Sitter alene

Men det er også utrolig frustrerende å ha en som er av de tidlige, og få høre alle de negative tilbakemeldingene. Unnskyld meg men huset må barnesikres før eller siden uansett, det er like greit å begynne først som sist. Alle barn er forskjellige og vi må jo bare ta det vi får og være glad for det! :)
 
Snappa er 6 mnd og klarer ikke å sitte selv. Hun derimot snur seg fra mage til rygg og omvendt. Hun snur seg også som ett helikopter rundt seg selv og kommer seg litt fremover nerver å sette seg opp på knærne.
 
Snappa er 6 mnd og klarer ikke å sitte selv. Hun derimot snur seg fra mage til rygg og omvendt. Hun snur seg også som ett helikopter rundt seg selv og kommer seg litt fremover nerver å sette seg opp på knærne.
Akkurat der er min også :)
 
Min som blir 6 mnd den 6 ruller i alle retninger, setter seg opp, drar seg bortover gulvet og vil gå. Var hos hs på onsdag og hu sa jeg ikke kunne stoppe han fra å ville gå og sitte. Han gikk inne på kontoret hennes mens jeg holdt han og da sa hu at det var veldig bra at jeg holdt han riktig så han ikke fikk noen skader. Men merker at de sier forskjellige ting. De sa noe helt annet til meg når storesøster var liten enn de gjør nå. Dette gjelder både hs og fysioterapeuter. Men han kan ikke sitte på egenhånd enda/ jeg har ikke tørt å sjekke. Han setter seg opp i bagvogna men ikke satt han på gulvet enda. Man ser også litt om de er klare. Min har hele veien vært litt lut i ryggen men nå er han helt rett i ryggen, hs så også det.
 
Sitter ikke selv ennu, men prøver å sette seg på når han er på fanget med mer eller mindre suksess. Ruller rundt som en tulling og går i helikopter.
Og han prøver å komme seg opp på alle fire for å krabbe men får ikke helt hodet og armer med seg da han bare skyver hodet mer og mer ned i gulvet :p
 
På mandag kom hun opp på alle 4 for første gang av seg selv, og i går rugget hun så mye frem og tilbake på alle 4 at hun tok det første steget med armen sin :-D før hun tryna :p
 
Snuppa mi trives best på ryggen. Hun kommer seg over på magen, men ikke tilbake, så frustrasjonsnivået er litt høyt om dagen.... Det går seg nok til om litt :)
 
Min ruller fra mage til rygg og omvendt. Klarer og åle seg litt framover og til siden. Prøver og krabbe og prøver å sitte seg opp. Han er 6 mnd og 8 dager. Tror han ligger helt på normalen? Jeg syns det er litt trist å høre når folk virker så positiv på at alt skal skje så tidlig. Jeg syns jo at det er kjempe spennende alle nye ting han klarer og blir imponert over hvor sterk han er. Men føler alle legger sånn vekt på oi det var tidlig som om det er mye mer positivt om man er treig. Mangen som mener Noah er tidlig ute med tenner og at han vil sitte og stå osv, så sier jeg nei han er helt på normalen. Da virker det som om de liksom blir skuffet. Så da blir jeg litt vrang og heier på de som bruker litt lengre tid <3 Hehe jeg er kanskje teit, men er veldig obs på å ikke legge for mye press på foreldre og barn som tar livet med ro. Hakuna matata :p
Skjønner hva du mener og føler.

Som en fysioterapeut sa når vi var på fysio gruppe time så er de veldig forskjellige og det er et veeeldig stort spekter av hva som er normalt. Alle har forsljellige utgangspunkt når de kommer til verden.
Men det er jo slik at det er artig når de gjør ting tidlig, og får du positive kommentarer på det så synes jeg du kan ta de til deg/ dere men på en hyggelig måte sånn at man evt ikke legger forventningene til andre unger høyt.
Da tar du til deg at ungen din er tidlig , noe du selv synes er artig, men samtidig påpeker du at det er helt uforventet at han begynte med ditt og datt noe som ikke legger lista høyt for andre unger.
Bare deler tankene mine rundt det du skriver.
 
Hei, jeg sniker med en liten påminnelse om at barn ikke skal settes opp før de gjør det sjøl :) dvs, "øve på å sitte" eller "bli satt opp på gulvet" kan være direkte skadelig.

Vi har hatt flink fysioterapeut som har gitt beskjed om dette, men er visst mange som ikke får denne beskjeden.
Helt enig der. Skal ikke oppfordres til å sitte før de har lært seg å rulle for fullt.
 
Hun ruller beggeveier og bortover gulvet. Men sitter ikke selv. Hun er 6 mnd. Han eldste krabbet når han var 6 mnd, og forøvrig glad ikke Snuppa er der enda :p
 
Hihi, her har lillesøster akkurat begynt med det jeg kaller "diva"stilling:p Er vel en forløper for å sette seg opp om jeg ikke husker feil. Ligger der på siden og støtter seg opp på den ene armen/albuen, slik at hun har den andre fri for å leke:) Syns det er så gøy med hvert nye "steg" hun tar. Godt mulig at sittingen lar vente på seg, men hun jobber altså med det. Setter jeg henne opp for å teste (holder/støtter og det er kun snakk om noen sekunder), lener hun seg fremover, så hun må nok jobbe opp litt styrke i de rette musklene før hun får det til:)
 
Hihi, her har lillesøster akkurat begynt med det jeg kaller "diva"stilling:p Er vel en forløper for å sette seg opp om jeg ikke husker feil. Ligger der på siden og støtter seg opp på den ene armen/albuen, slik at hun har den andre fri for å leke:) Syns det er så gøy med hvert nye "steg" hun tar. Godt mulig at sittingen lar vente på seg, men hun jobber altså med det. Setter jeg henne opp for å teste (holder/støtter og det er kun snakk om noen sekunder), lener hun seg fremover, så hun må nok jobbe opp litt styrke i de rette musklene før hun får det til:)

Samme her! Den divastillingen er bare helt utrolig herlig! Tuppa her tar det øverste benet foran seg og dipper det opp og ned også. Vi dør av latter det er jo så herlig <3 Balansen er ikke der heelt enda, men hun sitter støtt på fanget mitt, eventuelt holder hun meg i fingeren med den ene hånden.
 
Hvis det er sånn du mener så sitter mi også, men det gjør jeg ikke altså. Det får hun lære seg selv...
 
Her om dagen, mener det var på fredag, "satt" hun seg opp selv. Det vil si, hun har lenge ligget på siden i "diva"stilling, men nå var begge beina vendt fremover og hun støttet seg på armene:) Så ikke strak i ryggen, men hun gjorde det helt av seg selv, så der jobbes tydelig med saken;-)
 
Back
Topp