Shoppa :)

Sniker... Barnevogner er fritatt for toll, men ikke mva ;) Har bestilt mange vogner fra utlandet.

Det er riktig at man ikke betaler toll på barnevogner.
(Tollvesenets importkalkulator, legg inn fiktiv sum på produkt barnevogn, og du får 0,- i toll: http://www.toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx?id=153564)
Du må allikevel betale 25% i moms.

Jeg sjekket priser på å bestille barnevogn fra tyskland, men med vogn, bilsete og litt ekstrautstyr sparte jeg kun 1000 etter frakt og moms i forhold til å bestille fra vognimport.no og finne de billigste norske nettbutikkene.
I og med at man må betale frakten tilbake hvis man må reklamere på produktet var det ikke lønnsomt.

Beklager brukte feil ord. Det viktigste er uansett at du ikke bare kan reise til Sverige å handle for hva man vil.

Sent from my GT-I8730 using BV Forum mobile app

Må bare tipse deg siden jeg ser du skal ha emmaljunga vogn. Har en edge duo fra førstemann og er super fornøyd, så det regner jeg med du blir også, men vognene er jo så sinnsykt dyre her omkring.
Nå er jo jeg fra østlandet da og gjør det litt lettere for meg, men vi reiste til Strømstad og kjøpte Emmaljunga edge duo inkl stelleveske, parasoll og voksi urban pose og betalte rett over 8000 norske.
City cross er litt annerledes da vogn, bag og stelleveske kjøpes separat, men om du vil spare inn noen tusen så lønner det seg altså (ei venninne kjøpte i 2011 full pakke med citycross inkl bag, bilsete, stelleveske og voksi urban pose og betalte rett over 10 000).
Eneste ulempen er jo at de ikke sender emmaljungavogner slik at man må hente de selv og at vognen må bestilles noen uker i forveien.
Er jo noe å tenke på kanskje...

Har også hørt at det er lurere å kjøpe i Sverige. Hvor bestilte dere og fra hvor? Har nemlig planer om å kjøpe vognen i Strömstad, da det tar ca. 2 timer å kjøre fra Drammen! Pleier å ta en harry-tur i ny og ne uansett :)

Har også hørt at det er lurere å kjøpe i Sverige. Hvor bestilte dere og fra hvor? Har nemlig planer om å kjøpe vognen i Strömstad, da det tar ca. 2 timer å kjøre fra Drammen! Pleier å ta en harry-tur i ny og ne uansett :)

Kattis Babyshop i Strømstad forhandler Emmaljunga. :) Butikkene på Nordby (Gränsens Barnbutik) og Svinesund (Happyland) har ikke Emmaljunga etter hva jeg har funnet ut på nett.

Tenkte å sende mail til Kattis med prisforespørsel på det vi skal ha. Kanskje inkl. annet utstyr vi mangler, siden vi ikke skal ha "full pakke" til vogn.
Så får vi vurdere både pris og evt. reise senere mtp service/ reklamasjon. Må man tilbake til samme butikk dersom vognen trenger service eller for å reklamere?

Kattis Babyshop i Strømstad forhandler Emmaljunga. :) Butikkene på Nordby (Gränsens Barnbutik) og Svinesund (Happyland) har ikke Emmaljunga etter hva jeg har funnet ut på nett.

Tenkte å sende mail til Kattis med prisforespørsel på det vi skal ha. Kanskje inkl. annet utstyr vi mangler, siden vi ikke skal ha "full pakke" til vogn.
Så får vi vurdere både pris og evt. reise senere mtp service/ reklamasjon. Må man tilbake til samme butikk dersom vognen trenger service eller for å reklamere?

Åååå, de kikket jeg på i går! Så bra det var samme butikken! :) Så lurt å høre med de om pris osv. på andre ting enn vognen, nå skal jeg definitivt sende en mail dit og kikke litt mer på nettsiden deres! :) Takk for tips!

Jeg vet ikke helt med service og reklamasjon! Det er vel vanlig at hvis man skal reklamere varen så må du som regel til samme sted du kjøpte den. Hvis ikke det er en kjent kjede selvsagt. Service burde vel gå greit overalt. Tviler på at de krever kvittering på hvor du kjøpte vognen. Men dette er selvsagt hva jeg tror da! :)

Beklager brukte feil ord. Det viktigste er uansett at du ikke bare kan reise til Sverige å handle for hva man vil.

Må bare snike litt her:) Du kan jo det da! Er bare å putte vogna i bilen og kjøre over grensa!
Godt mulig det ikke er lov, men tollerne har mye annet å bruke tiden sin på enn en barnevogn.
Jeg hadde gjort det lett, sjangsen for at du blir stoppa er minimal
Jeg har faktisk blitt stoppa en gang, da sa de bare hei til oss og vinket oss videre.
De er ute etter de som smulger litervis med sprit eller kilovis med kjøtt.
De gidder da ikke bry seg med en gravid dame med barnevogn!

Må bare snike litt her:) Du kan jo det da! Er bare å putte vogna i bilen og kjøre over grensa!
Godt mulig det ikke er lov, men tollerne har mye annet å bruke tiden sin på enn en barnevogn.
Jeg hadde gjort det lett, sjangsen for at du blir stoppa er minimal
Jeg har faktisk blitt stoppa en gang, da sa de bare hei til oss og vinket oss videre.
De er ute etter de som smulger litervis med sprit eller kilovis med kjøtt.
De gidder da ikke bry seg med en gravid dame med barnevogn!

Det kommer jo helt ann på hvem du møter på det. Enig i at det i utgangspunktet er storsmuglerne de er ute etter, men er jo greit å følge loven også.

Her har vi kjøpt søskenvogn og så har jeg bestilt babynest av ei venninne som snart er i posten :D
Mangler litt småting som lekegrind, ny seng til storesøster siden mini skal overta sprinkelsenga osv, men det er det ingen hastverk med, så det tar vi nærmere sommern tenker jeg..
Eller så må vi vel kjøpe litt nytt tøy osv, hvertfall om det viser seg å være gutt.

Gleder meg til å gå å titte på litt nytt fremover, men oul først så får vi se ;)

Her er vogna vi har kjøpt, er veldig fornøyd :DVis vedlegget 48563

Va e de för vogn? Kosta den?? Må säker ha en eg og,

Det kommer jo helt ann på hvem du møter på det. Enig i at det i utgangspunktet er storsmuglerne de er ute etter, men er jo greit å følge loven også.

Akkurat der gir jeg ganske blanke i loven altså:p

Akkurat der gir jeg ganske blanke i loven altså:p

Det får jo være hver og en sitt valg. Syns bare det er greit å opplyse om det når noen sier at det er mye billigere å kjøpe vogna i Sverige. Kjipt å bli anbefalt det, ikke vite om det og bli stoppa på grensa. Dyrere blir det jo ikke da man kan få tilbakebetalt den svenske mva.
En anna ting å tenke på er at kursen ikke er like bra lenger så ikke noe å spare der om ikke prisen faktisk er lavere.

Sent from my SGP311 using BV Forum mobile app

Va e de för vogn? Kosta den?? Må säker ha en eg og,

Det er en Mountain buggy duet, like smal som en vanlig duo vogn, og kommer gjennom alle døråpninger. VI prøve først duo (den store søskenvognen) men den var ubehagelig å trille og måtte bruke hele kroppen for å få manøvrert den, men duet (som vi endte opp med) Var fantastisk, den var like enkel å manøvrere som en vanlig enkel vogn.
Den ligger på rundt 7000, men vi kjøpte den "brukt" for 4500 (den var kjøpt i utlandet og de hadde ikke tatt den ibruk, så egentlig helt ny men brukt.. hehe)

Vi kjøpte på Kattis i strømstad, ringte inn et par uker i forkant og hørte hva de hadde inne i butikk og hva som evt måtte bestilles. Så fikk vi en hentedato og vognen sto ferdig montert og klar til å dra.
Vi er veldig fornøyd med den.

Vet folk her prater om fortolling osv, vi tok med vognen i tollen på vei hjem, og det eneste de gjorde var å omregne svensk moms til norsk og vi måtte betale mellomlegget, mener å huske at det kom på nesten 120,-kr så så ille er det ikke å fortolle den altså.
Må og nevne at når man handler i verige så er det 3000 tollfritt per pers, så er man 2 så er fort grensa 6000 og enda tre så er grensa 9000.-

Handler du for over 3000 skal det fortolles da...

Når vi handlet barnevogn tok vi da med den i tollen, eneste vi måtte betale var mellomlegget mellom momsen på rundt 120,-kr. fikk kvittering og kjørte videre. Så vil si det fortsatt lønner seg å kjøpe vogn i sverige.

Back
Topp