Skal du amme?

~Caritatem~

Elsker forumet
MayDay2021
Skal du amme eller vil du gå for flaske?

Dette er min tredje og de to første var premature. De klarte aldri å ta brystet og jeg pumpa i 3mnd og ga på sonde før jeg mistet melka. Det var for meg et så stort nederlag og jeg syntes det var så styr med de flaskene (spesielt på tur og på natta) så håper virkelig det fungerer denne gangen :smiley-angelic001

Jeg mistet så mye blod etter hasteoperasjon med storesøster så det meste av melka forsvant. Ikke klarte hun å få godt tak heller. Gikk ned 600 gram på 2 døgn. Ga opp delammingen etter knapt en uke. Denne gangen håper jeg på å kunne amme (selv om jeg ikke liker det) og kommer til å ha ammeskjold klart, dersom det blir vanskelig for baby å få tak.

Jeg håper amming går like lett som forrige gang, da fullammet jeg uten problemer til hun var 6-7 mnd. Jeg hadde en veldig tung graviditet, så veldig takknemlig for at ammingen gikk så bra :happy:

Håper det! Har operert bort cyster i brystene 3 ganger så håper alt funker der inne som det skal! :bored::joyful:

Amma storesøstrene bortimot 2 år, minste blir amma enno så sannsynligheten e forholdsvis stor for at minste får pupp og ja :-) men eg håpe at minsten kanskje får brystvegring rundt 9 mnd alder for eg føle meg litt ferdig med heile amminga :-p
Kun hatt 8 mnd pause mellom desse to ammingene og nå blor det jo 6 mnd eller mindre om eg klare å avslutte med minste storesøster nå...

Jeg håper virkelig det! Har ønske om det - så gjenstår det bare å se om kroppen får det til :p

Håper veldig på å få det til ja!

Ja:happy: har ammet de tre største til over året alle sammen, og ammer enda minste på 2 år og 4mnd, så ser ikke for meg noen problemer med å amme babyen heller! :) Har aldri hatt problemer med amming, og har alltid hatt plenty melk, heldigvis:happy:

Planen er å amme

Amma storesøstrene bortimot 2 år, minste blir amma enno så sannsynligheten e forholdsvis stor for at minste får pupp og ja :) men eg håpe at minsten kanskje får brystvegring rundt 9 mnd alder for eg føle meg litt ferdig med heile amminga :p
Kun hatt 8 mnd pause mellom desse to ammingene og nå blor det jo 6 mnd eller mindre om eg klare å avslutte med minste storesøster nå...
Wow :gen014

Det tviler jeg dessverre sterkt på... Har ikke klart å produsere nok melk til å fullamme til tross for at jeg virkelig har prøvd alt. Klarte å delamme andremann til han var ca 10 uker da. Har ingen forhåpninger denne gang annet enn at jeg kommer til å legge til brystet og stimulere så mye som mulig. Men utover det er jeg nokså sikker på at det blir flaskebarn.
Synes det er kjempetrist at jeg ikke har kunnet amme...:(

Jeg skal amme. Ammet sønnen til han var 11 mnd og synes ammingen var veldig en koselig og fin tid sammen:Heartblue

Eg skal amme❤️❤️
Amma minsta på 5 år til ho var 2 år.
Ho på 11 ville ikkje ta puppene, så då vart det flaske.
Men eg syns det var lettare å amme en å drive med flaske heile tida.

Jeg skal prøve denne gangen også. Jeg hadde en brystreduksjon når jeg var 20 år, så jeg har fjernet en del av melkekjertlene, samt at alle melkeganger ble kuttet, og veldig få har grodd tilbake.

Med storebror så fikk jeg fullammet i 1 måned før jeg ikke klarte å produsere nok melk, og måtte gå over delamming. Da tok det bare noen få dager før guttungen mistet interessen for pupp og bare ville ha flaske.

Er veldig forberedt på å få et flaskebarn til, og selv om det var veldig tungvint og upraktisk på nattestid, så blir det hva det blir. Vi har fått det til en gang før, og har alt vi trenger. Veldig glad for flaskesterilisatoren vår også som gjøre det enklere med flaske. Jeg var heller ikke helt komfortabel med å amme offentlig, og ga heller flaske med mm på da, så sånn sett er det helt greit med flaskebarn.

Ja, jeg skal om jeg kan.

Gikk greit sist. En del vondter og slet med flere runder med trøske og åpne sår, pluss at jeg hadde en helt sinnsykt produksjon med utdrivningrefleks som nesten drukna ungen. :hilarious: Og hata at jeg lakk hele tiden og ikke gå mer en 3 timer uten å pumpe/amme.

Men fullammet i 6 måneder og ammet han til han var 13 mnd, og stolt av det. Pluss at jeg donerte morsmelk til sykehuset. :Heartpink Da kunne jeg ta ned trykket litt i forkant av en amming :hilarious:

Men jeg har jo lært en del da, og kan være litt i forkant av ting. Og likte veldig godt den nærheten og roen jeg fikk av det. Men litt jobb var det, men glad for at jeg gjorde det. Men **** på misunnelig jeg var på gubben innimellom :hilarious:

Satser på å amme, men håper ikke det blir like håpløst som sist da vesla nekta å ta noe som helst annet en pupp! Jeg måtte være tilstede 24/7 som sutt, mat og drikke. :shifty: Håper på noe form for avlastning denne gangen. I det minste at baby skal godta flaske med morsmelk :arghh:

Back
Topp