Sex

Elsols

Forelsket i forumet
Jeg er redd for at dette blir et sexløst svangerskap - fordi vi har jobba masse for dette, og jeg/vi er livredd for å framprovosere en abort. Er det en normal tankegang? Og hvor normalt er det egentlig å IKKE ha sex under et helt svangerskap? For dere som har vært gravid før - hvordan har deres stilling vært til dette?

Jeg mener selvsagt sex med penetrering her, ikke at vi skal sove i hver vår seng! :smiley-bounce022
 
Jeg er redd for at dette blir et sexløst svangerskap - fordi vi har jobba masse for dette, og jeg/vi er livredd for å framprovosere en abort. Er det en normal tankegang? Og hvor normalt er det egentlig å IKKE ha sex under et helt svangerskap? For dere som har vært gravid før - hvordan har deres stilling vært til dette?

Jeg mener selvsagt sex med penetrering her, ikke at vi skal sove i hver vår seng! :smiley-bounce022
Jeg hadde vel sex toppen 4 ganger forrige svangerskap :hilarious:
 
Er nok ganske normalt, hører jeg. Først er man redd for å blø (selv om man vet det bare er skjøre slimhinner), også senere blir det kanskje litt rart når kroppen er så annerledes, og menn kan være redd for å poke barnet :hilarious: Men noen har også bedre sexliv som gravid! Hva enn man er komfortabel med er helt ok
 
Jeg skjønner hva du mener! Vi er også engstelig for å «gjøre noe feil». Har prøvd oss frem forsiktig uten problemer, og jeg veit at lille frø inni livmora har det trygt og godt! Så dette er nok mer i vårt eget hode enn en rasjonell frykt. Du må bare gjøre det som er rett for deg! Men det skal i utgangspunktet være helt trygt å ha sex gjennom hele svangerskapet! Lysten er vel noe annet når man er oppblåst og forstoppet som fy :happy3
 
Selv om jeg vet at det er helt trygt å ha sex i løpet av svangerskapet så klarer jeg ikke å la være å bekymre meg de få gangene vi har hatt sex etter at jeg ble gravid :laughing002 Kanskje jeg vil føle det annerledes etter 12. uken, men akkurat nå er jeg så redd jeg skal abortere. (Selv om jeg vet det er trygt)
 
Godt å høre at jeg ikke er alene, haha. Når det er sagt er vi på omtrent samme plan, så uansett hva som skjer på sexfronten så vil vi overleve som par :love017:smiley-bounce022
 
Ikke så veldig fristende heller jeg som bruker lutinus, mye av det kommer jo ut igjen :sick006 haha!!! Så jeg har ikke hatt noe form for sexlyst enda for og si det sånn :laughing002
 
Svangerskapet har ikke påvirket vårt sexliv. Dersom jeg er kvalm, vennligst prøv igjen om noen timer. Hvis du klikker inn på uke 8, er det noe podcast og artikler om sex. Er trygt å ha samleie.
 
Svangerskapet har ikke påvirket vårt sexliv. Dersom jeg er kvalm, vennligst prøv igjen om noen timer. Hvis du klikker inn på uke 8, er det noe podcast og artikler om sex. Er trygt å ha samleie.
Ja det har jeg hørt at det er. Men det betyr ikke at jeg klarer å tro det 100%, haha.
 
Var veldig lite sex her i forrige svangerskap, siden kvalmen kom i uke 6 og ble værende fram til fødselen. :wacky:
Ingen kvalme ennå (5+0), men det er travle dager med en på 10 mnd sammen med oss, så jeg har ikke mye overskudd for tiden akkurat..
 
Ja det har jeg hørt at det er. Men det betyr ikke at jeg klarer å tro det 100%, haha.
Jeg ser den! :) Viktig å gjøre det man føler seg komfortabel med! Forstår absolutt at selv om vi leser og hører at det er trygt, kan det likevel stride mot vår naturlige behov for å beskytte barnet. Skal selv til jordmor i morgen, og jeg tror at det er et tema hun sannsynligvis vil ta opp, siden det er så mange kvinner+menn som er bekymret for akkurat dette.

Sex skal jo være en fin opplevelse både før, imens og etterpå. Vi damer har jo kanskje ofte ekstra mye tanker og følelser knyttet til det, og hvis hodet blir fylt med bekymring, anger, fortvilelse og/eller anger, er det ikke godt for noen.

Selv om man ikke har samleie finnes det mange måter å oppleve nærhet og intimitet med sin partner som kan være like givende i en periode som vi går gjennom :)
 
Hadde vel sex 2-3 ggr forrige svangerskap. Burde hatt mer, fikk jo sååå lett orgasme.

Avstår til minst uke 12 nå. Orker ikke pulvergris (Lutinus) og har skjøre slimhinner så orker ikke bekymringen som følger heller.
 
Jeg synes at sex i svangerskapet er mye bedre enn ellers. Det er mye mer følsomt og det kan anbefales:)
 
Jeg er redd for at dette blir et sexløst svangerskap - fordi vi har jobba masse for dette, og jeg/vi er livredd for å framprovosere en abort. Er det en normal tankegang? Og hvor normalt er det egentlig å IKKE ha sex under et helt svangerskap? For dere som har vært gravid før - hvordan har deres stilling vært til dette?

Jeg mener selvsagt sex med penetrering her, ikke at vi skal sove i hver vår seng! :smiley-bounce022
Vi har ikke sex i svangerskapet. Men vi har risikosvangerskap og jeg skal få påsydd Cerclage i uke 12-13 så da kan vi ikke uansett pga infeksjonsfare.
 
Sniker.. jeg har fått et helt annen lyst etter p-pille slutt. Den økte betraktelig. Men at den skulle bli enda større når jeg ble gravid overrasket meg:hilarious: Jeg turte ikke å ha det så mye i 1. Trimester, men er nå i 2.trimester og er ikke bekymret i det hele tatt. Det skal ikke være farlig å ha sex så lenge morkaka ikke er forliggende. Men ta det opp med lege/jordmor om du vil være helt sikker på at det gjelder deg:D
 
Ingenting man kan gjøre som fremprovoserer en abort etter hva jeg vet. Har de samme sexvanene som gravid / ikke gravid egentlig :)
 
Skjønner absolutt hva du mener! Jeg hadde en veldig lettblødlig livmorstapp i forrige svangerskap og jeg tror jeg har det nå også! For var hard i magen i stad og når jeg var ferdig på do så kom det litt blod. Og jeg går jo rett i overtenk modus og får noia! Så sex blir det lite av/ veldig forsiktig iallfall inntil uke 12 +
 
Skjønner absolutt hva du mener! Jeg hadde en veldig lettblødlig livmorstapp i forrige svangerskap og jeg tror jeg har det nå også! For var hard i magen i stad og når jeg var ferdig på do så kom det litt blod. Og jeg går jo rett i overtenk modus og får noia! Så sex blir det lite av/ veldig forsiktig iallfall inntil uke 12 +
Det er litt av en prøvelse dette, spesielt de første 12 dyrebare ukene! Jeg har faktisk vært redd for å bli hard i magen, i fare for å fremkalle en abort :laughing002 Må nesten bare le av meg selv, haha
 
Back
Topp