Sjekke modning?

isbjørn

Elsker forumet
Dere som skal til JM i nærmeste fremtid, ønsker dere da å sjekke om dere er modne hvis dere har mulighet til det? Jeg skal i morgen, og merker at dette er noe jeg vurderer selv om jeg egentlig ikke har noe grunn til det....

Skal til JM i morgen, men tror ikke hun kommer til å sjekke det. Vet ikke om de gjør det her jeg går... Aldri hørt noe om det hvertfall. Men jeg tror jeg bare venter og ser hva som skjer :)

Skal til JM i morgen, men tror ikke hun kommer til å sjekke det. Vet ikke om de gjør det her jeg går... Aldri hørt noe om det hvertfall. Men jeg tror jeg bare venter og ser hva som skjer :)
Ja rekner med at jeg og gjør det. Tror ikke slimproppen har gått, så ikke noe tegn til at jeg egentlig er moden uansett. Har jo ikke termin før 16, så kan ha mange uker igjen.

Nå har jeg ikke jm- time igjen før etter termin, men sjekka ikke på kontroll i uke 38 heller :) Vet jeg bare blir utålmodig hvis jeg er veldig moden, selv om jeg vet av erfaring at det godt kan drøye noen uker alikevel.

Jeg skal sjekke det i dag, på UL. vi skal uansett planlegge hvordan den neste uken skal se ut etter vekst kontrollen!

Nå har jeg ikke jm- time igjen før etter termin, men sjekka ikke på kontroll i uke 38 heller :) Vet jeg bare blir utålmodig hvis jeg er veldig moden, selv om jeg vet av erfaring at det godt kan drøye noen uker alikevel.
Ja det skaper vel bare unødvendige forhåpninger om at fødselen skal starte de nærmeste dagene. Selv om en vet at en kan gå flere uker og være moden + med litt åpning.

Regner med jm muligens stripper på kontrollen 5.1, hvis det er passe modent

Jeg har gått ukentlig til jordmor den siste mnd, og har sjekket modning og åpning hver gang. Nå skal det sies at det er bare 9dager igjen til termin, og jeg var inne på grunn av masrier for en mnd siden hvor jeg allerede var moden og hadde åpning :)

Har lest så mye om det her på forumet at det nesten virket standard, så stilte spørsmålet til JM sist og fikk beskjed om at de kunne sjekke åpning hvis man hadde hatt symptomer på modning, men at det var unødvendig for andre uten.

Har selv ingen symptomer, et foreløpig normalt svangerskap og ikke termin før den 16, så kommer ikke til å be om sjekk nå på neste kontroll. Han kommer vel når han kommer, uansett åpning idag?

Men skjønner at de som har modningssmerter eller en unormalitet ved svangerskapet ønsker den sjekken. Går jeg over tiden blir jeg nok veldig spent på om det skjer noe der nede eller ikke! Hehe!

Ska få akupunktur og stripping i mårå. Har gått me nesten heilt avflata livmorhals i snart ein måned og åpning på 3-4 cm, masse maserier og lurerier, så nå håpe jm at det vil hjelpa å setta ting skikkelig i gang :) Konne få time før, men ville venta te eg va nådd uke 37 og forhåpentligvis unngå julå :)

Jeg måtte også spørre jordmor om dette, samt vekstkontroll som mange er på. Det var ikke nødvendig når alt forløp fint og målene var normale osv. Man vil jo helst undersøke minst mulig nedentil pga infeksjonsfare.
Jeg ble selv henvist av jordmor til gynekolog for noen uker siden pga mye nedpress osv, hun gjorde nok det også pga jeg har vært redd for prematurfødsel som første gang, vi var ikke helt sikker på om det var nødvendig men hun henviste likevel. Jeg dro ikke på den timen da jeg var syk når timen var, men satt meg heller ikke opp på ny time da jeg kjente at det ikke var nødvendig med noe sjekk. Jordmor skjønte det når vi møttes igjen at jeg følte det ikke var nødvendig. ☺️
Har mer og mer modningstegn, uke 37 nå, men fødselen starter når den vil og trenger ikke noe sjekk før jeg er på føden tenker jeg.

Skal til jm igjen på tirsdag, hvis jeg ikke allerede har født til da, og tenkte å spørre rundt det da:-) Har fått veldig masse nedpress, maserier og har blitt veldig sliten den siste uka, så merker på hele meg at jeg er klar for å bli ferdig snart!:-) Jm sa også i går at jeg hadde fått "fødeansikt", så da regner jeg nesten med at ting snart kommer i gang?:-P

Back
Topp