Skal dere bli strippa?

~lilleL~

Flørter med forumet
Har dere vurdert dette? Jeg har altså 1 uke igjen til termin i morgen, og fikk vite av jordmor sist gang at jeg var moden og klar for fødsel. Jeg skal derfor høre med henne i morgen om å bli strippet og forhåpentligvis få igang fødselen :-) er det noen som har noe erfaring med dette? :)

Har dere vurdert dette? Jeg har altså 1 uke igjen til termin i morgen, og fikk vite av jordmor sist gang at jeg var moden og klar for fødsel. Jeg skal derfor høre med henne i morgen om å bli strippet og forhåpentligvis få igang fødselen :-) er det noen som har noe erfaring med dette? :)

Strippet?

Ja, jeg ble det med første. Ble ikke noe umiddelbar action av det i alle fall. Tror ikke jeg kommer til å be om det denne gang, men vet ikke om jeg sier nei hvis jm foreslår det.

Eller tror hun kalte det hinneløsning eller noe sånt? Det er kanskje ikke det samme?

Ble strippet på en tirsdag sist, og fødte på fredag etter 2 døgn med rier. Vet ikke om stripping gjorde at det tok så lang tid? Fødte 40+0. Kanskje kroppen hadde fikset det bedre hvis den kunne få startet av seg selv?

O
Hun stikker hånden/fingrer oppi.
jepp, og røsker noe inni granskauen. Løsner noen hinner. Trenger ikke sette igang noe som helst.
Gjorde det på overtidskontroll på sykehuset med forrigemann. Fødte 11dager på overtid likevel.

Med første ble jeg strippet, fødte 8 dager senere, men slimproppen gikk samme dag som stripping. Men det var vondt, så jeg ville ikke spurt om det selv. Legen på sykehuset ville strippe hos meg fordi babyen var stor, så de ville ikke la meg gå til termin. Han kom 9 dager før termin.

Stripping og hinneløsning er det samme. Dvs. at det røskes og rives oppi der for å løsne hinnene. :) Det kan få i gang fødsel litt før, men det kan også føre til masse unødvendige masrier som ikke fører noen vei.

Jeg har ikke blitt strippet i forrige svangerskap, og ikke til nå heller. Dersom jeg enda er gravid og må møte opp på overtidskontroll på mandagen så regner jeg med de blir å strippe, men jeg satser på å ikke måtte møte opp da. :)

Husker jeg fikk litt sjokk, fordi det var så vondt. :0

Ble ikke det med de to første. Skal innlegges 10 dager før termin men har fått beskjed om at de ikke gjør noe - venter på naturlig start.

Har aldri blitt d med noen av mine.. Ikke har de kjent etter modning heller med noen av de.. Så gidder nok ikke stresse med d denne gangen heller :)

Har blitt det med begge. Første startet etter det :) andre gjorde ikke det.. tenker jeg ber henne gjøre det på neste kontroll, er da 38+5 :)

Det er ikke noe som anbefales på hverken sykehuset eller på helsestasjonen her. Legen på overtidskontrollen sist svangerskap som fortalte meg om det, at de hadde helt sluttet med det. Men kan jo hende de har begynt igjen, er to år siden.

Nei takk!

Ikke gjort d før og har ingen planer nå.
Han kommer når han kommer, så får en evt vurdere alternativene ved en overtidskontroll - men j regner ikke med å gå så langt.

Lykke til med røskinga til de som velger d;)

Back
Topp