Har time til TUL 11/09, føles ut som en halv evighet til
Samme dag som meg! Føles evig lenge til ja
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har time til TUL 11/09, føles ut som en halv evighet til
Jeg også, bare kl 13.15. Grugleder meg skikkelig! Det må jo være "noe" der, med alle symptomene jeg har. Men, det spøker i bakhodet alt som likevel kan være... håper vi får gode nyheter i morgen begge toHar en time til ultralyd imrg kl 12!! Grugleder meg!!
Så lenge du ble satt frem og ikke tilbake ville jeg ikke bekymret meg. Selv om de utvikler seg ca likt på denne tiden, vil det jo aldri være helt likt, så kan de ofte vokse litt i rykk og napp, altså at det har vokst mye så går det litt sakte og så vokser det mye igjen. Hvor bra målinger de får til avhenger også av hvor bra bilder de får, for du har sett at avhengig av hvordan de trykker så endrer bilde seg? I tillegg så er det snakk om mm så om de trykker litt innenfor kanten når de måler eller litt utenfor så kan det fort bli noen mm større eller mindre. Det viktigste er at hjertet banker og at alt ser fint ut. Termin blir ikke fastsatt før toul så det er godt mulig du blir satt tilbake igjen til den tid eller at eggløsningen/befruktingen skjedde før du tenkteEr det noen som vet hvordan størrelsen (CRL) og uker kan variere sånn fra der vi tar ultralyd? Ser vi er flere som blir satt fram på tidlig ultralyd, men andre beholder terminen selv om embryo har større mål. Ble først veldig lettet da jeg ble satt fram, men nå kan jeg ikke forstå hvorfor og er redd hun gjorde feilTrodde jeg var 7+0 om onsdagen (11mm), men hun sa jeg måtte være 8 uker på vei. Kanskje de mener at vi er i den 8. uken (7+..)?
Takk for godt og betryggende svarSå lenge du ble satt frem og ikke tilbake ville jeg ikke bekymret meg. Selv om de utvikler seg ca likt på denne tiden, vil det jo aldri være helt likt, så kan de ofte vokse litt i rykk og napp, altså at det har vokst mye så går det litt sakte og så vokser det mye igjen. Hvor bra målinger de får til avhenger også av hvor bra bilder de får, for du har sett at avhengig av hvordan de trykker så endrer bilde seg? I tillegg så er det snakk om mm så om de trykker litt innenfor kanten når de måler eller litt utenfor så kan det fort bli noen mm større eller mindre. Det viktigste er at hjertet banker og at alt ser fint ut. Termin blir ikke fastsatt før toul så det er godt mulig du blir satt tilbake igjen til den tid eller at eggløsningen/befruktingen skjedde før du tenkteDe skal i teorien følge samme skjema for måling ifht crl, men noen tar nok med i betraktning hvor langt du selv tenker du er på vei. Senere i svangerskapet vet jeg at de praktiseres litt ulikt mellom sykehus og hvor du befinner deg i landet, da noen bruker hodeomkrets og andre bruker avstand fra øre til øre.
Hun som tok ultralyden var veldig fornøyd med det hun så denne gangen (hun har fulgt meg opp tidligere ved flere MA). Så vet jeg har en tendens til å overanalysere og overtenke absolutt alt. Får prøve å senke skuldrene fram til neste UL Skjedde akkurat det samme med meg! Jeg var 6+6 i følge menstermin, men hun flyttet meg til 8+0, og det var 11 mm CRLTakk for godt og betryggende svarHun som tok ultralyden var veldig fornøyd med det hun så denne gangen (hun har fulgt meg opp tidligere ved flere MA). Så vet jeg har en tendens til å overanalysere og overtenke absolutt alt. Får prøve å senke skuldrene fram til neste UL
![]()
Kanskje vi har vært samme stedSkjedde akkurat det samme med meg! Jeg var 6+6 i følge menstermin, men hun flyttet meg til 8+0, og det var 11 mm CRL![]()
Skjønner godt du er nervøs, man hører jo om så «mange» som opplever MA, men det er jo egentlig ikke så mange, i de aller fleste tilfellene så går det faktisk braFire dager igjen til første tul her nå. Har gått og venta lenge nå, og vært spent, men nå som det nærmer seg begynner jeg å bli mer nervøs.. Litt nervøs for at det ikke skal være noe liv der. Samboer skal være med, noe som gjør meg litt ekstra nervøs. Tenk om de finner noe helt annet, da ville jeg foretrukket å være alene.. Gleder meg til å ha den overstått, og håper på et godt resultat
Jeg har hatt med meg samboer på ultralyd der vi fikk beskjed om at det ikke kom til å gå bra og det var egentlig godt å ha han der. Jeg er en person som helst vil sørge i fred, men med han der så følte jeg meg faktisk litt tryggere.

Skjønner godt du er nervøs, man hører jo om så «mange» som opplever MA, men det er jo egentlig ikke så mange, i de aller fleste tilfellene så går det faktisk braJeg har hatt med meg samboer på ultralyd der vi fikk beskjed om at det ikke kom til å gå bra og det var egentlig godt å ha han der. Jeg er en person som helst vil sørge i fred, men med han der så følte jeg meg faktisk litt tryggere.
Kanskje blir du første i gruppa som får tvillinger![]()
Masse lykke til, plutselig er timen der og du får sett verdens mest perfekte lille bamsemums vinkende på skjermen![]()
Skjønner deg godt, håper bare det er gode nyheter! Jeg tenker på akkurat samme måte, men vi har hatt veldig mye «uflaks» i livet så det skulle bare mangle at det nå var avvik på ultralyd liksom, så jeg klarer ikke glede meg før den er overstått heller.Takk <3 Ja, det føles som så veldig sannsynlig at noe skal være galt. Nesten så det er det mest sannynlige. Jeg er veldig privat og liker ikke egentlig ha med meg folk når jeg ikke vet utfallet av en undersøkelse, men får håpe jeg får samme opplevelse som deg dersom det er noe galt, at det er fint å ha han med.
Er vel kanskje sannsynlig at noen her som snart kommer til å finne ut nyheter om tvillingerSpent på hvem det evt blir
Jeg tror jeg hadde blitt glad for tvillinger, men litt redd for hvordan samboeren min hadde reagert
Vi har ikke noen økt sannsynlighet for å få det da, så ingen forhåpninger
Åå, takk <3 Håper virkelig det <3
Ja det hadde vært gøy, men så mye slit også. Har nok med mine pseudotvillinger da.Skjønner deg godt, håper bare det er gode nyheter! Jeg tenker på akkurat samme måte, men vi har hatt veldig mye «uflaks» i livet så det skulle bare mangle at det nå var avvik på ultralyd liksom, så jeg klarer ikke glede meg før den er overstått heller.
Jeg er både misunnelig på de som har fått tvillinger og takknemlig for at jeg ikke har fått tvillingerJa det hadde vært gøy, men så mye slit også. Har nok med mine pseudotvillinger da.
Hvis du har to fra før så skjønner jeg at det blir litt mye med tvillingerJeg føler vi har vært så heldige med de to vi har fått, og ikke hatt noe problemer, så da må det jo nesten være vår tur nå.. Man finner vel alltids noe som taler for at det skal være noe galt :/ Håper vi begge bare får gode nyheter!
Samme herJeg har ønska meg tvillinger med begge de to forrige, og egentlig litt denne gangen også, men når jeg tenker ordentlig etter så kjenner jeg at tanken gjør meg litt redd også. Det er vel risikosvangerskap med en gang? Eller? Er vel mest sannsynlig bare en
![]()
Det blir spennende! Jeg krøyp til korset å bestilte en time nå nettop til onsdag. Det var den eneste ledige timen, da er jeg 11+4, så de får forhåpentligvis sett litt på anatomien også, så får de sett dobbelt om alt er fint når jeg skal på otul om 3 ukerJa, jeg tror samboeren min ville blitt veldig stresset! Han blir litt stresset av bare tanken på én tilJa, det er nok sant ja! Jeg har time på mandag
Kommer til å bli en nervøs helg.. Har du bestilt noen flere tul?
For du har vært på en tidligere, sant?
![]()
Det blir spennende! Jeg krøyp til korset å bestilte en time nå nettop til onsdag. Det var den eneste ledige timen, da er jeg 11+4, så de får forhåpentligvis sett litt på anatomien også, så får de sett dobbelt om alt er fint når jeg skal på otul om 3 ukerJeg har prøvd å finne hjertelyd med doppler, trodde jeg fant den, men har ikke funnet igjen siden så nå er jeg usikker på om det faktisk var den jeg fant, så jeg har null peiling om det er noe liv der inne, så da føltes de 3 ukene fryktelig lange