Skal du og barnefar/medmor dele fellesperioden av permisjonen?

hvordan fungerer det egentlig? jeg skal ha 80%lønn å da får 10 mnd, er det ikke sånn? så får han sine 10 uker eller hva det er? det er noe som er HANS og ikke i fellesen?
 
Dykk kan få 49 veker med 100% lønn eller 59 veker med 80 % lønn. 10 veker er forbeholdt far (fedrekvoten) og 10 veker er forbeholdt mor (mødrekvoten). Resten er den såkalte fellesperioden...
 
Jeg skal ta hele fellesperioden, 100% i 49 uker og så forlenger jeg permisjon et par mnd ulønnet. Han skal bare ha fedrekvoten :)
 
Dykk kan få 49 veker med 100% lønn eller 59 veker med 80 % lønn. 10 veker er forbeholdt far (fedrekvoten) og 10 veker er forbeholdt mor (mødrekvoten). Resten er den såkalte fellesperioden...
Så utifra de 59 ukene med 80%, så er 10 av de ukene BF sine? forsto jeg det riktig da?
 
Her har vi ikke snakket om det ennå, men tror BF kommer til å ta mer enn 10 uker:) Jeg fikk bare ammet 3 mnd forrige gang, så har vel ikke de store forventningene om ammingen denne gangen;)
 
Last edited:
Jeg skal ta hele fellesperioden, 100% i 49 uker og så forlenger jeg permisjon et par mnd ulønnet. Han skal bare ha fedrekvoten :)
:) men husk, fedrekvoten er inkludert i dei 49 vekene:) mødrekvoten + fellesdelen er med andre ord 39 veker ( med 100% lønn) :)
 
Ikke lett å finne ut av det her :p kan man kombinere ferie med ukene for å forlenge perioden?
 
Du kan legge til ferieukene ja! Vær obs på at man får mer utbetalt sammenlagt ved100% lønn og 49 uker enn 80% lønn og 59 uker. Dermed tar jeg 100% med 49 uker + 6 ferieuker (har en uke til gode for i år.) far tar 10 uker her. Noen av de tar han ut når jeg tar ut ferie så vi får fri sammen ;) jeg tar hele fellesperioden. Det er klart det beste for oss her hjemme, også med tanke på amming og tusen andre ting ;)
 
Jeg tar ulønnet perm i etterkant av 100% perm. Man har rett på å få ta ut ulønnet perm i etterkant av fødselspermisjon.
 
Ha. Skal bare ha fedrekvota for blir så stress ift amming
 
Ja med tanke på amming, så antar jeg at hele fellesperioden taes av meg.

Vi har nok av ulønnet permisjon å dele mellom oss også, mellom februar og august.

Med forrigemann så fikk jeg ikke ammefri, og jeg gikk med sprengte bryst på jobb, selv om ammingen var trappet kraftig ned. Da var lille 9 mnd gammel. Følte det var veeeldig tidlig å dra fra han, men det var på en måte godt å komme seg i jobb igjen også.
 
Jeg tar ulønnet perm i etterkant av 100% perm. Man har rett på å få ta ut ulønnet perm i etterkant av fødselspermisjon.
Hvis du tar ulønnet perm mellom din perm og pappaperm, så må pappaen søke om utsettelse av pappaperm.
 
Blir nok sikkert noe Sont her. Siden han har bedre lønn enn meg så er det bedre at jeg tar permisjon uten lønn, så er det greit å gjerne bli ferdig med all tiden med en gang, i stedet for å gå tilbake i jobb å så i ulønnet permisjon..
 
Far tar de 10 ukene som er hans, resten går til meg. I tillegg skal jeg ha ulønnet permisjon frem til barnehagestart i august 2016. De ukene som er fars, blir nok fordelt ut på en til to dager i uken, etter at barnet har blitt 1 år, slik at jeg begynner noe på arbeid da.
 
Blir vel at jeg tar fellesperioden ja. 100% lønn og 6 uker ferie i tillegg. Så tar jeg vel en mnd eller to ulønnet permisjon. Taper mye penger på å ta 80% da jeg kun har deltid og mannen tjener så mye mer enn meg.
 
Back
Topp