Sjokolade melk...

fruluna

Forumet er livet
[&:]Hvor usunt er det egentlig?? Sånn O`boy?

Driver å venner Linnea av med mme, ( ja vet det er sent, men hun er VELDIG glad i den flaska...) og så har mannen min begynt å gi henne sjokkomelk liksom.. [8|]
Hun får jo vann også da, men...

Er det veldig usunt? er liksom glad for at hun drikker vanlig h melk jeg da, for det har hun ikke gjort før.. Men.... [&:][:D]

Det er KUN litt på dagtid altså.. Ikke noe flaske med sjokolademelk om natta hvis noen tror det [:D]

Vegar får det litt innimellom, tror ikke de tar skade av det[:D]

Vegar drikker ikke melk lenger han, han vil ikke ha!

Så han drikker stort sett bare vann, og litt oboy innimellom og juice[:)][:)]

Vil han ikke ha melk??

Nei, jeg føler veldig at jeg må gi noe istedenfor mme`n hun har fått, og hun drikker ikke såååå mye vann liksom... Går nå å super av flaska, men blir jo ikke sånne mengder som det gjør med mme flasker..

Nei han har ikke drukket melk på over 1 mnd hvertfall, men jeg tenker litt sånn at melk ikke er så livsviktig liksom, er jo væske i maten også drikker han nok ca 6 dl med vann i døgnet [:)][:)]

Kjøp vann med smak til hu da vel, sånn bonaqua med sitron eller no, sånn uten kullsyre[:D]

Jada det går jo ann.. Hun liker vann også altså, men syns nok det er litt stas med sjokomelk [&:][:D]

Ha ha ha ja godt poeng, Bast!!!! Nei, jeg spør aldri om noe på generell lenger. Trives ikke noe særlig der lenger jeg...
Er ikke som gode gamledager gitt [&o]

Neida, jeg vet vel selv at det beste hadde vært å bare gitt vann og ren melk, men... Må jo høre hva dere gjør også da [:D]

her er han kjempeglad i vanlig melk så det er ikke noe problem,men kan ikke se at det er farlig om hun får litt o,boy oppi melka.

Nei her er det ikke noe sjokoladepulver i melka, hun er jo så glad i den så [:D] Så lenge det ikke er store mengder, så ser jeg ikke noe galt i det hvertfall..

Ok!! Nå har hun ikke fått noe mme på to hele dager. Kun en flaske på kvelden etter grøten. Før fikk hun jo flere ganger om dagen, men nå er det slutt [:D]

Var bare redd hun fikk i seg lite væske når hun kun fikk vann jeg siden hun ikke drikker så mye av det i løpet av dagen, derfor sjokolademelken.. [&:][:D]

Takk for svar, jenter [:)]

jonas får valig h-melk om dagen uten o-boy. og en flaske nan om kvelden før han legger seg.... han får smake sjokkomelk og sånt men d er ikke noe han får fast daglig liksom[:)]

Lille gutt vil heller ikke ha melk og det tok jeg opp med ernæringsfysologen og hun sa at om han ikke vil ha melk så skal han ha kalsiumtabletter, tran og sanasol i følge henne. Vi venter nå på ny resept på melk for å se om han liker den bedre.

ORIGINAL: Lilleguttsmamma

Lille gutt vil heller ikke ha melk og det tok jeg opp med ernæringsfysologen og hun sa at om han ikke vil ha melk så skal han ha kalsiumtabletter, tran og sanasol i følge henne. Vi venter nå på ny resept på melk for å se om han liker den bedre.

Men det gjaldt for dere sant?

For melk er jo ikke livsviktig akkurat?[8|]

Men det er på grunn av at vi jobber enda med vekten til lille gutt, men tror ikke det er så mye igjen før han følger kurven sin sånn som den skal. Han veide 3710 g da han ble født, da han var 2 mnd så veide han 4,33, da han da ble 3 mnd så veide han 4,73 og da han ble innlagt på sykehuset på grunn av vekten og at han ikke la på seg så veide han 4,81 eller 4,70 og da var han 4 mnd. Etter det så gikk han sakte opp i vekt og veide seg hver uke til vekta var sånn at vi kunne veie hver 14 dag og så gikk vi over til hver 3 uke da vi hadde vært i samtale med ernæringsfysologen for da sa hun det var greit. Han får fortsatt mat når det går 3 timer i mellom hvert måltid og skal fortsette med det framover en stund til. Skal tilbake for ny samtale med ernæringsfysologen i Juni og da skal vi snakke om når vi skal introdusere melkeprodukter til han for å se hvordan han reagerer på det, håper bare at det går bra og at han ikke får noe reaksjon på det.

Når jeg skulle venne av Liam Isac med mme, begynte jeg å blande mme og lett-melk, men det var ikke særlig populært. Så smakte jeg selv på den blanda melka, og den var jo pyton[:'(] Fant ut jeg skulle prøve å varme bare lett-melk og se hvordan han reagerte på den. (Smakte jo betydelig bedre den) Og den drakk han som bare det[:)] Nå får han varm melk som kos på kvelden. Ellers går det i kald lett-melk. Drikker vann til middag, og noen slurker innimellom. Syns han er mye flinkere til å drikke nå enn tidligere.
Men når det gjelder sjokolademelk, så har ikke jeg gitt det til Liam Isac. Men det er vel mer fordi vi ikke drikker det selv. Tror ikke det kan være så gale...  

det skader jo ikke at de kan få litt oboy og slikt så lenge foreldrene synset det er greit[;)] Det vi lærte av tannpleier er at melk og jucie skal drikkes til måltider, for å ikke ødlegge tennene. Det som kan være er at viss en ikke passer på de tennene som er nå, kan det også lage skader på neste tennene som kommer opp om noen år.[;)] Men det visste dere kanskje? [:D]
Ellers er jo melk veldig viktig for skjellettet / beinbyggningen..  ( eldre drikker kanskje oftere melk for å prøve å unngå benskjørhet som ofte eldre kan få.. ? )
dette er vertfall det jeg har hørt og lært [;)]

Jeg er kanksje litt rar da, men jeg tror ikke noe på at melk er viktig for skjellettet,...   melk og melkeprodukter er ikke akkurat det beste man kan få i seg nei[8|]

Melk og melkeprodukter inneholder masse fett og SUKKER, D-vitaminer er jo bra da, men man kan jo alltid gi d vitaminer eller tran da...

Back
Topp