Seteleie

Sep2018

Glad i forumet
Julistrålene 2025 ♡
Septemberhjertene 2018
Vi var på en kontroll på sykehuset i dag, der vi oppdaget at barnet har lagt seg i seteleie. :) Er 33+2 i dag. Noen som har erfaringer med at de snur seg senere? :)

Vi var på en kontroll på sykehuset i dag, der vi oppdaget at barnet har lagt seg i seteleie. :) Er 33+2 i dag. Noen som har erfaringer med at de snur seg senere? :)
Veldig vanlig de ligger i seteleie så tidlig, som regel snur de seg :) min ligger også på tvers nå, men de var overhodet ikke stressa på sykehuset. Like langt som deg da jeg sjekka tidligere i uka.

Spurte jordmor forrige uke og hun mente at det ikke var noe å tenke på før rundt uke 36. Dersom baby fortsatt ligger i sete/tverr leie da ville hun anbefale en ultralyd.
Min yngste snudde seg ikke før i uke 38 tror jeg det var. Da var jeg litt stressa, men det skjedde jo til slutt :joyful:

34+0 i morgen og her ligger a i sete og på tvers :) skal på kontroll 26 mai og 6juni for å se om hun snur.

Har hun ikke snudd seg den 6 juni vil de etterhvert forsøke vending da jeg ikke vil ha setefødsel.

34+0 i morgen og her ligger a i sete og på tvers :) skal på kontroll 26 mai og 6juni for å se om hun snur.

Har hun ikke snudd seg den 6 juni vil de etterhvert forsøke vending da jeg ikke vil ha setefødsel.
Vi skal på kontroll igjen 4. Juni. Håper hun også snur seg! Vi skal også prøve vendig om hun fortsatt ligger i sete tenker jeg. Er heller ikke så gira på setefødsel, men heller det enn keisersnitt for min del :)

Sniker fra mai! Mye som kan skje frem til fødselen. Min var i hodeleie frem til uke 36, da var det tverrleie, hodeleie igjen i uke 37 og nå i uke 38 seteleie. :hilarious:
Har blitt fulgt opp av sykehuset de siste tre ukene pga ustabilt leie, slik at vi har en plan dersom fødselen starter og babyen ikke ligger i hodeleie. Så ingenting å bekymre seg over. :)

Sniker fra august :D

Mitt andre barn satt i seteleie hele veien, fra slutten av uke 20 og til fødsel i uke 39. Snudde seg aldri, og var mange på ultralyder. Det er enda mulig at din baby kan snu seg :)

Helt normalt , særlig hos flergangsfødende .. ikke uvanlig at de først snur seg før rett før fødsel ..

Som lege sa til meg igår , det første tegn på at
Kroppen gjør seg klar for fødsel er at barnet snur seg og fester seg .. ergo er det langt unna fødsel foreløpig

Sååå samme her , kontroll igår , er 34 uker , baby sitter i seteleie...er min nr 2.

Jeg håper jo det er en stund til fødsel enda, litt tidlig :)
Da får vi håpe hun snur seg etter hvert. Foreløpig har hun ikke gjort det, 34+4 i dag. Men skal på oppfølging på sykehuset om et par uker. Vi får se hva som skjer da :)

33+6 og i seteleie som ble oppdaget på sykehuset på torsdag. Vi skal på leiekontroll om ca.3 uker for å se hvordan ståa er da. Er andregangsfødende

Hvor langt var du på vei når hun snudde seg? Eller når du fikk det bekrefta?
Hun har vært ganske sikker på hver kontroll fra jeg var i uke 34+0, men da sa hun også at hun i teorien kan snu seg mange ganger til ettersom hodet var bevegelig. Jeg opplever at hun har holdt samme posisjon siden, men har ikke fått bekreftet at hodet har festet seg i bekkenet enda. Skal på ny kontroll i morgen, da er jeg 37+2. Håper hun er festet da :happy:

Ca uke 37 snudd. Hode festa godt.
Sjekket av fastlege og jordmor på sykehus/ ultralyd. Skal tilbake 1/7 på ny ultralyd, den 8 hittil‍♀️ ☺️ skal si en blir fulgt godt opp☺️ nesten pinlig jeg var dog en tur i svømmehallen mellom uke 35-37, og etter det begynte jeg å blø litt , tror baby snudde seg da. Kjerringråd å bade, er 39+0 i morgen

Hvor langt var du på vei når hun snudde seg? Eller når du fikk det bekrefta?
Var på kontroll i dag. Jm mente fortsatt hun lå i hodeleie. Men helt til slutt spurte hun om lov til å teste et nytt lite ul-apparat de nettopp hadde fått, bare for å øve seg litt. Og da viste det seg jo søren meg at hun ligger i seteleie!!! Og har gjort det hele tiden da :wacky: 37+2 i dag.

Fy søren - så nå ble det mye tanker her!
Time på sykehuset på tirsdag til ultralyd og samtale for å planlegge hva vi skal gjøre.
Har veldig lite lyst til å prøve vending :dead:
Skummelt med setefødsel for min del siden jeg har en svært rask og en styrtfødsel bak meg, i tillegg til rift grad 3/4 forrige gang..

Var på kontroll i dag. Jm mente fortsatt hun lå i hodeleie. Men helt til slutt spurte hun om lov til å teste et nytt lite ul-apparat de nettopp hadde fått, bare for å øve seg litt. Og da viste det seg jo søren meg at hun ligger i seteleie!!! Og har gjort det hele tiden da :wacky: 37+2 i dag.

Fy søren - så nå ble det mye tanker her!
Time på sykehuset på tirsdag til ultralyd og samtale for å planlegge hva vi skal gjøre.
Har veldig lite lyst til å prøve vending :dead:
Skummelt med setefødsel for min del siden jeg har en svært rask og en styrtfødsel bak meg, i tillegg til rift grad 3/4 forrige gang..
Så rart at dem ikke så det første gangen at hun lå feil :smiley-ashamed004 ligger da med hodet langt ned?

Forstår godt tankene dine. Blir en liten alvorsprat for veien videre her på fredag om hun ikke har snudd seg. Er jo da 37+0

Back
Topp