Skaffe seg valp?

Gratulerer :D

Jeg har forøvrig en mops som blir 2 år i sommer, og vi starter snart prøvingen :) MEN om ikke forrige svangerskap hadde endt i SA tror jeg ikke han hadde vært med meg nå.

Midt i kaoset og gleden med å vente på at han skulle bli 8 uker sånn at jeg kunne hente han fant jeg ut at jeg var gravid.. Cirka 1 uke senere så begynte jeg å blø, akkurat da jeg skulle ringe oppdretter (venninne) og "avbestille" godklumpen min. Jeg avventet litt, og dagen etter hadde jeg en SA. 3 dager etter dette igjen hentet jeg lille gutten min.

Hadde jeg vært gravid hadde jeg som sagt ikke kjøpt meg valp :) Mye fordi jeg hadde vært alene om både valp og baby, men også fordi jeg føler at han trengte såpass mye tid den første tiden til at det ikke hadde vært rettferdig ovenfor valpen :) Er så klart fortsatt trist at jeg mistet den gangen, men samtidig ble valpen en stor trøst i hverdagen!

Gratulerer :D

Jeg har forøvrig en mops som blir 2 år i sommer, og vi starter snart prøvingen :) MEN om ikke forrige svangerskap hadde endt i SA tror jeg ikke han hadde vært med meg nå.

Midt i kaoset og gleden med å vente på at han skulle bli 8 uker sånn at jeg kunne hente han fant jeg ut at jeg var gravid.. Cirka 1 uke senere så begynte jeg å blø, akkurat da jeg skulle ringe oppdretter (venninne) og "avbestille" godklumpen min. Jeg avventet litt, og dagen etter hadde jeg en SA. 3 dager etter dette igjen hentet jeg lille gutten min.

Hadde jeg vært gravid hadde jeg som sagt ikke kjøpt meg valp :) Mye fordi jeg hadde vært alene om både valp og baby, men også fordi jeg føler at han trengte såpass mye tid den første tiden til at det ikke hadde vært rettferdig ovenfor valpen :) Er så klart fortsatt trist at jeg mistet den gangen, men samtidig ble valpen en stor trøst i hverdagen!
Tusen takk! :D Ja ser den. To år er nok en fin alder på en hund når man skal planlegge barn da tenker jeg :)
Du får ha lykke til ihvertfall :)

Tusen takk! :D Ja ser den. To år er nok en fin alder på en hund når man skal planlegge barn da tenker jeg :)
Du får ha lykke til ihvertfall :)

Takk :)

Ja, hadde nok gått fint om han var 1 år også, men innen vi får barn er han mer voksen enn valpete og det er ikke så dumt syns nå jeg ;) Nå er også han "klar", om du kan si det slikt :)

Han fyller jo bare 2 år i sommer, så innen vi kanskje er blitt gravide er han nok rundt 3 år :)

Jeg har hatt hund siden jeg var 14, og hadde tre stk da jeg ble gravid. Jeg ville absolutt ikke ha hatt en valp samtidig som en baby, hunden bør være voksen. En valp/unghund trenger utrolig mye trening og sosialisering for å bli en trygg og velfungerende familiehund. Når man sitter der med en baby er gjerne ikke hunden det første man prioriterer. En av gangen er det beste, for alle parter.

Jeg hadde anskaffet meg hund først. Da har man noe å drive med å slipper å tenke på prøvingen så mye :) jeg prøver selv, og kunne tenkt med noe annet å tenke på iblant. Hehe

Jeg hadde anskaffet meg hund først. Da har man noe å drive med å slipper å tenke på prøvingen så mye :) jeg prøver selv, og kunne tenkt med noe annet å tenke på iblant. Hehe
Ja tenkte det også, men nå vips er jeg gravid :p så blir nok å vente nå :)

Ville eventuelt skaffet valp nå med tanken på å få den renslig og lært den opp osv. Hvis du ikke er gravid enda er det jo greit at valpen er rundt 1 år når dere får baby (man vet jo aldri når det skjer da) men at den er litt voksen. Bare tenk så stress å skal lære den å bli renslig, så må du garantert tørke opp tiss og avføring et par ganger i tillegg til å ha en baby oppi det der. Greit å ha en voksen en som kan gå i bånd osv så det ikke blir stress å gå ut. Og har du en valp så er det jo vanskelig for den å skjønne hva den ikke skal tygge og spise på når det kommer til baby ting osv. Kanskje ikke er så forsiktig med leke biting nær babyen osv

Back
Topp