Skal bytte yrke

han/vi vurderte det en stund, men pendlertida og stampe i kø,drivstoff,bomringer osv. så blir det ikke særlig mye mer penger eller tid til barna før dem skal sove.. men det er klart dukker det opp en jobb han ikke er avhenig å møte opp hver dag, f.eks har hovedkontor der og styrer litt selv så hadde det vært genialt, men man kan ikke få i pose og sekk heller ;) klar over det, men brått så dukker det nok opp et eller annet for oss begge :) *krysserfingrene*

Ser den. Tror det kan være vanskelig med en slik lønn uten utdannelse eller skiftarbeid, men jeg krysser fingrene;)

Hvorfor ikke pendle og jobbe skift/turnus? Og må han kjøre bil når han pendler da? Hva med buss/tog?
Og jobber han turnus vil han få opp lønnen, men har samtidig ikke natt hver natt. Litt variasjon og da er det jo mye bedre å pendle også, ikke kø og masse folk. :)

For å ha en høylønn er det sjeldent det er en 8-16 jobb.

Hva med å begynne med utdannelse ved siden av jobb. Mange gode alternativer nett/samling utdannelser å ta nå. Så om tre-fire år kan han få seg en jobb hvor han tjener ok :)

Hva med å begynne med utdannelse ved siden av jobb. Mange gode alternativer nett/samling utdannelser å ta nå. Så om tre-fire år kan han få seg en jobb hvor han tjener ok :)
Tenker jeg også. Da har en I det minste sjans på en stabil jobb. Er jo litt risiko knyttet til jobb uten utdannelse.

Tror ikke det er så mye vits å vurdere jobb offshore for tiden da det er nedgangstider i bransjen.
Flere som har mistet jobben sin det siste året.

Hvorfor ikke pendle og jobbe skift/turnus? Og må han kjøre bil når han pendler da? Hva med buss/tog?
Og jobber han turnus vil han få opp lønnen, men har samtidig ikke natt hver natt. Litt variasjon og da er det jo mye bedre å pendle også, ikke kø og masse folk. :)
skiftgår greit,men etter 13års nattjobbing. så unner jeg han en dag evt ettmiddagsjobb ;) må ta buss til toget og så buss eller noe til jobbplassen, kommer ann på hvor langt det er fra togstasjonen vel og merke ;) så 2-3ting tilbake igjen.. så skal jo alle rutene klaffe for at man skal slippe å bruke så lang tid på venting..

For å ha en høylønn er det sjeldent det er en 8-16 jobb.
men det må da være en mellomting fra 22-7jobb før jobba han 22-11... så han har hatt nok nattjobbing syns jeg...men men først må vi finne en ledig stilling.. :)

skiftgår greit,men etter 13års nattjobbing. så unner jeg han en dag evt ettmiddagsjobb ;) må ta buss til toget og så buss eller noe til jobbplassen, kommer ann på hvor langt det er fra togstasjonen vel og merke ;) så 2-3ting tilbake igjen.. så skal jo alle rutene klaffe for at man skal slippe å bruke så lang tid på venting..

Må han pendle til Oslo så går det jo buss/t-bane/trikk hele tiden, men spørs jo hvor dere bor ellers da, om det er greit med kollektiv der da. Om lønnen fortsatt skal være høy så trenger han jo tillegg og det vil han ikke få om han jobber dagtid. Da ville jeg sett på om han fortsatt kan holde ut noen år til i natt mens han tok en utdannelse. Hva har han lyst til da?

Sorry jeg blir litt satt ut... Ingen utdanning og så høy lønn?

Lønnen er da ikke så høy? Mannen har tillegg å jobber kun natt. Hva skulle vi gjort i samfunnet vårt om vi ikke lønnet mennesker som jobbet natt? Hvordan skal samfunnet gå rundt uten disse som går på jobb hver gang du legger deg.
Er flott med utdannelse, men vi kan ikke bare ha høyskoleutdannede mennesker i samfunnet da ville vi ha stoppet opp, vi må ha andre også. De må også få sin lønn som fortjent. Og 450.000 for å jobbe bare netter er lite synes jeg, tenk på at det er kun grunnlønnen og en liten del av tilleggene som er pensjonsgivende.
Taper stort når man blir pensjonist!

Poenget er at han kan ikke forvente det samme for å ikke jobbe masse natt, det et nettopp pga natt han tjener så godt nå, så uten utdannelse er det bare ugunstig arbeidstid som gir slike tillegg som dere forventer

Lønnen er da ikke så høy? Mannen har tillegg å jobber kun natt. Hva skulle vi gjort i samfunnet vårt om vi ikke lønnet mennesker som jobbet natt? Hvordan skal samfunnet gå rundt uten disse som går på jobb hver gang du legger deg.
Er flott med utdannelse, men vi kan ikke bare ha høyskoleutdannede mennesker i samfunnet da ville vi ha stoppet opp, vi må ha andre også. De må også få sin lønn som fortjent. Og 450.000 for å jobbe bare netter er lite synes jeg, tenk på at det er kun grunnlønnen og en liten del av tilleggene som er pensjonsgivende.

Om han ikke vil jobbe natt så er det høyt. Er vel det som er poenget her at han ikke er interessert i å jobbe kun natt, og da er det vanskelig å få en slik lønn uten utdannelse.
Er vanskelig nok å få en jobb med slik startlønn generelt i østfold etter vår erfaring.

Mannen min tjener "bra", men er borte fra 06.30 om morgenen til sein kveld 5 dager i uka pluss helgevaktordning.

Forstår mannen din er lei, men høye lønninger har ofte en høy pris...

Poenget er at han kan ikke forvente det samme for å ikke jobbe masse natt, det et nettopp pga natt han tjener så godt nå, så uten utdannelse er det bare ugunstig arbeidstid som gir slike tillegg som dere forventer

Etter permisjonen skal jeg over i dagstilling og får da mindre i lønn en. 450000kr. Har da full ansinnitet i kommunen...., og tre års utdannelse på høyskole/unversitet....,

Han kan da ikke forvente å finne en dagjobb som betaler like mye som han har fått på natt. Da må nok forventningene justeres litt.

Nå er det vel hun som ikke har utdannelse? Han regner jeg med er utdannet kokk... Skal de ikke ha seg ny jobb begge to?

Samfunnet går rundt selv om folk uten utdanning som jobber dag ikke får en halv million. Det er mange av de. Hadde vanlige dagjobber uten utdannelse gitt så høy lønn hadde mange ikke giddet utdanning (kanskje og for lavere lønn).

Back
Topp