Seteleie

Sniker ...
Jeg hadde tverrleie/seteleie hele veien med mitt barn. De tilbydde vendingsforsøk, men jeg turte ikke. Jeg kunne ikke skjønne at det skulle hjelpe når baby hele tiden hadde ligget i tverr/sete. De hadde forståelse for det og presset ikke på. Jeg fikk også valget om å prøve setefødsel eller PKS. Jeg valgte PKS fordi dette var mitt første barn. Synes jeg møtte forståelse, og fikk veldig godt forklart fordeler og ulemper. Dette var på Lillehammer Sykehus.
 
Sniker ...
Jeg hadde tverrleie/seteleie hele veien med mitt barn. De tilbydde vendingsforsøk, men jeg turte ikke. Jeg kunne ikke skjønne at det skulle hjelpe når baby hele tiden hadde ligget i tverr/sete. De hadde forståelse for det og presset ikke på. Jeg fikk også valget om å prøve setefødsel eller PKS. Jeg valgte PKS fordi dette var mitt første barn. Synes jeg møtte forståelse, og fikk veldig godt forklart fordeler og ulemper. Dette var på Lillehammer Sykehus.
Hei, takk for at du deler, godt å høre. Jeg skal si at jeg ikke ønsker vendingsforsøk fordi jeg ikke tør og fordi det er såpass liten sjanse for at det lykkes. Jeg synes det høres skummelt ut. Og også det å ikke vite om jeg får dra hjem igjen etterpå. Jeg håper på pks.. spent på ultralyd på tirsdag. Ganske sikker på han ligger med hodet opp fortsatt, til tross for en voldsom romstering sent igår kveld.
 
Sniker.

Du har valget mellom setefødsel og PKS men det er viktig å vite om rettighetene dine, for de vil antageligvis prøve å overtale deg til vaginal fødsel og fraråde KS. Da må du stå på ditt. Kan for øvrig anbefale å forsøke vending om du får tilbudet. Det er vondt, men om det er vellykket er det 100% verdt det. Hos meg var det vellykket og jeg hadde en kjempefin vaginal fødsel.
 
Vet om fler med vellykket vendingsforsøk også, bare så det er sagt :happy: Sist fikk jeg ikke lov til det pga morkake foran og fordi jeg var førstegangs. Hvis jeg ender opp med seteleie denne gangen vil jeg forsøke det :dummy1:
 
Hei, takk for at du deler, godt å høre. Jeg skal si at jeg ikke ønsker vendingsforsøk fordi jeg ikke tør og fordi det er såpass liten sjanse for at det lykkes. Jeg synes det høres skummelt ut. Og også det å ikke vite om jeg får dra hjem igjen etterpå. Jeg håper på pks.. spent på ultralyd på tirsdag. Ganske sikker på han ligger med hodet opp fortsatt, til tross for en voldsom romstering sent igår kveld.
Vendingsforsøk har en suksessrate på ca 50%. Om du søker finnes det en del gode podcaster om setefødsel, vending etc. Ville anbefalt å få all informasjon før du tar en endelig avgjørelse. Er veldig mange fordeler for både mor og barn med vaginal fødsel og i Norge er vi veldig gode på det. Helt ok å velge Pks også, bare ta et informert valg :Heartred :Heartred :Heartred
 
Jeg valgte pks og ikke angret er sekund. Jenta mi har vært veldig lite syk, hatt godt immunforsvar de gangene hun har vært syk, og er stor og sterk. Selv var det tøft rett etterpå pga blodtap, men det kunne det like greit blitt med vaginalt. Hjem fra sykehuset etter 4 dager når jeg endelig fikk blodoverføring. Utover det var jeg i god form. Hosting var ikke godt :p men følte meg ellers i fin form og det var mest bekkenet som trengte opptrening etter noen måneder med bekkenlåsning. Satt på hesten igjen dagen på 6 uker etter snitt, og kommer til å velge det samme denne gangen. :) alle fødsler oppleves nok ulikt og det finnes ingen garantier. Men tror ikke på at jenta mi hadde vondt av noe pks allefall
 
Det siste jeg vil er å føde vaginalt igjen, så kjenner jeg håper veldig at lillebror holder seg i seteleie egentlig så jeg får mulighet å ta ks.
 
Det siste jeg vil er å føde vaginalt igjen, så kjenner jeg håper veldig at lillebror holder seg i seteleie egentlig så jeg får mulighet å ta ks.
Jeg har vært på fødselsforbredene samtaler på sykehuset av samme grunn, der har de lovt st jeg skal få velge selv. Skal tilbake 3. september og håper de holder løftet sitt.
Jordmor kan bevise def til det samme :) som andregangs føler jeg meg mye mer lyttet til
 
Tverrleie her :oops: Er 33+3 så god tid til å snu seg selvfølgelig, men syns det er så vanskelig å kjenne hvordan baby ligger inni der!
 
Back
Topp