Sinnasnekkeren

Her er alt nyoppusset utenatt trappa, så han trenger ikke komme hit. Tror ikke jeg hadde sluppet han inn heller :p

Vaskerommet i kjelleren. Det har vært fukt der, så vi har vært flinke og drenert rundt huset, isolert og lagt plast på. Det burde ha vært vasket ordentlig ned og brukt noe muggmiddel et par steder, og så må noe plank i taket byttes ut. Når det er helt tørt og rent må det males. Sinnasnekker'n ville nok laget det ordentlig fint med isolasjon og fliser, men det har vi ikke råd til. Men alle har vel råd til å vaske, ville han ha sagt. Unnskylder meg med at jeg ikke ville holde på med det mens jeg gikk gravid, og heller ikke med baby i bæresele, men nå er det ikke mange unnskyldninger igjen. Må vel til snart. :p

Ja. Og med tanke på at vi ikke hadde tid til å gå over leiligheten før vi flytta inn da e lå på barsel i 1 uke etter fødsel og da vi kom hjem var det knapt 3 uker igjen før vi måtte flytte. Når gubben overtok nøklene hadde han ikke tid til å se over leiligheten. Men det første vi møtte da vi låste opp døra på vår nye leilighet kvelden før vi flytta inn så var det 5-6 svære hull i veggen etter flytehyller og bilder. Og sånn fortsatte det fra rom til rom.

Men nu står vi med planer om å pusse opp leiligheten.

Ja. Og med tanke på at vi ikke hadde tid til å gå over leiligheten før vi flytta inn da e lå på barsel i 1 uke etter fødsel og da vi kom hjem var det knapt 3 uker igjen før vi måtte flytte. Når gubben overtok nøklene hadde han ikke tid til å se over leiligheten. Men det første vi møtte da vi låste opp døra på vår nye leilighet kvelden før vi flytta inn så var det 5-6 svære hull i veggen etter flytehyller og bilder. Og sånn fortsatte det fra rom til rom.

Men nu står vi med planer om å pusse opp leiligheten.
Åååh herrefred :( hadde blitt så irritert :o

Ikke så veldig mye tror jeg! :) Huset er nytt i 2012, så kanskje han hadde klaget på spikerhull som ikke er flikket i ;)

Åååh herrefred :( hadde blitt så irritert :eek:
Var mildt sagt forbanna. Og da e så at gardinstengene var fjerna i tillegg så tentes alle pluggene i meg. Så da vi fikk hjelp til å flytte alle tingene inn i ny leilighet måtte vi ut og kjøpe gardinstenger for flere hundre kroner. Var ikke så hyggelig å oppdage alle hullene i veggene da vi fant ut at de var helt umulig å tette igjen uten å måtte sette noe over der igjen. Blir ikke fint å tette hull i betongvegger.
Stua er verst, men der har vi hatt "flaks" med å ha store bilder som vi har hengende over hullene. Noen synes, men de verste er bak bildene.

At vi har startet overalt samtidig og ikke gjort d ferdig. Rekner med at han har satt oss til å ordne med listingen, og så hadde han gjort ferdig loftet som per dags dato kun er råloft,

Var mildt sagt forbanna. Og da e så at gardinstengene var fjerna i tillegg så tentes alle pluggene i meg. Så da vi fikk hjelp til å flytte alle tingene inn i ny leilighet måtte vi ut og kjøpe gardinstenger for flere hundre kroner. Var ikke så hyggelig å oppdage alle hullene i veggene da vi fant ut at de var helt umulig å tette igjen uten å måtte sette noe over der igjen. Blir ikke fint å tette hull i betongvegger.
Stua er verst, men der har vi hatt "flaks" med å ha store bilder som vi har hengende over hullene. Noen synes, men de verste er bak bildene.
Uff nei det er ikke noe fint i det hele tatt :( :(

Har ingen prosjekter på gang, så hadde nok ikke fått så mye kjeft. Skulle han gjort noe her, ville jeg satt stor pris på nytt kjøkken, eller et vaskerom.. Eller nytt bad..

Småpirk bare. Har pusset opp hele leiligheten. Samboeren er tømrer, så han er flink til å ferdigstille ting han begynner på. Eneste problemet vi har er at det ikke er lov til å bråke i borettslaget etter 16(!!!!), så da tar ting plutselig litt lenger tid i og med at de fleste ikke har mulighet til å drive hjemme hos seg selv på dagtid om man har en jobb..

Småpirk bare. Har pusset opp hele leiligheten. Samboeren er tømrer, så han er flink til å ferdigstille ting han begynner på. Eneste problemet vi har er at det ikke er lov til å bråke i borettslaget etter 16(!!!!), så da tar ting plutselig litt lenger tid i og med at de fleste ikke har mulighet til å drive hjemme hos seg selv på dagtid om man har en jobb..
Etter 16??? Det var sa ufattelig tidlig :o

Massa. Kledningen ute,nytt bad i 2 etasje. 2 soverom oppe. . KellAren.

Oj kl 16 de var tidligt. Va e detta før stelle.

Han ville kikket på stabelen med parkett, satt blikket I oss og krevd svar på hvor lenge den hadde stått midt I stua.

(Snart fem timer, ville vi svart, og ødelagt hele programmet.)

Ingenting. Men han kan gjerne bygge på. Skulle hatt større stue og to rom til ;) men vi skal gjøre det selv :)

Ja, det er super tidelig.. Er en del eldre her, som også sitter i styret og de har bestemt at sånn skal det være. Samboeren har meldt seg inn i styret selv nå da, for å prøve å pushe på litt endringer :p
Jo men hallo :o de fleste er jo ikke hjemme engang før den tiden :o får jo aldri gjort noe da jo :o

Han ville nok ikke reagert så mye, vi gjør ferdig en ting av gangen. Men små unntak. Men han fint kunne ha gjort MYE! Badet fra 68 f.eks. Men huset er tett og tørt, ingen åpen isolasjon, vi har brukt 100 000 på elektriker siste årene (har funnet endel som tyder på at gamle huseier mekka litt selv :-o ), ingen dusjing rett på gulv etc.

Når vi jobber derimot ville han nok sagt en hel del. Manne er petimeter og alt skal gjøres bra. Jeg har opplevd at han har revet ned lister som en snekker har satt opp noen timer før??? Dette gjør at jeg ikke gjør noe selvstendig, men er ganske flink til å holde, hente, kappe (det satt langt inne) og være på rett sted. I følge min mann er samarbeidet utmerket, men det er jo dritkjedelig å ikke gjøre noe skikkelig selv! Jeg kan, men ingenting blir bra nok for han...

Tror han hos oss ville reagert på mye rot. Vi har overtatt bruket etter svigers, som bare har sluppet alt og dratt sin vei. Ikke har de tenkt å hjelpe oss så mye med å få orden virker det som. Så i tillegg til å få driftsbygningen opp å gå - slik at bruket forhåpentligvis vil drive seg selv økonomisk står mye av huset på hode :/ I tillegg til et halvferdig malt hus - det tar en evighet å male et hus på 500 kvm.. Alt for stort! :)
Kunne veldig gjerne tenkt meg å fått hjelp til "roterommet", hvor det står mye store møbler, og jeg gjerne skulle ha gjort om til to soverom og fått fikset badet som er tilhørende slik at det er brukende. - spesielt nå som bekkenet mitt er dårlig, og det å gå opp til bad og soverom i 2 etg er like spennende hver gang.. Har lyst å ha soverom til oss og den lille i 1 etg når hun kommer til verden, for her nede er egentlig badet ganske stort og passer fint til stellerom - når jeg (eller mine medhjelpere) har fått fikset det opp :)
Jeg har prøvd å ta et rom av gangen etter at vi flyttet hit, men etter at jeg ble gravid har alt stoppet opp inne. For jeg er rett og slett ikke i form til å ta i noen tunge tak :( Mine kjære foreldre har heldigvis hjulpet oss godt på vei, og har lovet at de skal ta seg fri en helg i oktober for å komme å hjelpe meg litt videre på vei inne :)
Hadde det ikke vært for at sinnasnekkereren går på TV, skulle jeg så ha prøvd å få meldt oss på :P Men jeg er ikke så interessert i å komme på TV :P

Back
Topp