Sjeldne navn.

Mittbollefrø<3

Blir kjent med forumet
Hei.

Er det noen som vet om nettsider med sjeldne navn? Jeg har prøvd å søke men finner bare de samme artiklene.
Takk for hjelp. :)

Noen norrøne navn er i allefall sjeldne. Men jeg vet sikkert bare om de samme artiklene som deg :p

Hvis du går på Google og søker på navn som var vanlige feks på tidlig 1900-tallet, får du helt sikkert opp masse navn som du ikke hører så ofte nå om dagen!

Fant en side for en stund siden som hadde alt mulig av navn.... Alt i fra norrønt til Celtiske navn... Men kommer ikke på hva den het nå... Kom over den ved en tilfeldighet på en annen side :/ men der var det maaaange navn jeg aldri har hørt før...
Irriterende at jeg ikke merket siden, for den var så grei :p

Fant en side for en stund siden som hadde alt mulig av navn.... Alt i fra norrønt til Celtiske navn... Men kommer ikke på hva den het nå... Kom over den ved en tilfeldighet på en annen side :/ men der var det maaaange navn jeg aldri har hørt før...
Irriterende at jeg ikke merket siden, for den var så grei :p

Hehe... Er det ikke alltid sånn, at man ikke husker når man skal finne noe der og da..? :p
Kan ikke du si ifra hvis du ramler innom siden?:)

Du kan hvertfall sjekke statistisk sentralbyrå for å se hvor mange som har et navn. Der kan du også finne lister for hvor mange som har blitt kalt det navnet de siste 10 årene (navn som ikke er brukt de siste ti årene er ikke med på lista da, så de mest sjeldne er jo ikke med). Lista kan gi indikasjon på om navnet er på vei opp/ned i popularitet.

Back
Topp