Sitter alene

Nr3 <3

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Hei, noen flere som har småttinger som sitter alene allerede? Mini var akkurat rundet 5mnd da han begynte å sette seg opp, men ustødig, i dag er han 5,5mnd og sitter på gulvet alene.
HS er ikke veldig imponert da han ikke er like sterk i arma som i føttene, men jeg kan jo ikke stoppe utviklingen hans..

Hun snur seg ikke fra rygg til mage engang, langt mindre setter seg opp. Så selvsagt sitter hun ikke selv nei

Nei , sitter ikke og jeg kommer ikke til å oppfordre henne til det før hun begynt å rulle for fullt fra mage til rygg:)

Oi. Trodde mi var tidlig ute! Hun kommer seg fremover som bare det, og kommer seg opp på alle fire til dels. Når jeg putter hun ned på gulvet setter hun seg på alle fire og står stødig der. Tror ikke det er lenge til hun setter seg opp :) hs er er rare. Du kan ikke stoppe han fra utviklinga..

Han snurrer fra rygg til mage og mage til rygg, og drar beina opp under seg men kommer seg ikke opp på alle fire, har ikke utfordra han til å sitte selv, men han har pressa seg opp i sofa ol, og han HATER å ligge på gulvet, så skulle bare sette han for å se, å der satt han som ett skudd :)

Jeg kan ikke akkurat stoppe utviklingen hans, han har holdt hodet oppe siden den dagen han kom til, å reiser seg i fanget om man holder han i hendene, så jeg må jo bare følge det han ønsker.

Var bare mest spent på å se om det var noen andre som var "tidlig" ute :)

Mi snudde seg fra rygg til mage for første gang i dag, så tidlig er hun ikke, nei

Sitter ikke nei:-) Ruller alle veier, og kommer delvis opp på alle fire, og er veldig interessert i å komme seg fremover, så vil tro det kommer før hun prøver å sette seg opp. Storesøster både rullet, kravlet og reiste seg opp (lurer på om hun også beveget seg langs møbler) før hun endelig satte seg opp selv, så om lillesøster følger hennes fotspor blir det en stund til;-)

Gullklumpen har bare velta over på siden (mage til rygg) 2 ganger, så her har vi laaaangt igjen :p

Lenge igjen her, tror jeg. Øver på å sitte på gulvet med puter rundt, men hun er ikke mye stødig. Hun ruller kun en vei også, fra mage til rygg. Sent ute denne frøkena.

Hei, jeg sniker med en liten påminnelse om at barn ikke skal settes opp før de gjør det sjøl :) dvs, "øve på å sitte" eller "bli satt opp på gulvet" kan være direkte skadelig.

Vi har hatt flink fysioterapeut som har gitt beskjed om dette, men er visst mange som ikke får denne beskjeden.

Lenge igjen her, tror jeg. Øver på å sitte på gulvet med puter rundt, men hun er ikke mye stødig. Hun ruller kun en vei også, fra mage til rygg. Sent ute denne frøkena.
Det bør hun ikke. Øve på å sitte med puter altså

Bruker mykt underlag, to pledd brettet flere ganger, så er ikke rett på gulvet heller :P
Det er ikke det at hun kan falle, det er det at de ikke skal settes opp/sitte før de selv klarer å sette seg opp

Hs sa det var null problem og sa vi kunne gjøre det slik til oss...
Merkelig, ettersom det har vært sagt fra fysioterapeut og helsesøster i årevis at dette et skadelig. Det var slikt som ble gjort da vi var små, men hs burde vært oppdater de siste tjue år....

Min ruller fra mage til rygg og omvendt. Klarer og åle seg litt framover og til siden. Prøver og krabbe og prøver å sitte seg opp. Han er 6 mnd og 8 dager. Tror han ligger helt på normalen? Jeg syns det er litt trist å høre når folk virker så positiv på at alt skal skje så tidlig. Jeg syns jo at det er kjempe spennende alle nye ting han klarer og blir imponert over hvor sterk han er. Men føler alle legger sånn vekt på oi det var tidlig som om det er mye mer positivt om man er treig. Mangen som mener Noah er tidlig ute med tenner og at han vil sitte og stå osv, så sier jeg nei han er helt på normalen. Da virker det som om de liksom blir skuffet. Så da blir jeg litt vrang og heier på de som bruker litt lengre tid <3 Hehe jeg er kanskje teit, men er veldig obs på å ikke legge for mye press på foreldre og barn som tar livet med ro. Hakuna matata :p

Jeg synes derimot det er mye skryt av de som er tidlige. Siden mi er like gammel som din og altså lærte å rulle fra rygg til mage i dag, og ikke kan noe av det andre din kan.

Og faktisk er min ganske så normal hun også, men fremstår som treig i forhold....

Jeg synes derimot det er mye skryt av de som er tidlige. Siden mi er like gammel som din og altså lærte å rulle fra rygg til mage i dag, og ikke kan noe av det andre din kan.

Og faktisk er min ganske så normal hun også, men fremstår som treig i forhold....
Hun er jo bare 6 mnd! Ikke treg fordeom. Gratulerer med første rull :)

Back
Topp