Siste mann og siste håp?

8

En helt grusom natt! Men så en ganske ok dag. Kvalm hele tiden, men ikke sånn at jeg ikke klarer stå oppreist. Til kvelden igjen ble jeg helt spyferdig igjen. Trøkket i meg postafen, håper det kan hjelpe noe.

Ellers går d i nattesvette, treg i magen og kjempe oppblåst.

Svigerforeldrene mine fikk høre fra noen andre at jeg var gravid i dag, selv om vi ikke har fortalt det rundt. Men noen har sikkert sett magen min og gått ut i fra at jeg er gravid. Det er da man føler seg lekker....

Magen og puppene er større, men vekten har gått ned. Likevel føler man seg som den hvalen når folk går rundt og er sikre på at jeg er gravid.
 
8

En helt grusom natt! Men så en ganske ok dag. Kvalm hele tiden, men ikke sånn at jeg ikke klarer stå oppreist. Til kvelden igjen ble jeg helt spyferdig igjen. Trøkket i meg postafen, håper det kan hjelpe noe.

Ellers går d i nattesvette, treg i magen og kjempe oppblåst.

Svigerforeldrene mine fikk høre fra noen andre at jeg var gravid i dag, selv om vi ikke har fortalt det rundt. Men noen har sikkert sett magen min og gått ut i fra at jeg er gravid. Det er da man føler seg lekker....

Magen og puppene er større, men vekten har gått ned. Likevel føler man seg som den hvalen når folk går rundt og er sikre på at jeg er gravid.
Hva? Så kjedelig :( hvordan reagerte de? Mine hadde blitt kjempe skuffet om de ikke hadde hørt det fra oss.
 
8+1

Letter litt i dag. Fortsatt kvalm, men det er ikke fullt så ille. Det var også noen få dyrebare minutter jeg ikke var kvalm!
 
Fredag lørdag og søndag var jeg veldig god! Tenkte, nå er det på vei over! Men gjorde nok alt for mye, kjente jeg var ganske sliten på søndagen. Men datteren min fylte året og det var ikke bare å hoppe over. Så da ble jeg sengeliggende mandag og i dag. Det var vel verdt det, og er veldig glad for at jeg ikke gikk glipp av bursdagen hennes. Men håper de gode dagene kommer tilbake. Sliter mye på når man er lenket til sengen.

Utenom kvalme har også hodepinen begynt å komme. Nattesvetten er der som før, samt tett nese. Ømme og voksende bryster.

Sjekket vekten min, har tatt av 3 kg. Det er ganske bra, for jeg pleier være så dårlig at jeg tar av haugevis av kg. 3 kg ned og nå i uke 9, det er bra til å være meg. Selv om legen mener jeg skal legge på meg og ikke ta av. Gjør så godt jeg kan, men kan ikke tvinge mer mat i meg enn jeg klarer.

Jeg er også nå 100% sykemeldt. Har nå kommet til det pkt at det er ok. Klør ikke fullt så mye i fingrene. Er mer opptatt av gode dager der jeg fungerer noenlunde. Som helgen. Den var gull verdt!

Var også på svangerskapskontroll på mandag. Hjertet banker fint, og jeg ser knøttet har vokst :)
Svimler en del pga BT, men er ikke veldig lavt enda. Tidligere har jeg hatt helt nede i 80/50, og da ble jeg innlagt for væskebehandling, men nå er det bare litt lavt.

Håper formen kommer seg mot jul, og at julaften blir fin :)
 
Dagene etter forrige innlegg ble stadig bedre. Julen ble ganske god :) Fikk feiret julaften på normalt vis, og var på middag 1 og 2 juledag. Fantastisk! Kjempetakknemlig for at jeg klarte det, og at kvalmen ikke drepte all juleglede. I dag er kvalmen verre igjen, men jeg er bare glad den ventet til i går kveld før den steg igjen. Da var jo det meste overstått :)
Nå er jeg 10 uker. Håper det bare gjenstår noen få uker med kvalme og hvile. Er ikke mange timene jeg kan være oppe, men håper det snur snart!

Ellers har jeg bestilt meg en baby journal fra moleskine. Håper den kommer snart. Har lyst å begynne å føre litt ned der til senere. Elsker sånne skrive duppeditter ;)

Jeg bor på en rar liten plass. Noen hadde sett meg og min samboer hos legen, og da hadde hun ringt rett til vår familie og spurt om jeg var gravid. Her skal det ikke mye til før ryktene surrer og går. Så nå vet alle i våre familier at jeg er gravid. Så fikk de vite det rette veien. Så får ryktene bare gå.
 
I det siste har jeg vært mye bedre. Jeg må fortsatt hvile mye, men kvalmen er mye bedre. Kjempeherlig! Håper håper det kan fortsette slik, og at den til slutt forsvinner helt! Blir storkrevende nå :p
Litt mer bekkenløsning, men det for gå.
På nyttår fikk vi feiret litt sammen med venner. Var hjemme tidlig, orket ikke være med på festlighetene utover kvelden, men var med på middagen, og er kjempetakknemlig for det :)

Ellers har magen begynt å komme. Ikke ordentlig mage, for det er så tidlig, at jeg bare er oppblåst. Men kan ikke gjøre noe med den likevel. Har ikke klart å legge på meg, men virker nå som jeg ikke tar av så mye lengre, så det er også kjempepositivt.

Skal på UL igjen 19 januar. Gleder meg masse! Kanskje vi også får vite kjønn ;)
 
I det siste har jeg vært mye bedre. Jeg må fortsatt hvile mye, men kvalmen er mye bedre. Kjempeherlig! Håper håper det kan fortsette slik, og at den til slutt forsvinner helt! Blir storkrevende nå [emoji14]
Litt mer bekkenløsning, men det for gå.
På nyttår fikk vi feiret litt sammen med venner. Var hjemme tidlig, orket ikke være med på festlighetene utover kvelden, men var med på middagen, og er kjempetakknemlig for det :)

Ellers har magen begynt å komme. Ikke ordentlig mage, for det er så tidlig, at jeg bare er oppblåst. Men kan ikke gjøre noe med den likevel. Har ikke klart å legge på meg, men virker nå som jeg ikke tar av så mye lengre, så det er også kjempepositivt.

Skal på UL igjen 19 januar. Gleder meg masse! Kanskje vi også får vite kjønn ;)
Spennende! Vi skal også på tul 19 januar, får da vite kjønn :D
 
Back
Topp