folk og barn er ulike, antar jeg:-P

Back
Topp