Skal dere ta tidlig ultralyd?

bama

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Skal dere ta tidlig ultralyd? I så fall, i hvilken uke og hvorfor?
 
ja blir nok så jeg gjør det, nettopp pga at jeg er så redd etter at jeg mistet sist... tenkte og holde meg til rundt uke 12 da for å få sett mest mulig, hadde det i svangerskapet med gutten min også. men tror ikke jeg greier å vente så lenge, jeg syens at disse første 12 ukene er så fryktelig lange.
 
ja blir nok så jeg gjør det, nettopp pga at jeg er så redd etter at jeg mistet sist... tenkte og holde meg til rundt uke 12 da for å få sett mest mulig, hadde det i svangerskapet med gutten min også. men tror ikke jeg greier å vente så lenge, jeg syens at disse første 12 ukene er så fryktelig lange.

Jeg har også lyst å ta i den tiden, men man må vel privat for å få det eller?
 
Sist fikk jeg ul i uke 12 for å se om det var tvillinger. Er mye av det i familien. Så tenker jeg ber om det samme igjen, greit å finne ut av det tidlig slik at man får riktig oppfølging :)
 
Jeg har også lyst å ta i den tiden, men man må vel privat for å få det eller?
tror ikke jeg får det av det offentlige pga en sa hvertfall så om det ikke skulle dukke opp noen andre bekymringer så må vi vel gå privat vil jeg tro.
 
jeg fikk jo på st.olavs da jeg mistet, men det var jo pga at jeg var redd for å miste da jeg blødde en god del og hadde høy hcg, men liten stigning.
tenkte jeg skulle spørre om å få da, men har ikke troen på at det skjer hehe
 
jeg fikk det på Ahus, ikke privat

Jeg vil tro man trenger en veldig god grunn for å få det? Jeg har kun en SA bak meg og tror ikke det er "nok". Jeg tror også jeg bare vet om en privat klinikk her i byen som gjør tidlig ultralyder så jeg må nok passe på skal jeg få det til ønsket tid.
 
Jeg vil tro man trenger en veldig god grunn for å få det? Jeg har kun en SA bak meg og tror ikke det er "nok". Jeg tror også jeg bare vet om en privat klinikk her i byen som gjør tidlig ultralyder så jeg må nok passe på skal jeg få det til ønsket tid.
jeg fikk det uten noe mas og kjas, legen min sendte henvisning til Ahus og jeg fikk time like etterpå. Bare for å se om det var tvillinger... syns ikke det var så vanskelig akkurat men :p
 
Jeg tenker jeg skal prøve hos legen først, hvis ikke så gjør jeg det privat. Tenker sånn rundt uke 10-12. Bare for å få bekreftet alt er bra :)
 
ja det skal jeg. bestiller privat i uke 12 som ved forrige mann. jeg har ingen grunn til å få henvisning fra legen min, bare jeg som ønsker tryggheten og vissh.eten om at alt står bra til etter 12. uke. pluss en telling av hvor mange som er der inne så klart
 
Jeg har bestilt når jeg tror jeg er 7 uker. Dette er pga at jeg ikke vet når jeg ble gravid. Deretter tar jeg en i uke 12 + OUL + 3D. Så jeg planlegger 2-3 private i tillegg til den ordinære. Vi har en flott privat klinikk her som jeg gikk hos med forrigemann :)
 
Her blir det tidlig UL. Grunnen er at jeg har vært igjennom operasjoner i full narkose og gått på sterke medisiner uten å vite om graviditeten. Er bekymret for at ting ikke er om de skal så legen har ordnet med UL og mulig det blir allerede i neste uke :)
 
Mange som skal på tidlig UL.... Er det vanlig at man gjør det ? Når det ikke er spesiell grunn til å gjøre det selvfølgeli.
 
Mange som skal på tidlig UL.... Er det vanlig at man gjør det ? Når det ikke er spesiell grunn til å gjøre det selvfølgeli.
jeg tror nok det er blitt mer vanlig med tidlig ul, men tror nok også det er mange som ikke gjør det. jeg er en veldig bekymret type egentlig også leser jeg så mye rart hehe så forrige gang greide jeg ikke å roe meg med at det var et levende foster inni der før jeg hadde vært på tidlig ul.
nå har jeg hatt en sa i tillegg så da blir jeg jo ikke mindre bekymret... også er det jo litt morsomt å se om det er flere enn en siden det er tvillinger i familien og det er så mye snakk om det både her og privat. ikke at jeg har troen på det selv eller noe da.
 
Jeg håper legen min som er fantastisk henviser meg til tidlig ul pga MA i oktober, var 14 uker på vei når jeg mistet og det var litt av en påkjenning..så håper en ul i 8-9 kanskje..
 
Har time den 21 for tidlig ul, er da 8+2. :)
 
Jeg har bestilt 1 mars:) da er jeg 8 uker:) bare for at jeg ikke klarer å vente til april/mai;)
 
Skal evt på hyppig kontroller om jeg tester positivt nå.. Hadde morkakeløsning sist svangerskap, uke 30 ;) så tidlig ul blir første del... Men får teste positivt først da .. Hehe
 
Back
Topp