Sitte selv?

Thaliz

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Noen av julibarna som sitter ennå?
Her så sitter hun ikke helt selv ennå. Men tror det skjer snart :)
Hun sitter selv i ett par sekunder, så faller hun til siden :p ikke helt skjønt det med å støtte seg opp med armene. Men hun er veldig flink :)
 
Samme her, sitter litt men så faller han :p sitter fint i barnestolen da, men tar sikkert litt tid før han kan sette seg opp selv!
 
Samme her, sitter litt men så faller han :p sitter fint i barnestolen da, men tar sikkert litt tid før han kan sette seg opp selv!
Min er så ivrig når hun sitter :p uansett om det er barnestol eller på gulvet. Hun hopper sittende nesten.
 
Her sitter hun stødig som et fjell i matestolen. vil helt tydelig opp, men detter mot en av sidene om vi ikke støtter.
 
Er veldig glad i å sitte, men langt fra stødig nok til å sitte selv. Har imidlertid blitt mye mer stødig ila den siste uken bare, så tror ikke det blir så alt for lenge til :)
 
Sitter selv, men greier ikke å sette seg i sittestilling selv, han faller av og til så jeg har matte under han, :p i går falt han med hodet rett i gulvet så da ble det gråt.
 
Akkurat det samme her, men plutselig så skjer det over natta ;)
Regner med det. Hun lærte seg å sove på magen helt plutselig, snu seg i søvne helt plutselig og rulle begge veien inatt faktisk. Så ting skjer fort!:O :pc
 
hun sitter som bare det i tripp trappen, og i vippestolen (vi har babybjørn) setter hun seg helt opp selv om den har ganske liggende sittestilling.. Hun sitter også som bare det mellom beina og trenger egentlig ikke mye støtte, men slepper vi henne så bikker hun til siden etter noen sekunder...

Helsesøster sa til meg en gang at gjennomsnittet utvikler det å kunne ta seg for til siden rundt 8 mnd om de bikker til siden, fremover er det 10 mnd og bakover er det ca ett år..
Det betyr selvfølgelig ikke at de ikke utvikler balansen, så vi må være obs selv om de sitter fint selv på at de plutselig kan bikke :)
 
Sitter litt, men etterhvert bikker hun til siden eller bøyer seg laaaangt frem :)
 
Hun sitter veldig fint i tripp trapp stolen:) har de siste dagene sittet mer stødig på gulvet også, og tror ikke det er lenge før hun setter seg opp selv, hun er på god vei:)
 
Her setter hun seg opp selv og kan sitte ganske lenge. Hun reiser seg også opp i stående langs bord eller lekegrind. Også kryper hun
 
Nettopp begynt å rulle ;) Hehe!
 
Sitter stødig i stolen og på potta, men ikke så stødig sideveis enda. Lener seg fremover og bakover da, men mister balansen sideveis
 
Her setter hun seg opp selv og kan sitte ganske lenge. Hun reiser seg også opp i stående langs bord eller lekegrind. Også kryper hun

Oioi, så flink. Når er hun født? :)
 
Sitter stødig i stolen og på potta, men ikke så stødig sideveis enda. Lener seg fremover og bakover da, men mister balansen sideveis

Potta faktisk! Hvordan fungerer det? Er det lettere å begynne pottetrening når de er små?
 
Potta faktisk! Hvordan fungerer det? Er det lettere å begynne pottetrening når de er små?

Har en potte med rygg og sidestøtte.
Jeg tenker at det er like greit å venne henne til at det er der vi går på do ihvertfall, og det virker som det er lettere å bæsje på potta :D
 
Har en potte med rygg og sidestøtte.
Jeg tenker at det er like greit å venne henne til at det er der vi går på do ihvertfall, og det virker som det er lettere å bæsje på potta :D

Det høres jo i grunn ganske smart ut. Hvor fikk du tak i den potta? Aldri sett slik jeg
 
Back
Topp