Sex

sola90

Forelsket i forumet
Augustlykke 2015
Marsboerne 20 18
Har hørt og lest om flere som anbefaler sex for å få starta fødselen, men fra når skal det kunne funke? Og hva hvis du gjerne vil ha babyen inne i magen en stund til, bør man avstå fra sex da? Hva tenker dere?

Sex i seg selv tror jeg ikke hjelper. Men sæd inneholder samme stoff som de tablettene man får når man blir satt i gang, bare i mye mindre mengde da.
Sæd skal visst kunne starte fødsel om man er litt moden fra før.

Jeg har troa på sæd. Med nr1 hadde vi sex (der han kom inni meg) ca. 2-3 timer før riene starta, og med nr2 hadde vi først sex en gang på formiddagen og ca. 1 time før riene starta (riene starta 1 om natta) begge gangene kom han inni meg. Så jeg har troa! :p på noen funker det ikke i det hele tatt, men da har de gjerne ikke vært noe modne der nede. Jeg gikk med modningsrier lenge før fødsel med begge to, å hadde 1-2 cm åpning en stund før nr2 ble født.

Man kan vel ikke alltid vite om man er blitt moden eller ikke, så da er det vel ikke så godt å si..? Er 36 uker i dag, og synes han kan holde seg der inne et par uker til, men vil ikke gå å være redd for å starte noe ved å ha sex ;)

Her startet fødselen dagen etter vi hadde sex (da var det lenge siden sist) forrige gang;) lillegutt kom en uke før termin!

Men ja, vanskelig å vite om man er moden... Har tenkt på det selv om dagen, føler kroppen jobber mye nedentil disse dagene, så jeg vil nok få gjort unna er par praktiske ting til før vi hopper i høyet:P hehe... Hvis jeg har noen som helst mulighet til å påvirke noe, så vil jeg gjerne være klar for det;) hehe... Så når fødebagen er pakket, og jeg har fått unna et par ting til, så kan vi kanskje gi det et forsøk:P

Her fikk jeg lurt mannen til en omgang i natt etter flere ukers opphold! Fikk mer murring med en gang, men våknet nå uten noe annet enn de samme vanlige menssmertene lengst ned! Får se om det skjer noe i løpet av dagen. Vet i hvert fall at jeg er moden der nede - 6 dager til termin :)

Avstår ufrivillig og kanskje like greit? :) Så lenge pappaen er på jobb, så ønsker jeg ikke fødsel. Hvis jeg ikke har født til han er kommer hjem (nærmere termindatoen), så skal han til sengs!! ;)

Her fikk jeg lurt mannen til en omgang i natt etter flere ukers opphold! Fikk mer murring med en gang, men våknet nå uten noe annet enn de samme vanlige menssmertene lengst ned! Får se om det skjer noe i løpet av dagen. Vet i hvert fall at jeg er moden der nede - 6 dager til termin :)

Har du blitt sjekket nylig? Kunne ønske jeg kunne bli sjekka og, da vet man hvertfall om det er noe håp i nærmeste fremtid :p

Har du blitt sjekket nylig? Kunne ønske jeg kunne bli sjekka og, da vet man hvertfall om det er noe håp i nærmeste fremtid :p
Haha ja, men selv om man er moden kan det ta lang tid og man kan føde i morgen selv om man ikke er moden i dag :P eneste er vel at kjerringrådene kun fungerer(om i der hele tatt) om man er moden ;) blir gal av å ikke vite! Hadde jeg visst at han kom om to uker hadde jeg kunnet slappe av bare, men nå blir jeg bare rastløs :P

Haha ja, men selv om man er moden kan det ta lang tid og man kan føde i morgen selv om man ikke er moden i dag :P eneste er vel at kjerringrådene kun fungerer(om i der hele tatt) om man er moden ;) blir gal av å ikke vite! Hadde jeg visst at han kom om to uker hadde jeg kunnet slappe av bare, men nå blir jeg bare rastløs :P

Helt enig!!

Det var sexen her som satte i gang det hele tror jeg. Etter to døgn med konstante maserier koste vi oss på kvelden og dagen etter hadde sterkere rier satt i gang og 2 cm åpning :) tror det bare fungerer om man er inne i modningsprosessen, men det er vel de fleste etter i hvert fall uke 39 uansett!?

Det var sexen her som satte i gang det hele tror jeg. Etter to døgn med konstante maserier koste vi oss på kvelden og dagen etter hadde sterkere rier satt i gang og 2 cm åpning :) tror det bare fungerer om man er inne i modningsprosessen, men det er vel de fleste etter i hvert fall uke 39 uansett!?
Nei :p ei venninne av meg var på kontroll i uke 39+2 og det var ingen tegn til noe nedi "der" alt var som vanlig :)

Nei :p ei venninne av meg var på kontroll i uke 39+2 og det var ingen tegn til noe nedi "der" alt var som vanlig :)
Kanskje ikke alle som er like heldige :-O hva skal man gjøre for å først blir moden da haha :P uff! Kan være stimulering av brystvorter fikk meg moden? Gjorde dette fra midten av uke 36 allerede da jeg ikke har tålmodighet ;)

Kanskje ikke alle som er like heldige :-O hva skal man gjøre for å først blir moden da haha :P uff! Kan være stimulering av brystvorter fikk meg moden? Gjorde dette fra midten av uke 36 allerede da jeg ikke har tålmodighet ;)

Hmm er vel mange tips ute og går.. Kommer vel til et punkt der en vil prøve alt :p

Kanskje ikke alle som er like heldige :-O hva skal man gjøre for å først blir moden da haha :p uff! Kan være stimulering av brystvorter fikk meg moden? Gjorde dette fra midten av uke 36 allerede da jeg ikke har tålmodighet ;)
Sæd skal jo hjelpe til på modning, stimulering av brystvorter gjør at man frigir hormonet oxytocin. Oxytocin mener jeg ikke er med på å modne men fremkalle rier, evt kynnere om det bare hjelper der og da :p men sæd inneholder prostalgin som gjør at det modnes og jo mer sæd jo mer modning. Men det inneholder selvfølgelig ikke såå store mengder så ikke alle det vil ha effekt på. Mange som blir satt igang med prostalgin tabletter har heller ikke effekt, så det vil jo ikke virke på alle :)

Last edited:
Back
Topp