Seteleie

Her fikk jeg ikke tilbud om å snu henne engang, de gjør visst ikke det lenger på Tønsberg. Håper det ordner seg for deg og at de får snudd henne. Er ikke lett å vite hva man skal velge.. har fødselsforberedende samtale med fødselslege i neste uke så får nok endelig bestemt meg da, får håpe vi får god informasjon ja så valget kanskje blir litt klarere:) Ekstra kjedelig å ikke kunne ha mannen med nå når man skal gå gjennom så mye informasjon og valg, men sånn er det nå..

Er visst ikke alle sykehus som tilbyr ytre vending, men på Lillehammer gjør de det. Men jeg syns det høres litt skummelt ut og det er sikkert ikke noe behagelig heller.
Jeg sku virkelig ønske far kunne blitt med på sånne kontroller og møter, men vi må nok bare klare oss selv sånn som ting er nå.
 
Jeg var med på vending her om dagen. Nå gikk det ikke for min del, men ubehaget/smertene er noe jeg helt klart hadde gått igjennom en gang til, hvis det hadde vært en sjanse for at det gikk.
 
Stemmer, det gikk ikke. Så for min del blir det nok setefødsel, med mindre den snur seg ganske fort på egen hånd. Er jeg riktig uheldig så blir det vel keisersnitt:(

Keisersnitt er ikke noe å grue seg for. Jeg har 1 elektivt snitt og skal snart ha mitt andre. Det er en veldig udramatisk greie.

Derimot er vel Norge det eneste landet i verden (?) som anbefaler setefødsel over ks. Det hadde ihvertfall ikke jeg opplevd som betryggende
 
Keisersnitt er ikke noe å grue seg for. Jeg har 1 elektivt snitt og skal snart ha mitt andre. Det er en veldig udramatisk greie.

Derimot er vel Norge det eneste landet i verden (?) som anbefaler setefødsel over ks. Det hadde ihvertfall ikke jeg opplevd som betryggende

Jeg har vært igjennom en operasjon tilsvarende keisersnitt for noen år siden og tiden etterpå er ikke noe jeg ønsker å oppleve igjen, hvis det kan unngås.
 
Jeg har vært igjennom en operasjon tilsvarende keisersnitt for noen år siden og tiden etterpå er ikke noe jeg ønsker å oppleve igjen, hvis det kan unngås.

Nei, det er jo ikke så stas første døgnet :)
Men man er ikke akkurat garantert å være i strålende form etter vaginal fødsel heller da, ingenting er sort/hvitt.

Lykke til! Håper det går bra for deg
 
Keisersnitt er ikke noe å grue seg for. Jeg har 1 elektivt snitt og skal snart ha mitt andre. Det er en veldig udramatisk greie.

Derimot er vel Norge det eneste landet i verden (?) som anbefaler setefødsel over ks. Det hadde ihvertfall ikke jeg opplevd som betryggende
Jeg hørte en podcast om setefødsel (Foreldrerådet på Spotify) hvor de forklarte hvorfor Norge kjører på med setefødsel, og hvorfor andre land nå «look to Norway» og vil lære av oss. Jeg synes det var betryggende å høre hvordan de forklarte det, og stoler på at de har kontroll :) Nå endte min med å snu seg, men jeg hadde ikke engstet meg for å prøve setefødsel.
Forstår at KS heller ikke er noe å grue seg til, men mener bare at andre ikke nødvendigvis skal være bekymret hvis de blir anbefalt setefødsel.
 
Jeg hørte en podcast om setefødsel (Foreldrerådet på Spotify) hvor de forklarte hvorfor Norge kjører på med setefødsel, og hvorfor andre land nå «look to Norway» og vil lære av oss. Jeg synes det var betryggende å høre hvordan de forklarte det, og stoler på at de har kontroll :) Nå endte min med å snu seg, men jeg hadde ikke engstet meg for å prøve setefødsel.
Forstår at KS heller ikke er noe å grue seg til, men mener bare at andre ikke nødvendigvis skal være bekymret hvis de blir anbefalt setefødsel.
Jeg ville nok valgt setefødsel over KS. Synes også forklaringene på hvorfor man anbefaler vaginal fødsel i Norge er gode.
 
Har vært på kontroll i dag, og frøkna ligger fortsatt i seteleie. De ville ikke prøve å snu henne fordi morkaka ligger foran, så da blir det spennende å se om bekkenet er stort nok for setefødsel :)
 
Back
Topp