Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
er jo, det jeg sier. buss fra der vi bor til toget som går til oslo og evt buss eller trikk videre til jobben.. så trikk/buss til toget som går hjemover igjen deretter buss fra toget helt hjem...Må han pendle til Oslo så går det jo buss/t-bane/trikk hele tiden, men spørs jo hvor dere bor ellers da, om det er greit med kollektiv der da. Om lønnen fortsatt skal være høy så trenger han jo tillegg og det vil han ikke få om han jobber dagtid. Da ville jeg sett på om han fortsatt kan holde ut noen år til i natt mens han tok en utdannelse. Hva har han lyst til da?
er det han har nå så var veiledene, men er det ikke mer å hente noen sted så får han bare gå ned enda mer i lønn..Min samboer er utdannet tømrer å har 430k i året jobber mandag til fredag kl 7-15:30. Så hvordan i all verden skal dere klare å få 450k i året på en dag jobb uten utdanning??
det lover bra for sønnen min etterhvertJernbanebransjen betaler godt. Er turnus ordning, men kun 1 uke på og 1 uke fri.
forventer ikke det, men bare er nysgjerrig om det faktisk gårHan kan da ikke forvente å finne en dagjobb som betaler like mye som han har fått på natt. Da må nok forventningene justeres litt.
jeg er uansett alene med barna da samboer sover dagtidEr vel hva man er innstilt på, om han vil ha så høy lønn, så kan det være eneste alternativet å jobbe offshore. Min mann er 4 uker på jobb og 4 uker hjemme. Har 3 barn på 7 og 6 år, og minstejenta er 7 uker. Heftig når det står på, men fantastisk å ha han 4 uker hjemme! Absolutt verdt det!
får se hva han og jeg vil jobbe med i framtidaHva med å begynne med utdannelse ved siden av jobb. Mange gode alternativer nett/samling utdannelser å ta nå. Så om tre-fire år kan han få seg en jobb hvor han tjener ok![]()
huffda :/Tror ikke det er så mye vits å vurdere jobb offshore for tiden da det er nedgangstider i bransjen.
Flere som har mistet jobben sin det siste året.
samboeren min er baker og hadde lønn på 550 da han sitt eget firma, ble satt ned til 450 da han ble ansatt i et annet firma istedenfor, men jobber da bare 100% framfor 150% så litt mer fritid nåSorry jeg blir litt satt ut... Ingen utdanning og så høy lønn?
får å få endene til å møtes så må vi ha den inntekta.. me så fort jeg får fast jobb så kan selvfølgelig tjene mindre ogsåMin tanke også... Virker noe kravstort.
ja, nå er jo bakeryrket sånn at man baker om nattan for å få brød i butikkhyllene kl om mårranMannen min tjener "bra", men er borte fra 06.30 om morgenen til sein kveld 5 dager i uka pluss helgevaktordning.
Forstår mannen din er lei, men høye lønninger har ofte en høy pris...
han vil ha ny jobb, jeg vil bare ha mer jobbNå er det vel hun som ikke har utdannelse? Han regner jeg med er utdannet kokk... Skal de ikke ha seg ny jobb begge to?
Samfunnet går rundt selv om folk uten utdanning som jobber dag ikke får en halv million. Det er mange av de. Hadde vanlige dagjobber uten utdannelse gitt så høy lønn hadde mange ikke giddet utdanning (kanskje og for lavere lønn).
Ok så det er han som må ha den lønnen. Er det mulig da hvis han ikke skal jobbe natt som baker? Jeg tenker at så høy lønn uten utdannelse er vanskelig å få ja. Jeg har bachelor + 10 år ansinitet (etter utdanningen, har mer før) og allikevel ikke i nærheten. Salg innen helsekost er da ikke så bra lønnet...?han vil ha ny jobb, jeg vil bare ha mer jobbhadde jeg fått faststilling der jeg jobber hadde problemet vært løst. da kan han jobbe hvor som helst uten å tenke på lønna ikke er høy nok
selv om jeg ikke har utdannelse så har jeg 10år innen salgsbransjen.. og 5år innen helsekost, hadde planer om å bli naturterapeut, men skole er noe jeg ikke takler lenger.. etter jeg fikk barn så klarer ikke å konsentrere meg nok til det,.. er utdannet stylist, men det yrket orker jeg ikke begynne med allikevel... kanskje når barna blir eldre jeg klarer å fullføre en kort utdannelse
![]()
Sorry jeg blir litt satt ut... Ingen utdanning og så høy lønn?
Min mann har hatt så høy lønn og han har ingen utdannelse. Men det betyr ikke at han ikke kan ting like godt som en som har utdannelsen. Syns ikke det er noe rart I det jeg.Min tanke også... Virker noe kravstort.
ja, nå er jo bakeryrket sånn at man baker om nattan for å få brød i butikkhyllene kl om mårran![]()
Min mann har hatt så høy lønn og han har ingen utdannelse. Men det betyr ikke at han ikke kan ting like godt som en som har utdannelsen. Syns ikke det er noe rart I det jeg.
Så klart er det en fordel å ha utdanning. At de heller vil ha folk med utdanning enn arbeidserfaring er noe samboeren min har merket. Trenger ikke alltid å jobbe skift for å få den lønna, men er nok enklere å jobbe skift. Kommer an på hva jobben innebærer og hva man har av kunnskaper.Ingen som sier at noen ikke kan jobben da, men det kryr jo ikke av så godt betalte jobber uten utdannelse. Da hadde nok færre folk tatt utdannelsen også
Og er man villig til å jobbe skift osv, så er det sikkert godt mulig å komme opp i den lønna, men er vanskelig om man kun vil ha dagjobb.
Selvfølgelig. Finnes mange folk med både utdanning og erfaringSå klart er det en fordel å ha utdanning. At de heller vil ha folk med utdanning enn arbeidserfaring er noe samboeren min har merket. Trenger ikke alltid å jobbe skift for å få den lønna, men er nok enklere å jobbe skift. Kommer an på hva jobben innebærer og hva man har av kunnskaper.
Så klart er det en fordel å ha utdanning. At de heller vil ha folk med utdanning enn arbeidserfaring er noe samboeren min har merket. Trenger ikke alltid å jobbe skift for å få den lønna, men er nok enklere å jobbe skift. Kommer an på hva jobben innebærer og hva man har av kunnskaper.
der jeg jobber nå er årslønna på 350000 så helt vanlig lønn. men har min samboer også rundt 300 så har vi mer enn nok til å få endene til å møtes. nå har vi 500 tilsammen. pga min lave inntektOk så det er han som må ha den lønnen. Er det mulig da hvis han ikke skal jobbe natt som baker? Jeg tenker at så høy lønn uten utdannelse er vanskelig å få ja. Jeg har bachelor + 10 år ansinitet (etter utdanningen, har mer før) og allikevel ikke i nærheten. Salg innen helsekost er da ikke så bra lønnet...?
Nei, du har IKKE forstått det rett! Jeg VIL jobbe. men får ikke noe mer jobb, søker på alt som er ledig. og der jeg jobber er jeg bare ekstrahjelp og det er stort sett lørdagskvelder 15-23.30. Samboern min er lei nattjobb, men pga jeg ikke har så stor intekt så er vi avhenig av hans inntekt til jeg får mer jobb. Skjønte du nå?Men altså, han skal bytte yrke og du skal ikke jobbe? Har jeg forstått rett da? Hva med at du kan jobbe også? Skjønner jo at han må tjene såpass hvis du ikke vil jobbe, men jeg skjønner ikke hvorfor ikke begge kan jobbe.. Mulig jeg har misforstått.. Tror det skal godt gjøres å tjene så bra uten utdanning og med en vanlig 8-16jobb..
Sent from my iPhone using BV Forum
funnyÅh, hadde vært digg med en dagjobb med en sånn lønn! Også uten utdannelse da gitt.
Si ifra om du finner den, for den vil jeg gjerne ha![]()
Takk for svar alle. Har detti ut av hele tråden så da avslutter jeg nå![]()
Håper dere finner ut av det. Og si gjerne fra om du kommer over noen som trenger flere folk. Jeg er på utkikk etter noe annet etter permisjonen min![]()