Sitter de?

Utrolig hvor forskjellige de små er i utviklinga. Ikke at det gjør noe såklart :)

Her var han jo så tidlig ute med alt de første månedene, så er vel litt uvant at han plutselig tar det sånn med ro! Har jo også gått fra å være våken 20 timer i døgnet til å bli en liten sovemaskin :p

Men det skjer vel plutselig en dag at han begynner å sette seg opp og røyse seg tenker jeg :)
Nyt at det er rolig! Her går det i 110 fra seks på morgenen om vi er heldige og hele dagen :p
 
Han kommer seg opp i sittende stilling ved å dra seg opp ved hjelp av lekekasse eller grinda. Uten det får han det ikke til :p han tar seg for når han tipper og har løst hvordan han skal komme seg på magen igjen.
 
Hun sitter stødig i det uendelige, men setter seg ikke opp selv. Hun krabber heller ikke vanlig, men har sin egen rare stil :) Men det er ingen hast. Storesøster var heller ikke tidlig, men hun hadde full kontroll når hun klarte de ulike tingene. I forskjell på søskenbarnet som var tidlig ute med alt, men som fremdeles er veldig ukontrollert i bevegelsene. Ei annen jevnaldrende gikk når hun var ti mnd, men min datter løper forbi henne, stuper kråke mm og har rett og slett bedre kroposkontroll. Det jeg ville med dette, var bare å gi beskjed om at det ikke er nødvendig å bli stresset hvis ungene ikke er tidlig ute :)
 
Her har hun sittet siden slutten av januar , begynte å krabbe også da på alle 4. De siste månedene skal hun bare stå og gå hele tiden. Veldig aktiv !
 
Her har han sittet stabilt siden han var 7-8 mnd. Satt seg opp selv for første gang på 9-mnd-dagen.
 
Back
Topp