Sinnatagg

Aprilbaby

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
Blir helt matt av og til over hvor sint poden kan bli når han ikke får til noe eller når han ikke får lov til noe. Hyler og kastet seg på gulvet, dunker hodet bakover. Kaster ting veggimellom. Klapser seg i ansiktet også når han får tilsnakk eller blir sint, har gjort det lenge nå. Prøver å være bevisst på å si i fra på en rolig måte for å unngå det men funker ikke alltid nei. Flere som har hissigpropper?
 
Ohhhh yeees. Akkurat som å høre om han her i hus det der. Bare han i tillegg slår/prøver å slå oss. Og er han sint for noe så springer han rundt å finner på ting etter ting som han vet han ikke har lov til. Er til å bli gal av [emoji13]
 
Samme her. Prøvde å slå meg en gang, men jeg stoppet armen hans i luften og sa med bestemt stemme at han hadde lov å være sint, men ikke slå. Har ikke slått siden, men hyler og skriker, og legger seg på gulvet, eller trekker seg vekk fra oss. Stenger oss ute og øker volum om vi prøver å roe seg ned....

Vi har begynt å over se han og snakker oss i mellom som ingen ting har skjedd. Det er tunkt for vi hører jo ikke hva vi sier, men til slutt roer hissipoppen seg ned.
 
Ikke akkurat hissigpropp, men hun vrenger trynet i gråt hvis hun får tilsnakk. Hehe. Gruer meg til trass og jævelskap. :D
 
Ikkje så sinna, men til tider veldig trassig ;) Ooooog "hangry", ikkje tilsnakkandes omtrent på morran før han har fått i seg mat eller drikke.
Og i dag hadde han fått det for seg at han ikkje skulle ha bukse på :D var eit mareritt å få kledd han til barnehagen....
 
Hehe det er litt "godt" å høre at vi ikke er alene, for det har føltes litt slik. "Alle" andre 1-2 åringene vi har møtt her omkring virker så rolige, ivertfall ikke så eksplosive!
 
Vi har en skikkelig hissigpropp! Men har vært det lenge. Var en periode det var så ille at vi ble bekymret da hun gikk inn for å skade seg selv. Hadde blåkul i panna og selvpåførte bitemerker. Men vipps så kom setningene og hun ble med ett mye roligere. Gjør seg fortsått og kan til en viss grad komme unna sinneutbrudd med prat. Hun blir selvfølgelig sinna om hun ikke får det som hun vil eller om vi ikke forstår hva hun vil, men mer normal trass. Ja, hun kaster seg bakover og tramper og hyler og kaster det hun har i hendene, men går ganske raskt over når hun skjønner det ikke er noe vits. :)
 
Back
Topp