Shoppestopp

KineLee

Forumet er livet
Julibarna2014
Noen som har gjort dette? :) hvordan gikk det? Hvor lenge hadde du stopp? Og hva med ting til barnet/barna?

Tror jeg aldri har kjøpt noe som ikle var nødvendig....

Prøver meg på det nå, kjøper ALT for mye klær og slikt til barna. Får liksom aldri nok, ikke har vi økonomi til det heller..

Nå prøver jeg å selge unna litt, slik at jeg kan kjøpe nødvendige ting som vintersko og andre ting de trenger nå som kulda nærmer seg.

Men det er skikkelig vanskelig å holde seg borte, må være en form for sykdom jeg har! Hehe..

Shoppestopp hadde nok ikke funket med 3 barn. Men jeg MÅ slutte å kjøpe ALT jeg har lyst på...

Haha, shoppestopp fungerer ikke her i gården gitt...

Full shoppestopp har jeg ikke forsøkt, men jeg har hatt interiørstopp i flere år. Det var en periode helt merkelig hvor mange telysglass jeg fikk lyst på! Og nesten like merkelig hvor lite jeg har savnet dem...

Og uten at jeg har brukt ordet shoppestopp har vi vel det på ting til jentungen nå. Det er alltid vanskelig å si nei når hun ønsker seg en ny bok eller leke, men nå må vi spare ønskene til jul.

Kjøper såpass lite klær og annet, at jeg tror ikke det ville hatt noe å si. Vi burde heller gjort noe med matbudsjettet vårt :p

Jeg er virkelig ikke glad i å handle, og handler først når jeg absolutt må, så shoppestopp har jeg vel stadig vekk.

Etter denne mnd har jeg shoppestopp.

Har kjøpt meg to skinnjakker og en vinterdunparkas, til den nette sum av 14300 totalt.

Men har spart da, halvparten hvertfall :) Og så har jeg bursdag så får litt penger der.

Men frøkna trenger jo nye klær, så denne mnd har det blitt nye gensere, skalljakke og et par sko. Neste mnd er det vintersko og bukser. Forrige mnd var det luer og ull på salg. Prøver å fordele det litt :
Kjøper to leker og en bokpakke fra Goboken hver mnd også :)

Prøver meg på det nå, kjøper ALT for mye klær og slikt til barna. Får liksom aldri nok, ikke har vi økonomi til det heller..

Nå prøver jeg å selge unna litt, slik at jeg kan kjøpe nødvendige ting som vintersko og andre ting de trenger nå som kulda nærmer seg.

Men det er skikkelig vanskelig å holde seg borte, må være en form for sykdom jeg har! Hehe..
Samme her altså. Pluggen er 14 mnd og har allerede kjøpt 7 vogner. Har nå to bilseter ( jeg har ikke bil eller lappen selv :o) og enormt mye klær og leker. Kjøper hinsides mye. Skammer meg litt. Kjøper også endel til meg selv, men ikke like mye da. Men blir jo endel når man regner det ut. Jeg skal prøve shoppestopp frem til desember i første omgang. Vil også bli mer bevist på matbudsjett!

Samme her altså. Pluggen er 14 mnd og har allerede kjøpt 7 vogner. Har nå to bilseter ( jeg har ikke bil eller lappen selv :o) og enormt mye klær og leker. Kjøper hinsides mye. Skammer meg litt. Kjøper også endel til meg selv, men ikke like mye da. Men blir jo endel når man regner det ut. Jeg skal prøve shoppestopp frem til desember i første omgang. Vil også bli mer bevist på matbudsjett!
Må jo vera deilig å ha så god råd da:) Nyt det:)

Tror ikke det hadde funket for meg. Jeg må glede meg selv litt med hard earned money ;) sparer også :)

Hadde shoppestopp i januar og februar i år :) kjøpte ingenting nytt til snuppa heller da.

Har hatt shoppestopp ett år en gang for å se om jeg klarte det.var ikke noe problem.gjaldt ikke barna.kun klær til meg og interiør osv.verken savnet el manglet noe.kanskje jeg burde gjøre det igjen...

Hadde shoppestopp i 1 år og 10 mnd til meg selv, mens sambo tok videreutdanning. Gikk helt fint! Måtte fortsatt handle til vesla da, men prøvde å redusere det. :)

Det har jeg aldri tenkt på, men så er jeg blandt de som ikke er spesielt glad i å shoppe. Meeeen, det kan jo endre seg når vi får barn. :p

Ett år. Bare ting til meg selv som ikke var lov fordi jeg handla så mye unødvendig!! Det gikk veldig bra :)

Back
Topp