Sitte ved bordet

Da var du nok heldig.. Jeg har jobbet med noen av de barna jeg også, selv om man er konsekvent så sitter de ikke ved bordet nei.

Eller kanskje du var uheldig og?
Om 10 barn skulle løpt fra bordet med en gang de var ferdige, kan jeg ikke se for meg en hyggelig stemning. Vi hadde regler, og de måtte man forholde seg til for at det faktisk skulle fungere.
Man må sitte rolig på skolebenken også :)
Dette var en plass hvor det var forskjellige barn ut og inn ganske ofte. Var ikke alltid de samme barna.

Jeg synes det, blir mer bekymret for barn som aldri tester grenser enn det jeg gjør for barnsomtester grenser!

Det er jeg helt enig med deg i.
Jeg har to barn midt i trassen :D
Jeg drar meg selv i håret av frustrasjon noen ganger, men så tenker jeg det er slik jeg vil få viljesterke unger som når sine mål. Som trosser grenser og når langt i livet :D
Jeg trasser i blant enda jeg, sier i fra på jobb om jeg er uenig om regler og samme her hjemme :p Hihi

Ja, om du omgås barn som hele tiden følger det voksene sier så må jeg si det er noen spesielle barn..
Barn skal og vil teste grenser, de er barn og det er sunt å "trasse" litt ;) Rart å høre om barn på syv år som aldri tester grenser, er egentlig litt bekymringsfullt synes jeg.

Selv om jeg forventer at hun gjør som hun får beskjed om så hender det jo at hun trasser med meg og. Men når hun ikke får den responsen hun ønsker på trassingen så har jo og den avtatt med åra. Hun skjønner faktisk at det eneste hun oppnår med å trasse er at hun ikke får oppmerksomhet på oppførselen sin og at det ikke blir så koselig som det kunne blitt om hun bare hadde fulgt beskjeden.

Men selv om hun kan trasse hos meg og faren så har jeg fortsatt til gode å høre at hun har gjort det når jeg ikke har hvert tilstedet nå som hun er blitt stor, det var noe annet i trassalderen selvfølgelig hehe

Selv om jeg forventer at hun gjør som hun får beskjed om så hender det jo at hun trasser med meg og. Men når hun ikke får den responsen hun ønsker på trassingen så har jo og den avtatt med åra. Hun skjønner faktisk at det eneste hun oppnår med å trasse er at hun ikke får oppmerksomhet på oppførselen sin og at det ikke blir så koselig som det kunne blitt om hun bare hadde fulgt beskjeden.

Men selv om hun kan trasse hos meg og faren så har jeg fortsatt til gode å høre at hun har gjort det når jeg ikke har hvert tilstedet nå som hun er blitt stor, det var noe annet i trassalderen selvfølgelig hehe

Der er barn så forskjellig.
Barn trasser og tester grenser ofte der de føler seg trygge til å kunne trasse og teste grensene.
Mitt barn gjemmer seg bak min rygg om vi er på fremmedeplasser og oppfører seg som han har lært all høflighet i hele verden på nye steder uten meg, men har blitt såpass trygg på skolen nå til å teste litt der hva som er lov ;) Slik er mitt barn.
Mitt barn har en venn som er stikk motsatt og tester grenser uansett hvor barnet er.
Det er ikke noe galt med mitt barn, ikke vennenen til mitt barn heller.
Jeg ble forresten svært lettet når du skrev at ditt barn tester grenset hjemme!

Der er barn så forskjellig.
Barn trasser og tester grenser ofte der de føler seg trygge til å kunne trasse og teste grensene.
Mitt barn gjemmer seg bak min rygg om vi er på fremmedeplasser og oppfører seg som han har lært all høflighet i hele verden på nye steder uten meg, men har blitt såpass trygg på skolen nå til å teste litt der hva som er lov ;) Slik er mitt barn.
Mitt barn har en venn som er stikk motsatt og tester grenser uansett hvor barnet er.
Det er ikke noe galt med mitt barn, ikke vennenen til mitt barn heller.
Jeg ble forresten svært lettet når du skrev at ditt barn tester grenset hjemme!

Jeg har ikke sagt at det er noe galt med noen av barna! Jeg vet at barn er ulike, på lik linje som vi voksne er ulike. Og vi legger nok vekt på ulike ting, noe som ikke er noe negativt i seg selv.
Og nå takker jeg for meg i denne diskusjonen :)

Jeg har ikke sagt at det er noe galt med noen av barna! Jeg vet at barn er ulike, på lik linje som vi voksne er ulike. Og vi legger nok vekt på ulike ting, noe som ikke er noe negativt i seg selv.
Og nå takker jeg for meg i denne diskusjonen :)

Betyr ikke at de ikke har regler hjemme mente jeg ;)

Det er jo ikke rart barn tester grenser når foreldrene forventer det av de og tenker at det er mer normalt å svare frekt og ikke høre etter.

Det er jo ikke rart barn tester grenser når foreldrene forventer det av de og tenker at det er mer normalt å svare frekt og ikke høre etter.
Hvordan i all verden klarer du å lese det i innleggene her?
Blir mhelt matt

At man tester grenser er helt normalt,at man svarer frekt er ikke greit. Ser ingen som mener det er greit heller

Last edited:
4 åringen bruker lengre tid på middagen enn pappaen og meg, så vi venter oftest på han :p

Det er jo veldig inviduelt fra barn til barn. Er ikke alle som er like tålmodige... Lillegutt på 3 år sitter som regel alltid med bordet til alle er ferdig, men det hender at han blir litt utålmodig og vil gå fra bordet før :)

Back
Topp