Dere som skal ha planlagt keisersnitt pga seteleie og som har fått dato, hvor langt på vei er dere når keisersnittet utføres og hvor skal dere ta det? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mitt er satt opp 38+3, KK Bergen.Dere som skal ha planlagt keisersnitt pga seteleie og som har fått dato, hvor langt på vei er dere når keisersnittet utføres og hvor skal dere ta det?![]()
Takk, godt å se det er flere. Men ja som du svarte i innlegget mitt så ser det ut som de aller fleste velger KS. Jeg har sagt ja til vaginal fødsel, fordi jeg følte meg så trygg på at jeg kommer til å ha med meg 2 fødselsleger, i tillegg til jordmor og barnepleier fra første stund. Men som jeg leser så kan fødselen ende med KS likevel. Uansett så gleder meg aller mest til å møte babyen min@AM!90 her har du hele tråden om det du lurte på![]()
Min sønn (21) hadde flatt hode på ene siden av hodet og et bøyd øre fordi han hadde sittet trangt. Husker ikke hvor lang tid det tok, men vi fikk fysio i kommunen og gikk fast til det. Mener det gikk seg til i løpet av en mnd, kan ikke se noe til det på bilder når jeg gikk gjennom. I dag har han et veldig fint hode og øret er normaltJeg lurer på dette med hodeformen etter KS for dere som har hatt baby i seteleie.
Jenta mi (født tidlig i januar i år) lå i tverr/sete hele svangerskapet, også med hode opp mot høyre ribben. Etter mislykkede vendingsforsøk og anbefalinger om å gå for KS, gikk jeg dette (ved St Olavs).
Da jeg fikk møte jenta mi etter KS, la jeg fort merke til at ho hadde avlangt hode med langt, spisst bakhode. Jeg spurte på sykehuset om dette og de sa dette var normalt for de som hadde ligget i seteleie og at det kom til å gå seg til etter hvert.
Nå har det gått ca. 1 mnd etter at hun ble født og «bakhodespissen» har blitt lite grann flat, men hodet er fortsatt avlangt. Jeg passer på å vende på hodet og holde henne mye for å hjelpe til med prosessen, men har dere noen erfaringer med dette og hvordan hodet til deres babyer har blitt med tiden?