Sjalusi

Overrasket<3

Betatt av forumet
Januarskatter 2015
Sensommerbarna 2016
Hva tenker dere rundt sjalusi når babyen kommer? Tenker da på de andre barna i heimen.. Er redd frøkna her kan bli veldig sjalu og demonstrativ.

Her har gutta mine masa etter søsken, så dette blir bare stas :)
Storebrødra hadde vell håpa at det gikk fortere å lage bebin :p

Tror ikke du trenger å beskymre deg for sjalusi, de tilpasser seg raskt disse barna :)
Tar ikke mange dager før det blir vane å ikke husker hvordan det var å ikke ha ny baby i hus :)
Mine var ganske tette, å det gikk kjempe bra. Null sjalusi. Men jeg inkluderte eldste i alt som hadde med babyn å gjøre, til slutt så gidda han ikke å være med på alt. :D hehehe

♡ Termin 16.januar ♡
☆Vi venter nummer 3☆

Tja :P

Mellomste her kommer til bli overlykkelig vil jeg tro... Hun går (vel prøver nå da :P ) å bærer på lillesøstern sin enda :P

Minste vet jeg ikke hvordan hun vil reagere. Håper det går greit :)
Han største vil nok bli veldig lei seg, og tror vi ikke er glad i han :( Så jeg gruer meg til å fortelle han når tiden er inne :oops:

Nje... Håper det går greit, men siden det er så tett mellom dem så håper jeg det blir enda enklere.
Dere som har halvannet år og mindre mellom dem, hvordan har det vært?

Blir vel litt brå overgang for mini her som er vant til å ha all oppmerksomhet, men vi får prøve å legge forholdene til rette på best måte :-) var en fin artikkel med gode råd her på Babyverden for litt siden husker jeg :)

Per nå blir mini sjalu bare jeg koser med en hund eller noe andres baby såååå.... Vi får nok noe å jobbe med :)

Termin 9.jan ❤️

Her i hus er hun veldig opptatt av hva som er sitt for tiden. Må lese tipsene til babyverden da :p

Når eldste jenta mi fikk lillebroren diktet hun opp en fantasivenn.. Hun, brukte den til å skylde på når hun gjorde noe galt. Men det gikk heldigvis over etter vært så lillebror ble større :-)

Jente2007♥
Gutt2010 ♥

Termin 4.januar ❤

Her tror jeg det ikke blir sjalusi, men vet jo ikke;). Gutten vår er 8 år når lille kommer, men han takler fint at vi har tantebarna mine på besøk og er veldig omsorgsfull og hjelpsom;). Tenker at det er viktig at han får ta del i stell og bading osv. Og at vi kan finne på noe med han alene også, enten pappa eller meg:)

Termin: 6.januar 2015❤️

Har hørt at "verste" storesøskenalder ifht sjalusi og nyfødt er 2,5-3 år... Det tror jeg på egentlig!
Det var 20 mnd mellom mine og der var det så og si null sjalusi, hun var så liten og skjønte ikke så mye.
Minstemann er nå akkurat 3 år og jeg hadde slitt hvis jeg hadde fått baby nå, hun er suuuuper mammadalt og blir kjempefort sjalu. Vet med erfaring at de modnes veldig med slikt når de nærmer seg 4 år, så satser på at det går bra! Men hun skal involveres masse og få være med på bleieskift/amming og alt.
Storesøster vil være 5,5 år når baby kommer, tror det kommer til å gå veldig fint/)

<3 Januar 2015 <3
Termin 09.01.2015

Det kan godt være. Her i huset ble hun sjalu når jeg var med søskenbarnet, da var hun 1-1,5 år.

Her har gutten min på snart 4 maset på søsken. Han skulle egentlig hatt en bror men han døde i magen i uke 21 så han har vært veldig trist pga dette.

Men hvordan han takler å måtte dele oppmerksomhet osv er jeg spent på :) tror det skal gå veldig fint men tror også det kan bli litt mye mas fra han

Sent from my iPhone using BV Forum

Nå er mine store, 7 1/2 og 11 1/2 i januar, minste tror jeg kommer til å bli kjempe glad!! Men han eldste har sagt at han ikke vil ha noen baby i hus så vi får se:/ Gruer oss litt:( Men han elsker babyer og små barn så jeg tror nok det går bra når han får vent seg til tanken:)

❤️2003 2007❤️2015?❤️

Hun er 2,5 snart, er veldig opptatt av babyer, men litt sjalusi tror jeg det blir. Hun vil være 3 litt etter termin, men jeg tror det kunne blitt mer sjalusi om hun var eldre..

❤ Jente januar 2012 ❤
❤ Magetroll januar 2015 ❤

Termin 03.01.15

Sendt via BV-appen

Back
Topp