Sex etter fødsel.

Husker ikke når vi prøvde etter eldste var født, men det tok iallefall laaaang tid før vi hadde et normalt sexliv igjen.
Nå er minsten 3 mnd og jeg savner kosen med mannen min samtidig som jeg ikke føler jeg er klar psykisk. Jeg går jo rundt i en boble med bleieskift, amming og gulp. Så tanker om sex dukker svært sjelden opp[emoji12]
 
  • Liker
Reactions: SMD
4 uker med første
3 uker med andre

Renselsen var ferdig og jeg (vi) orket ikke venter lenger [emoji3] var vondt ganske lenge etter første (revnet grad 2), og fullførte ikke på en stund, men med andre var det bare litt vondt de første gangene og fullførte fra første gang.
 
4 uker med første
3 uker med andre

Renselsen var ferdig og jeg (vi) orket ikke venter lenger [emoji3] var vondt ganske lenge etter første (revnet grad 2), og fullførte ikke på en stund, men med andre var det bare litt vondt de første gangene og fullførte fra første gang.


Hvordan vet du at du er ferdig med renselsen egentlig?
Det er nå 3 uker siden fødselen her og jeg føler meg ganske klar nå til å begynne med ett sexliv igjen. Jeg blør ikke lengre, men utfloden er litt beige, ikke hvit/blank som den har vært før. Vet ikke om man bør vente til det og er som normalt. Har minst lyst å få infeksjon, og har heller ikke så lyst å bruke kondom :p
 
Vi prøvde da vår var litt over 4 mnd for å se hvordan det fungerte, og det funket dårlig!! Ventet enda noen måneder til

Er vel veldig individuelt når ting er rett igjen :)
 
Hvordan vet du at du er ferdig med renselsen egentlig?
Det er nå 3 uker siden fødselen her og jeg føler meg ganske klar nå til å begynne med ett sexliv igjen. Jeg blør ikke lengre, men utfloden er litt beige, ikke hvit/blank som den har vært før. Vet ikke om man bør vente til det og er som normalt. Har minst lyst å få infeksjon, og har heller ikke så lyst å bruke kondom :p
Jeg regnet med at når all farget utflod var over, var renselsen over :p Vi brukte kondom en god stund etterpå. Både mtp infeksjonsfare og faren for å bli gravid igjen. Satt inn spiral på 6 ukers kontroll begge gangene, og mener på vi brukte kondom frem til det :) Tror det er lurt å bruke det selv om det er litt kjipt :p
 
Jeg regnet med at når all farget utflod var over, var renselsen over :p Vi brukte kondom en god stund etterpå. Både mtp infeksjonsfare og faren for å bli gravid igjen. Satt inn spiral på 6 ukers kontroll begge gangene, og mener på vi brukte kondom frem til det :) Tror det er lurt å bruke det selv om det er litt kjipt :p

Vi ønsker å bli gravid igjen etter vi mistet Thea i uke 36+5. Ble dødfødsel/stillefødsel på oss. Så må gjennom renselse og slikt, men er egentlig bare pg av infeksjon fare at det da vil bli brukt kondom. Får vente noen dager til og se om utfloden blir litt mer "normal" før vi sitter i gang. :)
 
Jeg skjønner ikke at alle har sex så tidlig. Babyen vår er over 3 mnd, og jeg er virkelig ikke klar psykisk. Jeg har bare helt sperre mot alt slikt. Kroppen min tilhører babyen nå!! Fysisk er nok alt normalt (tror jeg).

Er det bare meg som er sånn, eller er det bare at ingen sier det?
Du forstår ikke at noen har sex så tidlig og noen forstår ikke at noen venter i mange måneder. Sånn vil det være uansett ;)
 
Vi ønsker å bli gravid igjen etter vi mistet Thea i uke 36+5. Ble dødfødsel/stillefødsel på oss. Så må gjennom renselse og slikt, men er egentlig bare pg av infeksjon fare at det da vil bli brukt kondom. Får vente noen dager til og se om utfloden blir litt mer "normal" før vi sitter i gang. :)

Åja sånn ja, da tror jeg at jeg hadde snakket med legen på 6 ukers kontrollen kanskje..? Og brukt kondom frem til da pga evt infeksjonsfare..?

Veldig trist å høre om hva som skjedde, kondolerer [emoji173]️ håper det klaffer raskt for dere igjen, og det går bra denne gangen [emoji846]
 
  • Liker
Reactions: SMD
Vi ventet til lille var 3mnd, klarte ikke tanken på det;-) hadde liksom nok med meg selv og baby, og i tillegg hadde jeg renselse i varierende grad i 10(!!) uker, holdt på å bli galen:p jeg forventet å kjenne meg litt løsere, ble veldig overrasket over at jeg kjente meg trangere :-o nå er lille 8mnd og vi er på 3.pp på nestemann:)
 
Ah, jeg har så lyst, men fortsatt blødninger og litt øm i stingene, så blir ikke enda... bare gått 2 uker, så er jo ikke noe stress men....
 
Med første; 2 mnd. Ville vente til jeg hadde satt inn hormonspiral.

Med andre; 6 uker. Var så trøtt hele tiden, og minstemann sover ikke når det passer :p Men vi fikk akkurat tid når han var 6 uker, han våkna nesten med én gang vi var ferdig :p
 
  • Liker
Reactions: SMD
Jeg skjønner ikke at alle har sex så tidlig. Babyen vår er over 3 mnd, og jeg er virkelig ikke klar psykisk. Jeg har bare helt sperre mot alt slikt. Kroppen min tilhører babyen nå!! Fysisk er nok alt normalt (tror jeg).

Er det bare meg som er sånn, eller er det bare at ingen sier det?

Jeg hadde det også sånn, og jeg var fullstendig utslitt etter amming 24/7.
Å bruke tiden på sex hvis man først hadde noen minutter, var helt fjernt for oss begge. Det var andre ting som var veldig mye viktigere for oss. :)
 
Back
Topp