Shopping med barn på kvelden

nygarda

Glad i forumet
I disse førsjulstidene ser jeg mange som har med barn på shopping sent på kvelden, det kan være både kl 21 og 22.... Er det bare jeg som reagerer på dette? Spedbarn har jo ikke døgnrytme enda, men barn fra ca 6 mnd opp til 2 år bør jo være i seng lenge før kl 22?

Er det fordi noen har sånn døgnryme på ungene at de legger seg kl 23? Om man er alene med et barn kanskje man ikke har noe annet valg enn å handle sent på kvelden?

Bare lurer....[8|]

Nå bor ikke vi en plass der det er noe senter,men om vi hadde kunne vi nok ha tatt oss en kveldshoping,jeg er alene med ungene,minsta 100% så det er ikke bare,bare å dra noen plass uten henne.

kan nok være mange grunner til at foreldre har barna oppe sent. kanskje de nettopp har vært på ferie og døgnrytmen er litt snudd feks, eller at barna har sovet altfor lenge på dagen i forhold til hva de pleier. og noen har kanskje bare heeeelt nødt den ene kvelden i året..:)

Hadde det være noe jeg virkelig hadde hatt nødt til å kjøpe, så hadde jeg tatt med
sønnen min.. har ikke så mange andre valg, ser ikke problemet med det..

kunne ikke falt meg inn å dra med meg mia på handling på kveldstid. jeg planlegger heller, og får ting gjort på dagtid. om jeg måtte gå aldri så langt osv. jeg er alene med hu i 2 uker om gangen, ingen familie som bor rett i nærheten her så jeg må klare meg selv da. 

Her hadde senteret senåpent en torsdagskveld, åpent til 23. Og McDondals tror jeg var til 24.
Det var SINNSYKT med overtrøtte unger overalt på senteret og McDonalds etter klokka 23.
 ( Jaa...jeg og vennindene mine spiste der før vi dro hjem[:-] )

Vi fatta ikke hva folk tenkte med, masse sure, trøtte og slitne unger på senteret så sent på kvelden.
Det hører ikke hjemme noe sted etter min mening.

Vi hadde ikke med oss ungene nei.

Jeg fatter dere som er alenemødre som kan være ute med ungene klokka 20-21.
Men jeg fatter ingen som er ute med ungene på sentreret klokka 21-23 +.

Der hvor jeg jobber vrimler det alltid rundt en haug med kids sent på kvelden, vi stenger kl 21...
Og de hyler og bærer seg og er tydelig trøøøøøøøøtte..

Jeg hadde aldri orket å ha med lillemann på shopping etter kl 18, hadde bare vært grining og mas.

Jeg tenker slik som deg ja...

ORIGINAL: lnie

Jeg jobber på et senter..Og har sett maaange små der ganske så seint, tilogmed på nattåpent, til 23-24. Har sett at det har vært familier, hvor det har vært både mamma&pappa, hvor en kunne blitt hjemme.. Mange unger blir også "forlatt" på benkene utenfor eller i butikken jeg jobber, mens det tar laang tid før det kommer foreldre.

Fy faen....SÅNT blir jeg forbanna på altså.....helvette heller[:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Ikke alle som har noe annet valg enn å ta de med seg for å bli ferdige med det de skal.

Jeg mener at unger ikke har noe vondt av en kveld eller flere en sjelden gang de de er lenger oppe og evt med på handling på kveld. Vet jo ikke noe om hvorfor fremmede har valgt som de gjør, så synes vi skal la være å bry oss med sånt. Finnes MYE verre ting å ta unger med på [;)] Og som flere sier, ikke alle som har et valg, og sikkert en grunn til at det blir sånn.

Jeg reagerer på det. Syns ikke små barn har noe å gjøre på et kjøpesenter så sent. Og hva får foreldrene ut av det? Jeg kunne ikke hatt med mine i alle fall, da hadde jeg ikke fått kjøpt noe som helst for det hadde bare vært grining....

jeg hadde ikke tatt snuppa med meg på shopping etter legge tid, det hadde blitt ett mareritt..
men tenker ikke over at andre gjør det

Sander hadde aldri vært med i butikkene så seint. Da hadde jeg heller latt være..

Jeg var på nattåpent forrige tirsdag, og da så jeg nettopp det du sier. Mange små barn, kl 23-24 på kvelden. Jeg synes ingenting om det, de har ingenting der å gjøre!

Nå blir jeg vel halshugget, men jeg bet meg merke i at de fleste ungene (ikke alle, men kanskje 90% av de jeg så) ikke var etnisk norske.

ORIGINAL: Labambie

Jeg var på nattåpent forrige tirsdag, og da så jeg nettopp det du sier. Mange små barn, kl 23-24 på kvelden. Jeg synes ingenting om det, de har ingenting der å gjøre!

Nå blir jeg vel halshugget, men jeg bet meg merke i at de fleste ungene (ikke alle, men kanskje 90% av de jeg så) ikke var etnisk norske.

Kan jo være de har en helt annen døgnrytme til å begynne med?

En jeg jobber med har en sønn på 2,5 år som sover lur i 15-16 tiden på ettermiddagen om han er sliten...

Jeg personlig synes det er for jævlig å se foreldre som har med barn på nattåpent, der barna går rundt og gråter og hyler fordi de er slitne og trøtte. Har sett mange barn fastbundet i vogn, som hyler og griner av utmattelse kl 23 på kvelden. Da snakker jeg om barn på 3-4 år som ikke har så lett for å sovne i vogn. 

Back
Topp