Sette igang fødsel selv

"
Du bør også la være å ta avføringsmidler eller drikke og spise merkelige ting som du vanligvis ikke pleier.

En natt på doskålen er ikke en god oppvarming til fødselen.

- Avføringsmidler som lakserolje kan dessuten være farlig. Det gir deg harde magekramper, noe som kan føre til at livmor og morkaken trekker seg sammen, og barnet får mindre oksygen, advarer Tove."

Sier ikke at hun ikke sa du kunne ta det, men da har hun ikke oppdatert seg på forskning :p
Skjønner at alle blir slitne mot slutten og vil bli ferdig. Men er det ikke best å tenke på baby i magen først ?
Babyen kommer jo ut når den er klar, og kroppen din er klar.
Oj også jeg som ble anbefalt å spise noe jeg blir dårlig i magen av! Avføringsmidler gav meg syke magesmerter sist jeg tok de...
 
Nei, holder meg til "naturlige" ting. Ingen lakserolje her, fikk anbefalt klyx sist gang av jm fordi jeg hadde så innmari forstoppelse. Hjalp kun på forstoppelsen, den startet ikke fødselen...
 
JM ville veldig stripe meg sist på kontroll i uke 40. Da vi fant ut at baby lå an til å bli stjernekikker, så droppa vi den planen og ble enige om at vi lot han få tid til å snu seg selv. Det var jeg glad for. Innen jeg hadde født 6 dager etter termin, så hadde han snudd seg. Det var helt greit!:) Har dere som vil sette i gang tenkt på at det kanskje er en grunn til at baby vil kose seg i redet sitt litt lengre enn dere vil?
 
Back
Topp