Skal dere ha tidlig ultralyd?

Ja, er det jeg har hørt. Så satser på at det går av seg selv etter legetimen i dag. Bestilt time i dag på privatklinikk 19 des for tidlig ultralyd. Bare å telle ned og håpe at vi går julen i møte med ett hjerte som slår og at alt ser bra ut inntil NIPT testen.
Ja fader nå er jo jeg også over den grensa, var under sist, men da må man gjerne få kommet seg til legen å få bestilt time da.. Hm føltes så tidlig å skulle begynne med noe :p
 
Ja fader nå er jo jeg også over den grensa, var under sist, men da må man gjerne få kommet seg til legen å få bestilt time da.. Hm føltes så tidlig å skulle begynne med noe :p
Ja, var også mye yngre med de to første. Kjenner jeg er mye mer bekymret nå enn jeg var med de første, så blir godt å få litt ekstra oppfølging grunnet alder :cool01
 
Får man bestilt slikt på legekontoret eller må jeg gå privat? Noe sted å anbefale i Skien/Porsgrunn?
 
Får man bestilt slikt på legekontoret eller må jeg gå privat? Noe sted å anbefale i Skien/Porsgrunn?
På mitt legekontor er det gynekolog jeg kan bruke (Søsterhjemmet). Usikker på om man må være pasient? Det er ganske billig, sånn 300,-. Da jeg bestilte privat i sommer var nærmeste med ok pris og ledig tid Artemis gynekologiske i Tønsberg (rundt 1300,-).
 
Har satt opp tidlig ul 22.des, da skal jeg være i ca uke 8/9 tror jeg. Hvis jeg kommer så langt. Forrige gang hadde jeg en SA i uke 6/7, så går egentlig rundt og er livredd hele tiden.. Mine første graviditeter i 2008 & 2012 ble jeg gravid på første forsøk og alt gikk strålende, så da jeg hadde en SA i fjor som 37-åring ble jeg mye mer knust enn jeg trodde jeg skulle bli.. Denne gangen ble jeg gravid på første forsøk igjen (mannen var ikke klar for ny pp etter hva som skjedde sist), men siden jeg er 38 år og mye mer klar over risikoer osv, er jeg så redd hele tiden.. for alt som KAN skje.. Måtte slutte å se på papiret når jeg er på do å tisser bl.a.. Og tar overhodet ikke for gitt at jeg er så heldig å være gravid. Trøster mye å kikke blant forumer inne på babyverden, da føler man seg ikke så alene om å føle det slik <3
 
Last edited:
Har satt opp tidlig ul 22.des, da skal jeg være i ca uke 8/9 tror jeg. Hvis jeg kommer så langt. Forrige gang hadde jeg en SA i uke 6/7, så går egentlig rundt og er livredd hele tiden.. Mine første graviditeter i 2008 & 2012 ble jeg gravid på første forsøk og alt gikk strålende, så da jeg hadde en SA i fjor som 37-åring ble jeg mye mer knust enn jeg trodde jeg skulle bli.. Denne gangen ble jeg gravid på første forsøk igjen (mannen var ikke klar for ny pp etter hva som skjedde sist), men siden jeg er 38 år og mye mer klar over risikoer osv, er jeg så redd hele tiden.. for alt som KAN skje.. Måtte slutte å se på papiret når jeg er på do å tisser bl.a.. Og tar overhodet ikke for gitt at jeg er så heldig å være gravid. Trøster mye å kikke blant forumer inne på babyverden, da føler man seg ikke så alene om å føle det slik <3
Du er ikke alene om de følelsene med blod på papiret osv. Jeg er gravid for femte gang i år - det tar jo på (og jeg er 35)! Har ikke barn fra før heller. Heldigvis er det mye fellesskap her inne :).

Krysser fingrene for deg og meg og alle andre i gruppa :cat:!

Redigert: så det er lov å føle på alle følelsene, spesielt her inne. Det er mye bekymring og grubling.
 
Du er ikke alene om de følelsene med blod på papiret osv. Jeg er gravid for femte gang i år - det tar jo på (og jeg er 35)! Har ikke barn fra før heller. Heldigvis er det mye fellesskap her inne :).

Krysser fingrene for deg og meg og alle andre i gruppa :cat:!

Redigert: så det er lov å føle på alle følelsene, spesielt her inne. Det er mye bekymring og grubling.
Så god du er, takk:Heartpink Og så vondt og slitsomt det må ha vært, å ha opplevd det såpass mye..
Ja, krysser virkelig alt for oss alle ! :Heartbigred
 
Jeg bestilte time til 22.des, er bare 6+4 så håper ikke det er for tidlig til å eventuelt se ett hjerte slå.. med så svak test i dag 14/15 dpo så er jeg redd det ikke blir værende :(
 
Jeg har også 22 desember, da er jeg 7+2. Men leste på medicus sine sider at de tok tidlig ultralys fra uke 6
 
Nå har jeg meldt legekontoret, begynner å stresse og tenker at det sikkert bare venter på å renne ut. Gynekologen sa i sommer at hun skulle ta meg inn på kort varsel hvis jeg opplevdes nødvendig, krysser fingrene.
 
Ja, har gått til privat klinikk og hatt enkel stimulering siden august, endelig gravid nå og avtalt med gyn der at vi tar UL når jeg er rundt 7 uker på vei. Har fått time nå, ble satt opp den 22. desember, da er jeg 6+4, det er nøyaktig like langt som jeg var på vei sist gang ved tidlig UL :happy:
 
Tror jeg venter til torsdag før jeg titter innom gyn på jobb og spør om hun har time til meg en gang før jul :nailbiting:
Testene stiger jo fint, så jeg tørr og håpe at første kneika er over (kjemisk)
 
Var på ultralyd nå, i følge mens 6+4 ca. Den ser for liten ut for hvilken størrelse som er forventet, så det er ikke bra. Men det er blodgjennomstrømming i den ‍♀️. Så går ikke å konkludere. Jeg skal ta blodprøve nå + på torsdag og da rekker vi å få svar på fredag som sammenlignes. Det kan kanskje gi en bedre pekepinn. Er forberedt på at det ikke går (heller nå enn senere).
 
Var på ultralyd nå, i følge mens 6+4 ca. Den ser for liten ut for hvilken størrelse som er forventet, så det er ikke bra. Men det er blodgjennomstrømming i den ‍♀️. Så går ikke å konkludere. Jeg skal ta blodprøve nå + på torsdag og da rekker vi å få svar på fredag som sammenlignes. Det kan kanskje gi en bedre pekepinn. Er forberedt på at det ikke går (heller nå enn senere).

Krysser fingre for at blodprøvene er bra :Heartred
Hvor lang ble den målt til nå?
 
Var på ultralyd nå, i følge mens 6+4 ca. Den ser for liten ut for hvilken størrelse som er forventet, så det er ikke bra. Men det er blodgjennomstrømming i den ‍♀️. Så går ikke å konkludere. Jeg skal ta blodprøve nå + på torsdag og da rekker vi å få svar på fredag som sammenlignes. Det kan kanskje gi en bedre pekepinn. Er forberedt på at det ikke går (heller nå enn senere).
Sniker litt jeg...:shy: nå vil ikke jeg gi deg mye forhåpninger her, men så tidlig som dette så vokser de veldit ujevnt. Det kan fortsatt gå veldig bra❤️ håper for deg!
 
Ja, vi får bare se :). Syns det er enklere å være litt forberedt på at det kanskje ikke går, det er vel for å beskytte meg selv litt. Men ja, det er jo surt med 4-5 på rad som evt ikke går.
 
Det er kanskje tullete av meg, men jeg syntes det ble altfor lenge å vente til uke 8.

Så nå jeg bestilt ekstra tidlig ultralyd på 6+1 senere denne uka. Har fortsatt en konstant "dump" smerte på høyre side, og selv om det har begynt å stikke mer i livmora ellers også, og hcg-målingen forrige uke viste høy stigning, greier jeg ikke slappe av før jeg har sett at graviditeten er der den skal være. Og hvis det er en cyste e.l. på høyre side vil jeg gjerne vite det også..
 
Back
Topp