Skal dere ha ny eller brukt vogn?

Amaryllis85

Glad i forumet
Jeg vet bare at vi vil ha Emmaljunga vogn. Den vi vil ha kommer på 9000-10000 ny. Jeg syns det er veldig masse penger å bruke, men samtidig ønsker jeg en vogn med god kvalitet. Jeg jobber i barnehage og har trillet en del vogner, og dette er vognen for meg!
Jeg har prøvd å finne brukt, men syns det er så vanskelig å finne akkurat den vi vil ha.
Er det best å kjøpe en helt ny, eller kan man satse på en pent brukt en? Er det verdt det å brukt noen tusen mindre på en vogn, og risikere at noe er galt med vognen?
Syns dette er så vanskelig, er så masse man trenger ;-)

Vi kjøper ny - dvs, svigers har sagt de vil kjøpe. Stokke crusi :) Er vårt første barn, og selv om jeg egentlig er veldig for gjenbruk er det fristende å kjøpe nytt.. Så får vi heller behandle den så pent at den kan brukes lenge :)

Jeg og tenker det... Så frister veldig å kjøpe en ny! Jeg vet at jeg kommer til å kjøpe litt brukt, arve litt og få litt i gave, så jeg har sånn sett ikke dårlig samvittighet. Svigers har sagt til oss og at de skal betale for vognen, men det kommer ikke på tale at de får betale for hele vognen!!!

Vi kjøper ny - dvs, svigers har sagt de vil kjøpe. Stokke crusi :) Er vårt første barn, og selv om jeg egentlig er veldig for gjenbruk er det fristende å kjøpe nytt.. Så får vi heller behandle den så pent at den kan brukes lenge :)
Den skal vi ha også, knallfin!

Vi kjøpte ny vogn til førstemann og en brukt en etterhvert som sovevogn i bhg :) De to vognene er like fine enda så vi kjøper ikke noen ny nå :)

For oss var det aldri noe alternativ å kjøpe brukt vogn da det kan være noe galt med den eller man kan finne mugg i baggen(vet om noen som opplevde det når de kjøpte en brukt vogn) så vi ønsket ikke å betale mindre for å få brukt vogn.. så vi har bestilt helt ny vogn, og det ble emmaljunga mondial duo med fire faste lufthjul :-) den kostet ca. 10149,- med stellevesken som hører til vognen :-) heldigvis betaler vi bare halvparten av vognen og svigers betaler resten av den :-)

Vi arvet til første, som fattige studenter.
Vi kjøpte brukt til andre. Fikk med garanti osv, og tittet nøye på den først.
Nå trenger vi søskenvogn, og det er ikke mange med ligge - og sittedel man kan snu, som selges brukt. Derfor må vi nå kjøpe ny.

Jeg synes det blir en del penger med tanke på at vi kanskje ikke får brukt søskenvognen like lenge som en kombivogn (håper jo minste vil gå mer selv etterhvert osv.) Men vi trenger vogn, og det er jo en trygghet å vite at den kommer helt ny fra fabrikk også, så det kanskje også blir lettere for oss å selge etterhvert.
Skal vi trille kun baby, eller mellomste, blir det å bruke den vi kjøpte brukt, som er like pen. :-)

Vi har kjøpt brukt :) men kjøpt av bekjente så vi vet at den er i bra stand :)

Vi har kjøpt ny simo kombivogn, men det var siden vi kom over ett godt tilbud. Hadde det ikke vært for det så hadde vi nok kommet til å kjøpt brukt :)

Her blir det en ny emmaljunga city cross :-) mamma og pappa har kjøpt til oss.. de kjøpte også til brodern da de fikk første.. de har veldig god økonomi, så vi er bare veldig takknemlige :-)

Kjøpte brukt av en bekjent til første. Man var absolutt ikke fornøyd med vognen (quinny) Så solgte den videre.
Denne gangen har vi kjøpt ny stokke cruisi da det var tilbud på barnas hus :) Forhåpentligvis vil vi bruke denne også til fremtidige babisser vi har på planen :p

Ser at det er forskjellige meninger om hva som er best :-)
Jeg tror nok at det er vel så bra å kjøpe en brukt vogn. Er bare veldig vanskelig å finne akkurat den vi vil ha :-P
Er det andre plasser enn finn.no som kan være bra å sjekke ut?

Vi har kjøpt brukt, samme merke som samboeren brukte til datteren sin (Crescent kombivogn). Har en venninne med samme vogn, og begge er super fornøyde, så da gikk vi for brukt, sparer også mye penger som vi kan bruke på annet som prinsen trenger ♡ ;-)

Er vel sjelden noen risiko å kjøpe brukt vogn? Er jo bare å ta en titt på den før man kjøper den? Vi kjøpte brukt vogn til tvillingene flere ganger da det er vanskelig å finne en tvillingvogn som dekker alle behov. Har nå valgt å kjøpe en ny edge duo til tredjemann. Men kan absolutt gå god for brukte vogner, og spesielt emmaljunga. De varer mer enn til et barn altså.

Ser at det er forskjellige meninger om hva som er best :-)
Jeg tror nok at det er vel så bra å kjøpe en brukt vogn. Er bare veldig vanskelig å finne akkurat den vi vil ha :-P
Er det andre plasser enn finn.no som kan være bra å sjekke ut?
Facebook grupper for kjøp salg i området der du bor?

Takk til alle for tips og innspill :) Jeg har enda ikke blitt enig med meg selv om hva jeg vil gjøre :P Har heldigvis god tid enda! Kan sjekke ut facebook og, det var lurt!

Vi har kjøpt ny. Emmaljunga Edge duo. Trur jeg kommer til å bli veldig fornøyd med den. Vi satt med samme problemstilling, men kom frem at de vognene er holder seg godt i pris, og hvis vi bare tar godt vare på den så kan vi heller selge den og få igjen noe av pengene, hvis vi ikke får bruk for den igjen. Det er ei dyr vogn, så har vært heldig og fått dekket den av våre foreldre, men vogn er jo noe man blir å bruke såpass mye at deg er viktig at man er fornøyd. Om jeg husker riktig så er deg vell 3 eller 5 års garanti på emmaljunga, og det et jo godt å ha med seg, både tiden man bruker den, og om man vil selge den etter noen år. Lykke til med valget, :)

Her blir det nok ny vogn, da jeg ikke finner den jeg vil ha brukt.

Men har ellers ikke noe problemer med å kjøpe brukt, man sparer masse penger på det.

Mamma til Novembergutt -12, lillesøster ventes i april/mai - 15

Vi har kjøpt ny. Emmaljunga Edge duo. Trur jeg kommer til å bli veldig fornøyd med den. Vi satt med samme problemstilling, men kom frem at de vognene er holder seg godt i pris, og hvis vi bare tar godt vare på den så kan vi heller selge den og få igjen noe av pengene, hvis vi ikke får bruk for den igjen. Det er ei dyr vogn, så har vært heldig og fått dekket den av våre foreldre, men vogn er jo noe man blir å bruke såpass mye at deg er viktig at man er fornøyd. Om jeg husker riktig så er deg vell 3 eller 5 års garanti på emmaljunga, og det et jo godt å ha med seg, både tiden man bruker den, og om man vil selge den etter noen år. Lykke til med valget, :)

Det er den vognen vi har sett på og :) Begynner å kjenne på at det heller mer mot å kjøpe en ny vogn. Jeg er veldig glad i gå turer, og håper at jeg kommer meg fort opp å går etter fødselen, slik at jeg kan få bruk for en så flott vogn :)

Her blir det nok ny vogn, da jeg ikke finner den jeg vil ha brukt.

Men har ellers ikke noe problemer med å kjøpe brukt, man sparer masse penger på det.

Mamma til Novembergutt -12, lillesøster ventes i april/mai - 15

Jeg finner heller ikke nøyaktig den vognen jeg vil ha, med nøyaktig det understellet osv...
Jeg og syns det er greit å kunne kjøpe en del brukt eller arve :)

Back
Topp