Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Samme her, men min er 5Vi har fortatt ingen regel på det, har vi barn på beslk må han sitte til de er ferdig menellers får han gå fra når han er ferdig. Han er 8.
Hihi, da får du bite det i deg om du kommer på middag hitVi har vært streng på det hele tiden og 2-åringen vår er veldig tålmodig ved bordet. De sitter jo hele måltidet gjennom ved bordet i bhg.
Dersom hun blir utålmodig så småprater vi, synger eller "aktiviserer" henne med å skjære opp noe for oss e.l.
Det er såklart unntak. I jula har det blitt mange lange middager og da får hun såklart gå fra bordet. Men da har vi øvd på at hun må spørre om lov til å gå ifra, godta dersom hun får nei til svar og si "takk for maten" og bære tallerkenen sin til benken dersom hun får gå.
Jeg synes det er så utidig når barn løper fra bordet når de erklærer seg for ferdig før foreldrene i det hele tatt har fått smakt på sin mat. Særlig når vi er på besøk og deres 5-åring løper fra bordet mens 2-åringen vår sitter pent å venter...
Jeg synes hun blir så masete med en gang hun har gått fra bordet. Spør om ditt og datt, skal ha hjelp til det ene og til det andre. Samme med den nevnte 5-åring som ofte får foreldrene til å reise seg for å gjøre ett eller annet mens de enda spiser.Hihi, da får du bite det i deg om du kommer på middag hit![]()
Vi prøver å gjennomføre "barn venter på barn", men det er jammen ikke alltid vi får det til.
Ja det blir slitsomt om dem maser.Jeg synes hun blir så masete med en gang hun har gått fra bordet. Spør om ditt og datt, skal ha hjelp til det ene og til det andre. Samme med den nevnte 5-åring som ofte får foreldrene til å reise seg for å gjøre ett eller annet mens de enda spiser.
Når hun først har godtatt at slik er reglene og sitter pent, som oftest er hun ferdig å spise etter oss voksne, så blir jeg iallfall å fortsette å følge opp med det!![]()