Sette seg opp selv/sitte selv

Er ikke i nærheten en gang :/
Har nettopp lært å kravle her..
Går til fysio minst en gang i uka med Felix og trener masse hjemme, så det går sakte men sikkert framover :)

Er ikke i nærheten en gang :/
Har nettopp lært å kravle her..
Går til fysio minst en gang i uka med Felix og trener masse hjemme, så det går sakte men sikkert framover :)

Hs sa til meg at det vanligste var at de satt seg opp rundt 10 mnd, er det nødvendig med fysio da? Eller det er kanskje pga noe annet? :)

Hs sa til meg at det vanligste var at de satt seg opp rundt 10 mnd, er det nødvendig med fysio da? Eller det er kanskje pga noe annet? :)
Han er prematur, så er vel derfor :)

Han er prematur, så er vel derfor :)
Åja, tenkte ikke så langt jeg :p

Stemmer, det er derfor -han har jo passert 10mndr han nå.
Han skulle ikke nødvendigvis klart å sitte selv om han var terminfødt, men sliter ganske mye med motorikken :/
Han får 1mnd til på seg og hvis ikke fysioterapauten syns framgangen hans er tilfredsstillende innen da, blir vi henvist til sykehuset til en nevrolog.

Han skulle ikke nødvendigvis klart å sitte selv om han var terminfødt, men sliter ganske mye med motorikken :/
Han får 1mnd til på seg og hvis ikke fysioterapauten syns framgangen hans er tilfredsstillende innen da, blir vi henvist til sykehuset til en nevrolog.

Åja, han er over 10 mnd ja, men da skjønner jeg! Får satse på at han brått gjøre store fremskritt da :-) masse lykke til :-) :-)

For noen uker tilbake dyttet han seg opp i sittende selv. Nå har han begynt å reise seg og gå med Brio-gåvognen sin. Alt skjer liksom på engang :-O Ingen liten bebis lengre, snufs.

Marsbabyen min sitter:) begynte vel rett før hun ble 7 mnd. Brukte ca en uke på å få god balanse, måtte ha hånda i gulvet for å støtte seg i starten.

Setter seg ikke opp selv, sitter stødig i tripptrappen når han spiser:) så er vel ikke så lenge til. Begynte i forrigårs å dra seg opp på knær på tvbenken :o så nå løper jeg rundt og passer på han ikke skal slå seg :rolleyes: *hønemor*

Begynte å sette seg opp en uke før hun ble 7 mnd. Ved 8 mnd begynte hun å reise seg opp på beina ved å ta tak i noe. Så regner med det ikke er lenge før hun går :P hun kan gjerne vente med å gjøre det til når jeg er hjemme :P

Setter seg ikke opp selv, sitter stødig i tripptrappen når han spiser:) så er vel ikke så lenge til. Begynte i forrigårs å dra seg opp på knær på tvbenken :o så nå løper jeg rundt og passer på han ikke skal slå seg :rolleyes: *hønemor*

Ha ha!! Hønemor her og!! Og hun gjør det hele tiden så når jeg er hjemme så løper jeg rundt etter henne :P heldigvis har hun begynt å øve på å sette seg ned. Som regel går det faktisk greit. Og så er det demping i bleia. He he he!!

Han sitter greit om vi setter han opp. Men han setter seg ikke opp på rompa selv, bare på knæra. Men det har nok mest med at han ikke har noe interesse av å sitte på rompa, han vil heller krabbe rundt.

Setter seg ikke opp selv, men kan sitte om hun blir satt opp. Men skjer mye i utviklingen om dagen så tror ikke det er lenge før hun kan sette seg selv.

Men er det ikke naturlig å gå etter korrigert alder eller hva man kaller det? Han er jo egentlig ikke eldre selv om han kom ut før...

Så kjipt med sånne bekymringer!

Setter seg ikke opp selv, men sitter om noen sitter han på gulvet.. Mini trives godt på gulvet og har det travelt med å krype fram og tilbake :)

Setter seg ikke opp selv her heller, men kan sitte en god stund dersom noen setter henne på gulvet. Regner med hun klarer det selv snart, utviklingen går i et voldsomt tempo nå.

Må si at jeg gleder meg fryktelig til hun kan sitte selv. Hun er snart for stor til å ligge i det setet i badebalja, tenkt så enkelt å kunne sitte å bade! Eller sitte å leke, kle på henne mens hun sitter, sitte mer enn 5 min ved spisebordet osv. Føler at hverdagen kommer til å bli lettere da! Men det ser ikke ut som om frøkna har dårlig tid :p

Må si at jeg gleder meg fryktelig til hun kan sitte selv. Hun er snart for stor til å ligge i det setet i badebalja, tenkt så enkelt å kunne sitte å bade! Eller sitte å leke, kle på henne mens hun sitter, sitte mer enn 5 min ved spisebordet osv. Føler at hverdagen kommer til å bli lettere da! Men det ser ikke ut som om frøkna har dårlig tid :p
Forstår hva du mener:) er akkuratt dette du skriver jeg synes er så mye mer lettvint nå:) på fredag badet hun for første gang sittende. Superenkelt og ikke minst kjempegøy for henne:D jeg kler ofte på henne mens hun sitte nå. Blir ikke så mye styr da:p

Back
Topp