Skal du amme eller gi flaske?

Planen er å amme så mye jeg kan, og flaske om jeg må❤️ Men alle kan ikke amme så er ikke mot å gi flaske om jeg må bare håper å få oppleve å amme.
 
Dette er min første, men jeg håper jeg får til ammingen. Puppene forbereder seg hvertfall :p
 
Håper på amming:) Men om det ikke går så har de det godt med flaska og:facepalm:
Storebror tålte ikke morsmelken, så pumpet meg på sykehuset i 7 uker, da stoppet jeg siden de sa at jeg ikke kunne prøve amming igjen før han var minst 4 mnd :wtf: Hadde mer enn nok melk:happy:
Var mye stress og pumpe itillegg til sykt prematur barn❤️
 
Vi må gi flaske. Jeg kan ikke amme da begge brystene mine er fjernet pga kreft. Gleder meg ikke til å vaske flasker non-stop, men det positive er at man ikke blir like bundet, og pappaen kan være hjemme med baby selv om h*n er sulten.
Om du har oppvaskmaskin og flaskesterilisator (maskin eller ting til micro) så hjelper det veldig. Sterilisatoren er helt gull første 6 måneder når alt skal kokes.
 
Jeg vil amme om det går :) ettersom at dette er første så har jeg ikke prøvd før, men har venner både som har fått det til og ikke fått det til. Så jeg har forstått at jeg bare må ta det som det kommer :happy:
 
Planen er å amme. Fullammet forrige gang til hun var 4 mnd da startet vi med smaksprøver pga lite vektoppgang. Ammet til hun var 8 mnd ca. Da mistet hun interessen. Jeg er det at jeg ammer så lenge det går, ikke noe stress. Kan fint gi mme innimellom dersom jeg ønsker å ta meg en tur på besøk feks og jeg ikke får pumpet eller har pumpet.
 
Håper at babyen vil ta litt flaske innimellom selv om jeg nok kommer til å amme mest. Nettopp avsluttet amming med nr 2, som ikke tok flaske og fortsatt nesten er avhengig av pupp :rolleyes:
 
Med nr 1 hadde jeg ikke engang tenkt tanken om å ikke amme. Og det gikk uten problemer. Så kom nr 2... Sugesvak, trøtt... Fikk ikke nok melk. Det var et helvete. Og jeg angrer den dag i dag på at jeg ventet 4 mnd med mme. Det satt så langt inne etter å ha fått "råd" av ammepolitiet. Livet og morsrollen ble mye bedre etter flasken kom i hus. Selv om nederlaget i begynnelsen var stort (igjen pga ammepolitiet). Men jeg har lært. Jeg ser det an, barna er ulike. Kanskje går det, kanskje ikke. Jeg prøver, og i tillegg er flaska klar hvis det viser seg å ikke gå. Viktigste er at barnet får mat, at mor får sove (ammepolitiet rådet til å amme annen hver time hele døgnet, pluss pumpe..) og at begge er fornøyde. 3. mann ammet jeg, men hadde noen startproblemer.
 
Vi må gi flaske. Jeg kan ikke amme da begge brystene mine er fjernet pga kreft. Gleder meg ikke til å vaske flasker non-stop, men det positive er at man ikke blir like bundet, og pappaen kan være hjemme med baby selv om h*n er sulten.
Her fikk mannen i huset jobben ved å vaske og sterilisere flaskene. Fint å fordele ansvaret :rolleyes:
 
Jeg vil helst amme. Jeg ammer fortsatt frøkna på 2 år litt. Med henne ble ammingen reddet av klipp av tungebånd, hun sleit i grunn mer med flaske enn pupp.
 
Jeg ammet eldste til hun var 13 mnd (sluttet da fordi jeg ikke klarte å venne henne av med å bite, så de siste tre månedene gjorde vondt...), nr to ammet jeg til hun var 2 år og 2 mnd, dvs at jeg sluttet måneden før jeg ble gravid igjen :p

Har kraftig overproduksjon fra naturens side og derfor veldig lett for å få brystbetennelse (med yngste hadde jeg vel mastitt 6 ganger hvorav en gang med abscess :confused:), men elsker å amme og syns det er utrolig praktisk, så jeg satser definitivt på amming i minimum ett år denne gangen også :)
 
Amme forhåpentligvis. Har ammet over året på begge to som vi har fra før <3
 
Håper på å få til å amme som med nr en ❤️ men var et styr i starten altså, håper det blir litt lettere nå som jeg vet mer..
 
Flaskemamma her. Er brystoperert noe som gjør amming vanskelig. Er veldig for amming og at de som får det til gjør det. For oss passer det ikke, da babyen ikke får nok mat og ikke har det bra. Om jeg får noe melk som helst skal babyen få det lille jeg kan gi. :)
 
Håper ammingen går like bra denne gang som med storebror, var helt fantastisk. Koste oss så mye med ammingen:love017
 
har ammet de to andre , til de var ca 1 år.. håper på å amme denne gangen også :)
 
Back
Topp