Hvordan sjekker JM/lege modning?
- Hva blir sjekket og når kan det sjekkes?
- Hva blir sjekket og når kan det sjekkes?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Dette lurer jeg på å... Skal til jordmor om noen dager, er da 38+3 og håper hun sjekker modningen. Er dette noe jeg må be henne om å gjøre, eller er det vanlig rutine så langt ut i svangerskapet?Hvordan sjekker JM/lege modning?
- Hva blir sjekket og når kan det sjekkes?![]()
Hva innebærer hinneløsning?Jordmoren min sist gjorde det ikke.. Varierer fra jordmor til jordmor. De sjekker ved å føre to fingre oppi skjeden - langt oppi. I utgangspunktet lite vits hvis ikke jordmor har tenkt å ta hinneløsning, da det har lite betydning.
Dette lurer jeg på å... Skal til jordmor om noen dager, er da 38+3 og håper hun sjekker modningen. Er dette noe jeg må be henne om å gjøre, eller er det vanlig rutine så langt ut i svangerskapet?
Har inntrykk av at dette er noe kun jordmødre gjør hvis man spør eller det er en spesiell grunn til å sjekke. Tviler på at fastlegen min hadde gjort det. Ikke hadde jeg stolt på at han hadde gjort det riktig hellerDet er ikke akkurat en fastleges fagfelt..
Hva, har du ikke spurt JM om hun kan grafse deg i livmorhalsen?! ;p Hehe. Jeg skal til JM på tirsdag. Vet ikke om jeg kommer til å få meg til å be henne om å ta hinneløsning på meg heller.. Kanskje jeg kan hinte og spørre om hun vet om noe som kan få fortgang i ting?Jeg er åtte dager på overtid nå og JM har aldri sjekket om jeg er moden. Har ikke vært et tema heller.
Men jeg har ikke spurt eller daer så beskjeden. Hehe