Sitte selv

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Kan deres små sitte? Og krabbe?
Vår jente åler seg over alt, klatrer opp på knær og føtter, står og vugger i krabbestilling, men ingen krabbing eller sitting.. Hva med deres?

Her er det krabbing, sitting og gåing langs møbler(fra 7/8mnd), så stolt av at hun klarer så mye så tidlig, men så er det vel egentlig bare at storebror ikke begynte før 10 mnd å krabbe og reise seg at jeg føler hun er "superflink" :p storebror drev også og vugga og krøp lenge før, snuppa krøp nesten ikke i det hele tatt, bare rulla..

Hun hadde ei helg i januar, der hun plutselig knakk koden for "alt", hun krabbet, satte seg selv og reise seg opp etter møbler. Nå sitter hun på huk, på knærne, på rumpa. Hun reiser seg opp overalt, står temmelig godt uten støtte, setter seg trygt ned dersom hun merker at hun mister balansen. Går langs med sofa/bord, og går litt framover dersom vi holder henne i hendene. Håper og tror hun venter litt til før hun begynner å gå på egen hånd, føler "lillebabyen" min blir stor så alt for fort :eek:

Her åler han seg rundt og får tak i ting med litt høyde så han får dratt seg opp på knærne for så å reise seg opp! Han har hatt et par turer langs møbler men fortsatt litt redd :)
Ellers så er det ingen krabbing, men han setter seg opp ved å klatre på ting for så å sette seg ned :) men setter seg ikke opp selv midt på gulvet feks!
Hvis vi holder han i hendene går han avgårde med et voldsomt tempo! Han elsker å stå og reiser seg opp så fort han får sjansen :p ulempen er at han ikke har skjønt hvordan man kommer seg ned når man har reist ser opp :D

Her setter hun seg opp, åler, står i krabbestilling og heiser seg opp og står og går langs ting. Har en litt krøkkete krabbing enn så lenge, så legger seg ofte ned på magen i stedet da hun åler raskere.

Her åler han seg, og jeg merker at han stadig blir mer mobil og sterk, men det er så langt han har kommet til nå. Gleder meg til han kan sitte selv, for jeg merker at han blir mer fornøyd når han kan komme litt opp. Gøy i disse dager, det skjer så mye! :)

Har baby jeg :p

Så vidt begynt å åle seg, ruller ikke.. Hun kan men hun gidder ikke. Elsker å sitte men setter seg ikke opp selv.
Nekter å ligge på gulvet.. Så vi trener på det

Hun rulla for første gang fra rygg til mage på egenhånd for to dager siden, så føler virkelig at hun er veldig baby enda:p Men det skjer i allefall noe, og det er vi fornøyd med! Før vi vet ordet av det løper hun vel avgårde uansett;)

Her åler han seg rundt og får tak i ting med litt høyde så han får dratt seg opp på knærne for så å reise seg opp! Han har hatt et par turer langs møbler men fortsatt litt redd :)
Ellers så er det ingen krabbing, men han setter seg opp ved å klatre på ting for så å sette seg ned :) men setter seg ikke opp selv midt på gulvet feks!
Hvis vi holder han i hendene går han avgårde med et voldsomt tempo! Han elsker å stå og reiser seg opp så fort han får sjansen :p ulempen er at han ikke har skjønt hvordan man kommer seg ned når man har reist ser opp :D
Akkurat likt som hos oss :)

Her krabbes det, sittes det- og reiser seg... Flink på å komme seg opp, veldig dårlig på å komme seg ned... Blir mye knall og fall om dagen :eek:

Hun har akkurat lært seg å komme opp i krabbestilling, men går ned i åling med en gang hun skal fremover. Begynte heller ikke å åle seg før 8 måneder. Rulling gjorde hun kjempe tidlig, fra rett før 3 måneder. Men så stoppet det opp med noe mer leeenge. Kan ikke sitte selv helt enda, vipper fort til siden om vi setter henne opp. Hun er straks 9 måneder :)

Her løsnet det forrige helg! Han har hatt full kontroll på ålingen i nesten 3 mnd, og var masse oppe på alle 4, men gikk aldri fremover.. Forrige helg tok han 3 krabbetak, og siden har det blitt mer og mer for hver dag:) I går følte jeg virkelig at han hadde skjønt det, for da krabbet han mer enn han ålte;) Han blir stadig mer stødig på sittingen også, og nå sitter han både på rumpa og på knærne uten at jeg føler for å legge en pute bak ham.. Men han vil aller helst stå, og da må jeg fremdeles passe på, for det å komme seg ned igjen er ikke alltid like lett:)

Her er det åling og rulling til den store gullmedaljen :) Han er såvidt blitt 8 mnd. Jeg har aldri satt ham opp eller latt han stå mens jeg holder ham i hendene. Så han kan verken sitte eller stå. Han trives veldig godt på gulvet, og kommer seg bortover i full fart :D

Han har stått å vugget på alle fire siden før jul, men knakk først åle-koden ca. en uke før 8 mnd.

Den siste måneden har han begynt å sitte på knærne, krabbe, dra seg opp i stående og går om vi holder han i hendene eller med hjelp fra gåvogn. Han er fryktelig ustø, så må passe godt på. Han sitter på rumpa, men foretrekker knærne.

Veldig spent på hvor lang tid det tar før balansen sitter for han har en tendens til å slippe seg. Har blitt noen kuler i hode når vi ikke har rukket frem i tide :-(

Kan deres små sitte? Og krabbe?
Vår jente åler seg over alt, klatrer opp på knær og føtter, står og vugger i krabbestilling, men ingen krabbing eller sitting.. Hva med deres?

Samme her :) kan sitte litt om eg setter han i sittende stilling, men det har me ikkje tid til :D
Har tatt et par krabbesteg, men trur rett å slett han ikkje har tolmodighet til å gidda å prøve, funker jo toppers å åle :P

Har ålt seg fremover i litt over 1,5 mnd. For 2 uker siden begynte han såvidt å komme seg opp i krabbestilling. Plutselig, på 4-5 dager, har han begynt å stå og vugge myyye i krabbestilling, dra seg opp etter ting/møbler (står på knærne), og han sitter veldig stødig. Klarer ikke komme seg i sitteposisjon selv, men når jeg setter han på stumpen, så sitter han godt og stødig selv.

Tulla sitter ganske støtt nå. Vi har trent mye på å sitte. Hun liker ikke så godt å ligge på magen, derfor går det sakte fremover med mobiliseringen .... Hun drar seg rundt sin egen akse og får skyvd seg bakover ved uhell innimellom :p ikke bevisst altså.

Her har hun ålt seg siden litt før hun bikket 6 mnd, og er skikkelig gira på å atå på alle fire. Gulvet er dessverre litt for glatt enda, så beina sklir ut. Men i dagtidlig på badegulvet tok hun et par krabbetak :) Mora ble så stolt hun måtte ringe rett på jobben til pappaen å fortelle :P Det ble med det for i dag, men hun er hvertfall på vei :) Har begynt å skjønne greia med å løfte hendene for å flytte de fremover :) Ellers har hun sååå lyst å dra seg opp etter ting, men har ikke heelt knekt koden enda. sitter som en prest og henter seg inn både om hun holder på å tippe bakover eller på siden, men setter seg ikke opp selv enda

Gutten min sitter, krabber og reiser seg, går og dytter en kasse fremover. :)

Nå slipper snuppa seg når hun står! Helt sykt å se på, babyen min er blitt stor! Snaue 9 mnd nå.

Back
Topp