Sex etter fødsel.

Jeg skjønner ikke at alle har sex så tidlig. Babyen vår er over 3 mnd, og jeg er virkelig ikke klar psykisk. Jeg har bare helt sperre mot alt slikt. Kroppen min tilhører babyen nå!! Fysisk er nok alt normalt (tror jeg).

Er det bare meg som er sånn, eller er det bare at ingen sier det?
 
Jeg har det også sånn :) gutten min er snart 3 mnd og vi har ikke hatt sex enda. Jeg har ikke hatt mye overskudd og helt ærlig lite tanker og lyst på sex. Mini sover sammen med meg så vi legger oss tidlig og vet ikke helt når det skal bli særlig tid til sex før han sover lengre strekninger om natta uten amming og mer i egen seng. Føler også at kroppen min tilhører han nå og orker ikke stresse med å sexlyst. Når jeg prøver å tenke på sex kommer bare det lille ansiktet hans inn i tankene mine og da er det jo fullstendig turnoff ;) regner med at det vil endre seg etterhvert. Trenger også å bli kjent med min nye kropp. Har ikke sydd og alt skal være ok. Men kjenner jeg trenger tid...
 
Tror det var rundt 8 uker vi prøvde første gang, men måtte gi oss pga det gjorde så vondt. Neste gang kanskje en uke etterpå gikk det, men han måtte være veldig forsiktig. Var et punkt som kjentes ut som hadde grodd for stramt rett og slett så kjentes ut som det revnet hver gang. Ble gradvis bedre og da det ga seg (etter ca 4mnd) var sexen bedre enn noen gang! :)
 
Hadde det etter 3mnd. Lysten var der men vi sleit litt med å finne tilbake til hverandre etter fødselen. ❤
 
Jeg skjønner ikke at alle har sex så tidlig. Babyen vår er over 3 mnd, og jeg er virkelig ikke klar psykisk. Jeg har bare helt sperre mot alt slikt. Kroppen min tilhører babyen nå!! Fysisk er nok alt normalt (tror jeg).

Er det bare meg som er sånn, eller er det bare at ingen sier det?

Det er sånn her også. Lille er 7 mnd, og vi har ikke hatt sex mange ganger. Prøvde vel første gang ved rundt 3-4 mnd, men det funka heller dårlig for min del. Hadde keisersnitt også, så er ikke noe galt "der nede". Jeg gir han en hjelpende hånd i ny og ne da :p Har heldigvis en veldig forståelsesfull samboer :)
 
Off får helt vondt nedentil når noen av dere sier at dere hadde sex etter 2-3 uker. Her ventet vi 12 uker! :p
 
Det gikk 3-4 uker her Med en gang renselsen var ferdig. Jeg ble klipt under fødsel og ble sydd en del, men det gikk helt fint med en forsiktig start. Den opplevelsen av å gå igjennom fødsel og barseltid sammen ga oss en helt ny forelskelse Vi var ikke bare oppslukt av den lille, men også hverandre og vi klarte ikke holde fingrene borte fra hverandre Det var nesten litt magisk☄
 
Jeg skjønner ikke at alle har sex så tidlig. Babyen vår er over 3 mnd, og jeg er virkelig ikke klar psykisk. Jeg har bare helt sperre mot alt slikt. Kroppen min tilhører babyen nå!! Fysisk er nok alt normalt (tror jeg).

Er det bare meg som er sånn, eller er det bare at ingen sier det?

Du er ikke alene 3mnd er lille nå, snart 4mnd. Blir uvel bare av tanken på sex nå :hungover::hilarious:stakkars samboer :wacky:
 
3 uker. Blødde ikke lenger og var nysgjerrig:p Litt løsere i fisken men absolutt ikke ubehagelig. Skjønner ikke helt hvorfor man venter flere mnd dersom alt står bra til der nede etter fødsel.. Men hver sin smak:)
 
3 uker. Det var vondt og trangt. Og det har aldri blitt som det var selv om det er 3 år siden. Kjipt.
 
Bare meg som reagerer på topp bloggeren "moren til michelle" som skiver at hun har hatt seks etter 7 dager???:-o
 
3 uker. Det var vondt og trangt. Og det har aldri blitt som det var selv om det er 3 år siden. Kjipt.

Huff, det er ikke noe kjekt å høre. Er jo skremmende lenge der det ikke har gått seg helt til da. :(
 
Bare meg som reagerer på topp bloggeren "moren til michelle" som skiver at hun har hatt seks etter 7 dager???:-o

Det var voldsomt kjapt. Hadde ikke skjedd her ihvertfall. Nå er det 14 dager siden fødselen her, og blir nok en hel del dager/uker til før vi sitter i gang med sengeaktiviteten vil jeg tro.
 
Huff, det er ikke noe kjekt å høre. Er jo skremmende lenge der det ikke har gått seg helt til da. :(
Ja, jeg ble skrapet opp hele veien innvendig, så vet ikke om det kan ha blitt noe arrvev eller noe slikt. Håper det ordner seg selv etter denne fødselen :)
 
10 dager etter fødsel med førstemann. Denne gangen har det gått 14 dager og fortsatt null sex. Jeg har ikke overskudd og det er først nå alt føles "som vanlig" der nede.
Sa til mannen at jeg må få sove mer enn 1,5t i strekk før det i det hele tatt er aktuelt :p
 
Ja, jeg ble skrapet opp hele veien innvendig, så vet ikke om det kan ha blitt noe arrvev eller noe slikt. Håper det ordner seg selv etter denne fødselen :)

Det hadde jo vært kjempe fint viss en ny fødsel kan hjelpe på det. :)
 
10 dager etter fødsel med førstemann. Denne gangen har det gått 14 dager og fortsatt null sex. Jeg har ikke overskudd og det er først nå alt føles "som vanlig" der nede.
Sa til mannen at jeg må få sove mer enn 1,5t i strekk før det i det hele tatt er aktuelt :p

Imponerendes, her det nå gått 15 dager siden fødselen, blør fremdeles litt og er litt sår etter stingene, så blir nok å vente litt mer her. :)
 
Imponerendes, her det nå gått 15 dager siden fødselen, blør fremdeles litt og er litt sår etter stingene, så blir nok å vente litt mer her. :)
Like greit å vente til alt føles OK igjen. Det er jo egentlig ingen hast :)
 
  • Liker
Reactions: SMD
Ventet til det hadde gått 6 uker. Alt var som det skulle, føltes egentlig litt trangere/øm. Men ikke vondt eller noe :D
 
  • Liker
Reactions: SMD
Jeg skjønner ikke at alle har sex så tidlig. Babyen vår er over 3 mnd, og jeg er virkelig ikke klar psykisk. Jeg har bare helt sperre mot alt slikt. Kroppen min tilhører babyen nå!! Fysisk er nok alt normalt (tror jeg).

Er det bare meg som er sånn, eller er det bare at ingen sier det?

Vi prøvde da vår var litt over 4 mnd for å se hvordan det fungerte, og det funket dårlig!! Ventet enda noen måneder til
 
Back
Topp