Simo kombivogn - maksvekt for bag?

Alhavn

Andre møte med forumet
Noen som vet hva maksvekten for bruk av bagdelen til Simo kombivogn er? Har 2015-modellen om det har noe å si. Det står ikke noe i brukermanualen som jeg kan se, og fant ikke noe helt klart svar ved å google.. :confused: Min lille krabat nærmer seg 8 kg nå og begynner også å bli ganske lang så han har nok snart vokst ut av bagen :)

Noen som vet hva maksvekten for bruk av bagdelen til Simo kombivogn er? Har 2015-modellen om det har noe å si. Det står ikke noe i brukermanualen som jeg kan se, og fant ikke noe helt klart svar ved å google.. :confused: Min lille krabat nærmer seg 8 kg nå og begynner også å bli ganske lang så han har nok snart vokst ut av bagen :)

Jeg tviler på at vekten har så mye å si, siden understellet er det samme, og det er det som tar vekten. :)
Du kan jo evt. snakke med forhandleren, men den holder garantert helt fint til du bytter til sportsdelen. :)

Jeg tviler på at vekten har så mye å si, siden understellet er det samme, og det er det som tar vekten. :)
Du kan jo evt. snakke med forhandleren, men den holder garantert helt fint til du bytter til sportsdelen. :)
Tenker i forhold til å bære bare bagen. Bor i 4. etasje uten heis, så bruker å bære ungen en del ned og opp trappene imens han ligger i bagen. Litt kjipt om bagen da plutselig skulle ryke..! (for å sette det litt på spissen) :eek:

Tenker i forhold til å bære bare bagen. Bor i 4. etasje uten heis, så bruker å bære ungen en del ned og opp trappene imens han ligger i bagen. Litt kjipt om bagen da plutselig skulle ryke..! (for å sette det litt på spissen) :eek:

Ah, sånn å forstå ja.
Da er det jo bæreselene det kommer an på. Se hvor godt de er festet. De ryker neppe alle på en gang.
Ellers kan du jo evt ta bagen på ryggen og han i armene? :)
4. etg uten heis? Da blir du garantert veldig sprek ihvertfall! ;)

Fant dette på manualen
image.jpeg

Aah, tusen tusen takk! :D Da har jeg tydeligvis ikke kikka godt nok selv.. :confused: Syntes det var litt rart at det ikke stod der ja..
Vet ikke om det sto i manualen som ble med vogna (siden vogna mi ligger på loftet for øyeblikket) men fant den på nettet, så fint vi har internett :-D

Oi, 15 kilo maks på sportsdelen? :eek: bør kanskje bytte ut sovevogna i barnehagen da, vil tippe poden nærmer seg 15 kilo nå...
Syns 15 kg hørtes rart ut, vet ikke hvor tung et barn på 3-4 år veier til vanlig siden vogna kan brukes til den alderen... (Har ikke barn selv enda) Men jobbet i en barnehage og der var det ei på over 4 år som brukte den til å sove i, ikke noe problem, ikke var hun liten for alderen heller.

Syns 15 kg hørtes rart ut, vet ikke hvor tung et barn på 3-4 år veier til vanlig siden vogna kan brukes til den alderen... (Har ikke barn selv enda) Men jobbet i en barnehage og der var det ei på over 4 år som brukte den til å sove i, ikke noe problem, ikke var hun liten for alderen heller.
Jeg satser på det går fint, regner med han er ferdig med soving i løpet av sommeren. Han er jo kun 2 år, men lang for alderen og tipper han veier rundt 14-15 kilo nå. Aldri tenkt over at det var en maksvekt :p i alle fall ikke at den var såpass "lav".

Vet ikke om det sto i manualen som ble med vogna (siden vogna mi ligger på loftet for øyeblikket) men fant den på nettet, så fint vi har internett :-D
Hahah, fint vi har noen som kan å lete sier nå jeg - som sagt prøvde jeg å google selv, men fant det ikke ut :rolleyes:

Emmaljunga har også 9 kg på bag og 15 kg på sportsvogn! Så er nok ikke så lavt med 15 kg som man kanskje tenker :)

Emmaljunga har også 9 kg på bag og 15 kg på sportsvogn! Så er nok ikke så lavt med 15 kg som man kanskje tenker :)
Sikkert ikke. Og er jo ikke normalen for en 2-åring å være så lang som min er (og dermed også tung). Ser jo han er større en enkelte av 3-åringene på avdelingen. Har bare aldri tenkt over at han kunne være nær maksgrensa på vogna, så for meg simo var en vogn som kunne brukes lenge. Får se meg om etter noe annet om han fortsatt sover på dagen etter sommeren.

Back
Topp