Skal din jente ta hpv-vaksine??

Hun er tre år gammel. Jeg skal sette meg inn i relevant forskning når det nærmer seg. Der er noen år igjen og de kan forske en del i mellomtiden.

ja hvis det fortsatt er anbefalt om 10 år så skal hun få den!
akkurat på samme måte som hun har fått alt det andre som er anbefalt av vaksiner

Ja :-) Denne er testet lenge denne , er ikke samme greiene som svineinfluensa vaksina som ble tilbudt før den var ferdig testa .

Har ingen jente foreløpig, men nei, hun ville ikke fått den ;-)

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Har ikke tenkt på det. Er den fortsatt like aktuell om 8 år skal hun selvfølgelig få den.

Ser på folkeopplysning nå på NRK og er glad mi jente på 12 allerede har starta med den. Skulle ønske jeg selv hadde rukket å ta den før jeg ble for gammel.

Ser på folkeopplysning nå på NRK og er glad mi jente på 12 allerede har starta med den. Skulle ønske jeg selv hadde rukket å ta den før jeg ble for gammel.

Folkeopplysninga er vel noe av det mest useriøse programmet som finnes, og driver med utrolig dårlig journalistikk. Til og med legene går kritisk ut mot han og programmet....

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Vett ikke, må først få en jente så mange år til før jeg må velge heldigvis;) livmorkreft er lett å oppdage tidlig nok da...

Her er jeg nesten glad jeg bare har gutter, så slipper å ta stilling til det, for hadde vært veeeldig i tvil!

Det ene fadderbarnet mitt var i første kull som fikk den vaksninen. Og det var mange som fikk stygge bivirkninger av den. Den var, på daværende tidspunkt, ikke testet ut noe særlig heller.

Nå som jeg selv har en 12 åring er jeg fremdeles skeptisk, men er mer på gli. Jeg blir nødt til å lese mer om den før jeg skriver under på lappen fra helsesøstra.
Har heldigvis ikke kommet noe lapp enda, så jeg har litt tid igjen ;)

Det ene fadderbarnet mitt var i første kull som fikk den vaksninen. Og det var mange som fikk stygge bivirkninger av den. Den var, på daværende tidspunkt, ikke testet ut noe særlig heller.

Nå som jeg selv har en 12 åring er jeg fremdeles skeptisk, men er mer på gli. Jeg blir nødt til å lese mer om den før jeg skriver under på lappen fra helsesøstra.
Hva slags bivirkninger?

Jeg tok den med en gang den kom da jeg fikk tilbud om det og jeg merket overhode ingenting :) lillesøsteren min også.

Vett ikke, må først få en jente så mange år til før jeg må velge heldigvis;) livmorkreft er lett å oppdage tidlig nok da...
Si det til de i familien min som enten har død av det eller feil behandling på sykehuset!
er lett å oppdage tidlig ja men er dessverre ikke alle som gjør det og derfor er det mange som dør hvert år i norge pga det.

Si det til de i familien min som enten har død av det eller feil behandling på sykehuset!
er lett å oppdage tidlig ja men er dessverre ikke alle som gjør det og derfor er det mange som dør hvert år i norge pga det.

Forstår du tenker at dette er kibt når du kjenner mange som rammes. Har bare forstått det som om det er en av de krefttypene som er lettest å behandle tross alt. Dessverre skjer jo feil og ikke alltid teori og praksis stemmer:/

Nå har ikke jeg noen datter, enda. Vet ikke hva lille i magen er! Men er det fortsatt anbefalt hvis jeg får ei jente så skal hun nok få den :)

Back
Topp