Sette igang fødsel selv

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Hva synes dere om det? Vet er er mange negative syn på det, og det er helt greit, men jeg mener at, er man moden, og klar for det, så er det ingen problem. Jeg satt i gang fødselen sist selv med lakserolje, etter utallige forsøk med kanel, ananas, fødepizza osv. Kun lakserolje som hjalp. 4 timer etter kom riene:) så jeg kommer nok til å gjøre det samme denne gangen, om jeg går over, og blir mer lei og plaget enn jeg er nå.
Ble ingen styrtfødsel sist, da jeg brukte 11 timer.

Hva folk gjør og ikke gjør for å sette igang fødsel, har jeg lite meninger om egentlig.
Personlig knasket jeg bringebær (fødte i september) og hadde sex som forsøk på å sette igang selv. Ble strippet og det var det som satte igang hos meg.
Denne gangen blir det nok bare sex. Har startet med akupuktur, så får se om det funker :-)
Ungen har som regel egne meninger om når han vil komme, så forsøkene er vel mer for meg :-D

Nei, da drar jeg heller til føden og nekte å dra. Hvis ikke samleie og brystvortestimulering + harmløse matvarer hjelper, får det bare være. Legemidler er ikke noe jeg kommer til å tulle med :)

Er 38+0 og rimelig lei nå, men jeg vil ikke risikere noe. Har så mye plager, modningsrier og ja.. Nå er ikke styrtfødsel det skumleste med lakserolje, men at det kan påvirke tarmene til baby også slik at den bæsjer i fostervannet. Er man ikke moden da, så sier det seg selv hva som skjer når det til og med er så farlig at fostervannet er misfarget når det går (alt er modent). Nei, jeg vil ikke risikere livet til det ufødte barnet mitt på grunn av kroppslige plager og at jeg er dritlei :)

Babyen kommer når h*n og kroppen din er klar for det. Eneste jeg ville prøvd er sex eller bryststimulering. utover det lar jeg heller naturen gå sin gang :)

Har ikke vært et behov her. Har også fått beskjed at jeg går ikke over 40 uker. :) eneste jeg har tatt er bringebærblad. Om det hjalp vet jeg ikke :P

Hva andre gjør er helt opp til dem, men for babyen sin skyld håper jeg man ventet til 37 uker og er forsiktige :)

Som sagt så var det ingen problemer sist, og JM sa det var helt greit, de brukte jo lakserolje før i tiden, for å sette i gang, så ser ikke helt problemet. Man må jo bite at man er moden, ellers funker det ikke. Og nei, det påvirker ikke tarmene på babyen, da hadde de ikke brukt det tidligere, og jeg hadde neppe fått "lov" av JM..

Som sagt så var det ingen problemer sist, og JM sa det var helt greit, de brukte jo lakserolje før i tiden, for å sette i gang, så ser ikke helt problemet. Man må jo bite at man er moden, ellers funker det ikke. Og nei, det påvirker ikke tarmene på babyen, da hadde de ikke brukt det tidligere, og jeg hadde neppe fått "lov" av JM..
tror ingen jm ville anbefalt lakserolje :p

Tenker jeg skal la naturen gå sin gang:)

utrolig nok er det noen som anbefaler den lakseroljen. Og noen klyx :P Har ikke hørt at det påvirker tarmene til babyen, men at det kan stress babyen er nok mer sannsynlig.

Tror ikke det stresser mer enn "vanlige rier". Lakserolja lager sammentrekninger i magen på samme måte som rier :-) rier er rier, er det ikke?:-)

Foreløpig holder jeg meg meget i ro slik at jeg ikke risikerer fødsel før 2015. Har ikke termin før 25.01, men etter nyttår er han hjertelig velkommen. Føler ikke for å prøve så veldig mye egentlig, er sliten nok fra før. Kanskje det samme som sist, vaske litt vinduer og ha sex.. Lakserolje tør jeg ikke. Mamma gjorde det og hadde styrtfødsel..

Tror ikke det stresser mer enn "vanlige rier". Lakserolja lager sammentrekninger i magen på samme måte som rier :) rier er rier, er det ikke?:)

"
Du bør også la være å ta avføringsmidler eller drikke og spise merkelige ting som du vanligvis ikke pleier.

En natt på doskålen er ikke en god oppvarming til fødselen.

- Avføringsmidler som lakserolje kan dessuten være farlig. Det gir deg harde magekramper, noe som kan føre til at livmor og morkaken trekker seg sammen, og barnet får mindre oksygen, advarer Tove."

Sier ikke at hun ikke sa du kunne ta det, men da har hun ikke oppdatert seg på forskning :P
Skjønner at alle blir slitne mot slutten og vil bli ferdig. Men er det ikke best å tenke på baby i magen først ?
Babyen kommer jo ut når den er klar, og kroppen din er klar.

"Lakseroljen kan imidlertid også gi diaré og uttørking hos moren og sette i gang tarmbevegelser i fosteret."

Det høres ikke veldig lurt ut, spør du meg... Men nå har ikke jeg peiling i det hele tatt da. Hvis jordmor sier det er greit, så er det vel det da. Tviler på jeg kommer til å prøve, dog.

For all del, bare ta. Jeg skrev bare det jeg mente om mitt svangerskap og mitt barn, ikke en risiko jeg er villig til å teste ut på barnets bekostning.

Leger kan finne på å gi gravide tramadol smertestillende også, mens andre roper at det er noe av det siste en gravid kvinne skal ha. Man kan ikke stole blindt på helsepersonell, selv om ett enkeltmenneske gir deg "lov" kan over 100 si nei. Mennesker basserer seg litt på egne meninger når det er "kan gi ditt og datt"-forskning inn i bildet.

Kjenner såååå mange som har brukt lakserolje for å sette i gang fødsel, inkl meg selv sist, og alle har fått dine friske barn, og ikke hatt noe problem under fødsel. Så veldig mye forskning kan det ikke ha vært, siden jeg kjenner fler som har brukt det enn ikke. Ei venninne av meg drakk en hel flaske og fikk både fin unge og fin fødsel..så jeg baserer meg heller på egne opplevelser enn å la meg skremme av noe annet.

Jeg syns det er en dårlig ide. Baby kommer når baby er klar.
Du har gått gravid i 9 mnd. Noen dager ekstra fikser du!

Jeg syntes at en artikkel fra forskning.no om virkningen av lakserolje på foster og mor er mer troverdig enn att det har gått bra for de jeg kjenner som har brukt det. Det er sikkert en veldig liten sannsynelighet for at noe skal gå galt, men jeg velger i hvertfall å utelukke den lille sannsyneligheten når det egentlig ikke er nødvendig:)

Back
Topp