Sjeldne/spesielle navn

Cachee

November 2014 <3
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberskattene 2014 <3
Håper noen vil dele navn de liker, har på barna eller seg selv, som er sjeldne og/eller spesielle :) Både jeg og min sønn har sjeldne navn, og det er noe jeg ønsker for fremtidige barn også. Derfor vil jeg gjerne ha noen ideer her! :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Har en tanteunge som heter othilie:) men det er kanskje ikke så veldig spesielt:)

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡

Mormor foreslo to uvanlige navn da vi avslørte graviditeten. Nubb til gutt og Bolette til jente - fungerer ikke for meg da mine må være internasjonale ;) hehe

Dattera mi heter Marit Elida. Blir lite brukt begge navnene. Men spesielt mellom navnet.Mamma heter Noomi og kjenner ingen andre som heter det. Jeg søkte på nettet så fant jeg Elida navnet. Det var sånn hu fikk fikk det. Fant også mamma sitt navn på den listen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Dattera mi heter Marit Elida. Blir lite brukt begge navnene. Men spesielt mellom navnet.Mamma heter Noomi og kjenner ingen andre som heter det. Jeg søkte på nettet så fant jeg Elida navnet. Det var sånn hu fikk fikk det. Fant også mamma sitt navn på den listen.

Sent from my iPhone using BV Forum
Hadde en hund som het nomi:)

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡

Ssb har jo statistikker på det. Jeg har ikke sjekka hvor mange som heter det, men navn jeg forbinder med sjeldne navn er f.eks:

Toline
Alette
Veslemøy
Villemo
Aline
Kristiane
Henny

Emre
Emrik
Malthe
Lavrans
Lauritz
Hogne

Vel... Min farfar het Camillo (Charles Camillo, for å være nøyaktig. Han var veldig helnorsk, faktisk!). Ellers har vi sjeldne men ikke så sjeldne navn i slekta: Alette, Rudi, Tarand, Gurine, Nilsine, Gitle, Svale....

Kanskje ikke sååå uvanlig men, sønnen min heter Julian:) Og datteren min Celina. Jeg har ett ekstremt sjeldent navn men vil ikke skrive her i frykt for å bli gjenkjent;) Hvis du er veldig nysgjerrig kan du jo pm'e meg :p

Mannen ville forresten at datteren vår skulle hete Lux. Det betyr lys.

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Kanskje ikke sååå uvanlig men, sønnen min heter Julian:) Og datteren min Celina. Jeg har ett ekstremt sjeldent navn men vil ikke skrive her i frykt for å bli gjenkjent;) Hvis du er veldig nysgjerrig kan du jo pm'e meg :p

Mannen ville forresten at datteren vår skulle hete Lux. Det betyr lys.

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Ouh, nysgjerrig ! Sender deg pm ;)

Her var det mange forslag, men ikke helt i min gate ;/ Må være pene (men alle har jo sin egen smak), gjerne internasjonalt og ikke lett å misforstå / vanskelig å skrive eller uttale.. har hatt en del trøbbel med mitt eget navn, så ønsker ikke det for barna mine :) Dersom noen kanskje kan komme med "bedre" forslag om de vet navnet på sønnen min, så send meg pm ;) redd for å bli gjenkjent om jeg skriver det her.

Hva med å søke etter sjeldne engelske navn feks?
Mange av de nordiske kan være litt vriene å uttale internasjonalt.

Emine har jeg på ene datteren min, ellyana heter ene som mellomnavn:)
Ellers liker jeg amy, ilsbeth, jonathan, albin, albina, lavdie:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ene jenta her heter Mikaela. Ikke så veldig mange i Norge som heter det:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp