Skal dere ha tidlig ultralyd?

Det er kanskje tullete av meg, men jeg syntes det ble altfor lenge å vente til uke 8.

Så nå jeg bestilt ekstra tidlig ultralyd på 6+1 senere denne uka. Har fortsatt en konstant "dump" smerte på høyre side, og selv om det har begynt å stikke mer i livmora ellers også, og hcg-målingen forrige uke viste høy stigning, greier jeg ikke slappe av før jeg har sett at graviditeten er der den skal være. Og hvis det er en cyste e.l. på høyre side vil jeg gjerne vite det også..
Det syns jeg er helt innafor! Syns de som klarer å vente til uke tolv er meget tålmodige.
 
Nå har jeg flytta ultralydtimen til 15. istedenfor 22. da jeg rett og slett ikke klarer å vente så lenge, føler jeg har mista alle symptomer, utenom litt ømme pupper.. Kan jo bare være at symptomene kommer og går litt nå, siden jeg har kommet til 5+6.. ? Men så drømte jeg i natt at de ikke fant noe liv der inne på ul.. Så holder jo på å bli gal av mitt eget hode akkurat nå
 
Nå har jeg flytta ultralydtimen til 15. istedenfor 22. da jeg rett og slett ikke klarer å vente så lenge, føler jeg har mista alle symptomer, utenom litt ømme pupper.. Kan jo bare være at symptomene kommer og går litt nå, siden jeg har kommet til 5+6.. ? Men så drømte jeg i natt at de ikke fant noe liv der inne på ul.. Så holder jo på å bli gal av mitt eget hode akkurat nå
Da er det smart å flytte den! Du rekker å sjekke hcg også hvis det ikke er styr for deg å komme til legekontoret ditt :).
 
Jeg har bestilt time 18.12. Er da akkurat 6+1. Er det for tidlig? Skal reise i julen og vil gjerne vite om det står bra til før vi reiser på juleferie.
 
Jeg har bestilt time 18.12. Er da akkurat 6+1. Er det for tidlig? Skal reise i julen og vil gjerne vite om det står bra til før vi reiser på juleferie.

Det kan være passe, men kan og bli for tidlig sånn at man ikke ser noe
 
Jeg har bestilt time 18.12. Er da akkurat 6+1. Er det for tidlig? Skal reise i julen og vil gjerne vite om det står bra til før vi reiser på juleferie.
Du får en pekepinn på om det er riktig størrelse, og man kan være heldig og høre/se hjertet slå. Det står de fleste steder at man "kan" men hvis du feks er akkurat på grensa kan det jo hende det er akkurat for tidlig. Det regner jeg med gynekologen informerer deg om :).
 
Har bestilt 20.desember, er ca 8+1 da. Veldig spent. Varierer veldig om jeg føler meg gravid eller ei
 
6+1 og har vært på tidlig ultralyd og så et lite bankende hjerte! Så letta!

Får jo i uke 8 siden dette er IVF, men hatt konstant vondt på høyre side, så greide ikke stole på graviditeten var der den skulle. Men det var den! Smertene på høyre side er en forstørret eggstokk, sannsynligvis virkninger av stimuleringen som fortsatt sitter i.
 
Jeg har bestillt til 4.1, da skal jeg være 7+4 :happy: Også tipper jeg det blir en til før den ordinære tidlige. Hadde en MA i september, så for min del er det helt nødvendig så jeg skal klare å slappe av litt:Heartpink
 
Skal ha ultralyd 20.12, fordi jeg har blitt gravid gjennom IVF. Da er jeg 7+1. Men jeg følges opp tett pga overstimulering, og i dag 5+3 fikk jeg se et bankende hjerte :Heartred Hadde ikke regnet med det så tidlig, men det var en utrolig fin opplevelse og en stor lettelse. Forrige forsøk endte i SA, og er vanskelig å roe ned alle bekymringene. Men i dag skal jeg være glad!
 
Tenker å ta ul uke 5/6 for å følge utviklingen. Jeg jobbet med ul tidligere så vi har heldigvis tilgang på både utstyr og kunnskap, så kan følge litt mer med.
 
Jeg har bestilt 20 desember. Tenker det kan være greit å vite noe før jul. Vil være 7+2 da.
Fortsatt i tenkeboksen på NIPT. Er 32 og må vel dekke utgiften selv?
 
Jeg har bestilt 20 desember. Tenker det kan være greit å vite noe før jul. Vil være 7+2 da.
Fortsatt i tenkeboksen på NIPT. Er 32 og må vel dekke utgiften selv?

Ja, må nok dekke den selv. Er vel fra det året man fyller 35
 
Back
Topp