Skal dere på tidlig UL?

Ettersom det er første gang jeg er gravid, så har jeg bestilt tidlig ul.
Det skal gjennomføres når jeg er 7+3. I dag er jeg 6+3, så det er bare en liten uke til <3
Det koster litt ettersom det er privat (1400,-), men jeg er så nervøs at jeg bare må sjekke om alt er ok :happy:
 
Det er flere som måler nesebein og nakkefold på tidlig ultralyd. Trenger ikke henvisning eller være over en viss alder. Men koster ofte litt siden det er privat ul. Det er anbefalt mellom 11-13 uker ca hvis man vil måle dette. Bare å ringe de aktuelle klinikkene og spørre om de gjør det :)
 
Jeg har vært allerede, viste seg å kun være uke 4-5 da jeg har ganske lange sykluser. Skal tilbake på mandag, satser på litt hjerteaktivitet. Da har det gått to uker siden sist ul.
 
Jeg var veldig fornøyd med ultralyden min på "Det gule huset" i Moss. De hadde veldig bra utstyr, hun trengte ikke ta innvendig da hun så godt utvendig. Jeg var 7+3 i forhold til mens termin, men hun mente jeg var 8+0. Hjertet banket og babyen hadde spontane bevegelser :love7

Jeg ønsker å ta ny UL i uke 12, men siden de jeg var hos ikke måler nakkefold osv. vurderer jeg å dra til "Spesialistsenteret for kvinner i Jessheim" hos han som heter Martin da jeg leser overalt at han er utrolig flink og sjekker mye mer enn det andre gjør. (Da snakker jeg også om organer osv.) Det er visst veldig lang ventetid og de er stengt denne uken så aner ikke om jeg rekker å få time da. Og prisen var høy!!! Men det er verdt det for å vite å babyen er frisk :Heartred Bør man dra akkurat 12+0? Litt usikker om jeg skal bruke mens termin. Flere som har erfaring med dette stedet? Man får visst CD med bilder og videoklipp :)
Jeg var hos Martin forrige uke. Hadde egentlig håpet å være der på mandag denne uken, men så er det jo høstferie og stengt. Han var kjempehyggelig. Veldig nøye og flink. Jeg var jo bare 5+3 så vi fikk ikke sett annet en fostersekk, plommesekk, og et bittelite fosteranlegg. Men skal definitivt tilbake dit ved uke 12:D
 
Jeg var hos Martin forrige uke. Hadde egentlig håpet å være der på mandag denne uken, men så er det jo høstferie og stengt. Han var kjempehyggelig. Veldig nøye og flink. Jeg var jo bare 5+3 så vi fikk ikke sett annet en fostersekk, plommesekk, og et bittelite fosteranlegg. Men skal definitivt tilbake dit ved uke 12:D

Håper jeg får time :) Vet du hvor lang ventetid det er og om de er rask å se mail? Er utenlands til uka når de er tilbake på jobb så får ikke ringt.
 
Håper jeg får time :) Vet du hvor lang ventetid det er og om de er rask å se mail? Er utenlands til uka når de er tilbake på jobb så får ikke ringt.
De er veldig raske på å svare på mail, og de finner ledig time ganske raskt. Bare å sende en mail, så kan du jo spørre om de har ledig når du ønsker:D
 
De er veldig raske på å svare på mail, og de finner ledig time ganske raskt. Bare å sende en mail, så kan du jo spørre om de har ledig når du ønsker:D

Takk :) De svarte rask, har fått time der 30 oktober - da er jeg 12+4 <3 Kjenner jeg er veldig nervøs, 3 uker å vente. Håper babyen er frisk og rask! Og hvis vi er ekstra heldig så kanskje vi får vite kjønn også :dummy1::dummy:

Krysser fingrene for at alt skal gå bra med gullet vårt og at hjertet fortsatt slår. Har følt meg mye bedre i formen siden jeg var 8 uker så blir nervøs av det, selv om det er utrolig godt å slippe kvalmen dag ut og dag inn. Får gå i uvisshet en stund til. Håpet er sterkt :Heartbigred
 
Last edited:
Jeg er henvist til ul av legen min, har ikke fått time ennå, men regner med at det blir i løpet av denne uken eller neste. Gru-glede.
 
Da jeg fant ut at jeg var gravid byttet jeg lege. Har ikke vært fornøyd hun jeg hadde. Til min store overraskelse så hadde den nye legen ultralydapparat på kontoret, så nå har jeg store forhåpninger om ultralyd ved hver undersøkelse :) fikk hvertfall sett et bankende hjerte i uke 8 :)
 
Jeg og mannen min er med i et forskningsprosjekt ved Haukeland, så vi får ul i uke 7,10,13,18, 24, 30, 39-40. Første UL trodde vi, ut ifra datoen på siste påbegynte menstruasjon, at jeg nærmet meg uke 8. Ultralyden viste derimot at jeg var 6+4 og det ble konkludert med en lang syklus. Da dette er mitt første svangerskap, synes jeg det er veldig spennende og beroligende med så mye oppfølging. På ULen fikk vi bl.a. se hjertet slå og det var skikkelig gøy. Gleder meg til å se hvor mye det har utviklet seg til neste UL om to uker, da vil jeg være rundt 9/10uker på vei. :)
 
Back
Topp