Skal dere ta tidlig ultralyd?

Vurderer tidlig UL selv, mest fordi jeg vil vite om alt er i orden. Men da må man vel være rundt uke 12? Har dere noen private dere vil anbefale i Oslo?

Tenker å bestille tidlig Ul om to uker ca, da er jeg 8 uker på vei. Mest fordi jeg vil vite at allt er i orden.. Kjenner ingen symptomer enda å det gjør meg litt bekymret.

Jeg skal ta tidlig UL om tre uker (er 5+2). Hatt to SA tidligere. Jeg går til privat, regner med at jeg hadde fått henvendelse fra legen men hun har mellom 2-3 uker ventetid på timer så da hadde jeg vel ikke fått tatt det før om 6 uker :p Så er verdt de 800,- jeg må betale ;)

Det blir ikke noe tidlig ultralyd her, men kommer til å bestille en ekstra ultralyd på privat klinikk rundt uke 27-28 som ved forrige svangerskap :)

Vi hat diskutert her hjemme og tror nok vi går for en tidlig UL.Mistet uke 12 i fjor høst og er nok ekstra engstelig denne gangen, så det er nok mest for min del. Litt usikker på hvor langt jeg er på vei også.

Da har jeg også bestillt time tilmtidlig UL. Fikk hos Sigrids Ultra nede i vågen den 27 februar.
da vil jeg være 9+3 ifølge min beregning.

Snakket med min Gyn i går og hvis vi bare skal ha en undersøkelse anbefalte hun tidligst uke 10. Men, klarer jeg å vente i 6-8 uker til da?? Får avklare litt med gubben, er ikke akkurat billig for 15 min heller :p kanskje ta en ul i uke 7-8 og så en i uke 12? I såfall bare 2-3 uker å vente :)

Snakket med min Gyn i går og hvis vi bare skal ha en undersøkelse anbefalte hun tidligst uke 10. Men, klarer jeg å vente i 6-8 uker til da?? Får avklare litt med gubben, er ikke akkurat billig for 15 min heller :p kanskje ta en ul i uke 7-8 og så en i uke 12? I såfall bare 2-3 uker å vente :)

Billig er det ikke, men hvis det kan hjelpe på å roe deg ned kan det kanskje være verdt det? Hvis du bekymrer deg kan du jo høre med legen om henvisning?

Da har jeg snakket med fastlegen om min bekymring pga uteblivende symptomer slik som sist da jeg hadde spontanabort. Han sa stigningen på hcg forrige uke var slik den skulle, selv om verdiene ikke er høye. Jeg har nå fatt en henvisning til ultralyd, men kan selv ringe å bestille time utifra om jeg vil ta det denne uken eller neste. Han sa nå kan det være vanskelig å se så mye og det kan kanskje ikke roe meg ned slik jeg trenger. Men at jeg må kjenne på mitt behov, er det for ille bestiller jeg en time nå, og klarer jeg å vente bør jeg vente uti neste uke. Hmmmm, vet ikke helt hva som er best akkurat nå.

Bestemte meg for time i morgen, de sa jeg uansett fikk kontroll hvis de ikke så noe tydelig i morgen.

Vi skal iallfall ha en tidlig ultralyd, men vet ikke sikkert når ennå. Vi har veldig behov for og se et bankende hjerte etterhvert etter vi opplevde en ma i sommer der baby ahdde vært død i maaange uker før vi fant det ut.

Jeg fikk gratis sist, for jeg Ante ikke hvor langt jeg var på vei i det hele tatt. Denne gangen vet jeg sånn ca, så da ble det ikke tilbudt. Har egentlig lyst, for det blir liksom ikke virkelig før jeg har sett det føler jeg :p hehe. Men tror nok jeg skal klare meg :)

Ja, i uke 10 blir det. Mest og virkelig se at det er noe der og bli beroliget med at alt er bra. Var på tidlig UL med førstemann også, i uke 12, og synes det var veldig godt å få se den lille. Er så lenge til uke 18!

Ja, jeg kommer til å be om det i løpet av et par uker... Jeg er 6uker i morgen, mistet 6+2 sist,., veldig redd for at det skal skje igjen...

Da har jeg vært på tidlig ultralyd og gynekologen sa alt så normalt ut, men jeg er trolig bare i uke 5. Jeg skal tilbake om to uker, håper da på å se mer enn et hulrom i livmoren. Så da er det bare å vente og håpe det går bra denne gangen...

Jeg skal til mandagen! Da er jeg en plass mellom 7 og 10 uker... Skal bli godt å finne ut termindato!

Tidlig ultralyd i dag :) og skal tilbake om 3 uker. Dette pga opplevelse med MA hvor lillenurket hadde vært uten hjerteaktivitet i 5 uker. Så gjør dette for å kunne slappe litt mer av ;)

Ja, ihvertfall i uke 8. I forb. med ivf får man også en oppfølgingstime med ultralyd og sjekk.

Back
Topp