Skal dere på tidlig UL?

Bestilte nå :) skal om to uker. Er da 7+6


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg skal inn på ul. i uke 7 ved ivf klinikk:) Håper på å få se et hjerte som blinker mot oss:D
 
Da har jeg bestilt UL 2.Oktober :) Gleder meg så :)
 
Jeg skal diskutere det med legen pga SA og kjemisk. Får jeg ikke henvisning så vil jeg nok gå på tidlig UL. Sist gikk jeg da jeg var 6+1 pga blødning. Men tenker å vente om jeg greier :) fastlegen har utvendig UL som vi kan se på etterhvert og.
 
Vis vedlegget 134012

Jeg tok en VELDIG tidlig UL, siden jeg er bekymret for ex u. Har egentlig tette eggledere, og har mange IVF bak meg. Så plutselig blir vi gravide på naturmetoden :) Det skal sies at jeg har ny partner nå, vi har bodd sammen i 2 år ca. Gyn mente at den sorte prikken på UL bildet er en fostersekk. Det vil si at det ser ut som at den ligger helt rett. Men kan jo ikke vite 100%. SÅ har tatt blodprøve for 2 dager siden, hcg. Den var på 980. Så tok jeg ny i dag, som jeg må vente til i morgen eventuelt mandag med å få svar på.

Det er så mange trinn igjen før jeg tør å tro at dette faktisk er sant. Jeg har vært gravid en gang naturlig, i 2007- som endte i SA i uke 10. Jeg føler ikke at flaksen har vært med meg, for å si det sånn.
Har fått time til første samtale og ny UL den 17.9. Så håper blodprøvene viser at alt er i orden, og at vi kanskje kan få se et bankende hjerte på UL den 17.9.

Jeg er ca 5+4 på vei. Men jeg husker ikke 100% forrige mens, men tror unfangelse skjedde rundt 9.8.

Andre her som er bekymret for ex u, eller som har tatt "veldig tidlig UL"? Andre som har tatt blodprøver og vet HCG verdiene sine?

Lykke til alle sammen :)



Åh, vi er i tilnærmet samme situasjon! Så "godt" å se at det er flere av oss, har følt meg så alene med tusen tanker og spørsmål i hodet. Jeg har hatt to exu, en MA og to kjemiske det siste året så er helt utslitt. Vi er igang med henvisning til IVF da jeg har kun en eggleder igjen, og den har de jo operert i så trodde ikke jeg kunne bli gravid på den naturlige måten igjen. Så fant jeg helt plutselig ut at jeg var gravid igjen nå i helgen, fikk jo helt sjokk og begynte å gråte av redsel for en ny exu. Jeg har så innmari lyst på denne babyen så vet ikke hvordan jeg skal takle enda en exu :( Var derfor på veldig tidlig ul idag. Etter mine beregninger er jeg 4+5 men gynekologen sa jeg gjerne kunne være bare så lite som 4+3 også. Han så ingen antydning til exu. men heller ingenting i livmoren - bortsett fra fortykket livmorslimhinne. Så skal til ny ul neste uke når jeg er 5+6. Håper så inderlig han ser noe mer da, men vet det er tidlig så er forberedt på at jeg må gå i uvisshet i to uker til.


Utrolig spennende å høre om ultralyden din! Krysser fingrene for deg og håper du får se et bankende hjerte den 17. :)
 
Jeg har kjempelyst å ha tidlig ultralyd (ca uke 12), men bor slik til at det ikke finnes privat tilbud i nærheten. Skal høre med legen om det finnes noen alternativer. Er såååå misunnelig på alle dere som allerede har sett hjertet slå :)
 
Eg bur i New York og her har ein valget mellom å gå fast til allmennlege, sjukepleiar/jordmor eller gynekolog, så lenge ein har god sjukeforsikring. Er 5+4 i dag og var hos gynekolog på mandag. Ho sjekka heile meg(!) og tok blodprøve og urinprøve. Ho ringte meg i dag og sa at hormonnivåa mine var "perfect", høge og fine! Hurra!! :D Jublar ikkje like mykje over den fæle kvalmen, men skal klara å halda ut... Gynekologen vil ha meg inn igjen på ultralyd saman med min kjære om to veker! Gler oss til det! ❤️
 
Skal på tidlig ul neste uke. Da er jeg 8uker ☺️ Bestilte privat fordi jeg har hatt blødninger som gjør meg veldig usikker på om dette går bra..
 
Tidlig UL i kveld, jeg er 7+3 - håper på å se et bankende hjerte :Heartbigred
 
Skal bestille til uke 12, før dette er det ikke så nødvendig synes jeg. Dette er #3, og jeg har aldri opplevd sa, så jeg føler meg ganske så trygg på at alt går bra. Uke 12 måler de og sjekker etter de samme avvikene som en kan se i oul. Hvis en er heldig kan en få tips om kjønn også :)
 
Jeg skal på tidlig ul til onsdag. Da er jeg 6+4...

Jeg får dette, da jeg har 5 sa/ex.u/ma bak meg..

Gleder meg, håper og krysser fingrene for at vi ser et bankende hjerte og at det ligger på riktig sted denne gangen!!!
 
Jeg var veldig fornøyd med ultralyden min på "Det gule huset" i Moss. De hadde veldig bra utstyr, hun trengte ikke ta innvendig da hun så godt utvendig. Jeg var 7+3 i forhold til mens termin, men hun mente jeg var 8+0. Hjertet banket og babyen hadde spontane bevegelser :love7

Jeg ønsker å ta ny UL i uke 12, men siden de jeg var hos ikke måler nakkefold osv. vurderer jeg å dra til "Spesialistsenteret for kvinner i Jessheim" hos han som heter Martin da jeg leser overalt at han er utrolig flink og sjekker mye mer enn det andre gjør. (Da snakker jeg også om organer osv.) Det er visst veldig lang ventetid og de er stengt denne uken så aner ikke om jeg rekker å få time da. Og prisen var høy!!! Men det er verdt det for å vite å babyen er frisk :Heartred Bør man dra akkurat 12+0? Litt usikker om jeg skal bruke mens termin. Flere som har erfaring med dette stedet? Man får visst CD med bilder og videoklipp :)
 
Jeg skal neste uke :) Mest for å finne ut hvor langt jeg er på vei, fordi jeg er så veldig usikker på det. Men tror jeg ligger et sted mellom 7 og 10 uker på vei da. Og selsvagt et håp om å få høre hjertebank. Selv om jeg har masse symptomer og tre positive tester så greier jeg ikke tro helt på at det virkelig er noe der inne:p
 
Har lest at de ikke tar måling av nakkefold eller nesebein på tidlig UL i Norge, stemmer det?
Tror du må være en viss alder for og få det, jeg fikk ikke noe sånt. De ville absolutt ikke sjekke slikt før evt oul. Det fikk jeg beskjed om sist iallefall. Kan og komme ann på hvor du bor i landet :)
 
Back
Topp