Seteleie

2410

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Flere med barn i seteleie? Har dere i såfall vært på kontroll på sykehuset? Hva skjedde på kontrollen?

Legen min trodde babyen lå i seteleie så var på ul på sykehuset, nå viste det seg at han lå med hodet ned, har skrevet en egen tråd om det for et par dager siden hvis du ser litt nedover på siden her ☺

Når min plutselig la seg i seteleie tok de vekstkontroll, sparketest og målet hjerterytmen på babyen :) og hadde samtale om hvor bra det kom til å gå når jeg skulle føde i seteleie og hvilken extra hjelp man får gjennom fødsel .... Men heldigvis etter 8 dager snudde han seg med hode ned :) og håper han holder seg sånn nå :)

Legen min trodde babyen lå i seteleie så var på ul på sykehuset, nå viste det seg at han lå med hodet ned, har skrevet en egen tråd om det for et par dager siden hvis du ser litt nedover på siden her ☺
Ja, leste den:) Men der var det så mange som trodde det var sete, også viste det seg at det var hodeleie. Jeg lurer på de som det faktisk har barn i seteleie. Har de prøvd utvendig vending, har bekkenet blitt målt, har de blitt rådet til vaginal fødsel eller keisersnitt, og hva var grunnen?

Ja, leste den:) Men der var det så mange som trodde det var sete, også viste det seg at det var hodeleie. Jeg lurer på de som det faktisk har barn i seteleie. Har de prøvd utvendig vending, har bekkenet blitt målt, har de blitt rådet til vaginal fødsel eller keisersnitt, og hva var grunnen?

Har du prøvd å skrive innlegg på generell, der er det jo mange flere som kan svare ☺

Ene tvillingen ligger med setet ned så på onsdag var jeg i røntgen for å måle bekkenet. Ikke fått noe svar ennå.
Ellers har jeg ny kontroll/ul neste fredag, så da skulle vi få mer info om ks vs setefødsel og selvfølgelig vite om bekkenet mitt er stort nok. Men håper lille har snudd seg til da ;)

Sniker litt fra september. Jeg hadde setefødsel i 2010.
Vi ble sendt på ul en uke før termin da legen og jordmor var uenige om leie på barnet, og det viste seg at det var seteleie. De målte bekkenet mitt og sa at det skulle gå helt fint å føde vaginalt, det var aldri snakk om å snu barnet eller keisersnitt.

Fødselen startet 9 dager over termin og det gikk uten komplikasjoner. Det var litt ekstra med folk inne på fødestuen og det var en lege som tok i mot barnet, tangen låg klar men det ble ikke bruk for den. Måtte få epidural i tilfelle hastekeisersnitt og jeg ble veldig bedøvd nedentil i tillegg, de klippet litt i det han skulle ut, men det kjendte ikke jeg noe til. Nr to kom med hodet først, og det syns jeg var verre! ;-) var uten smertestillende da ;-)

Back
Topp